Week 26 (28 junE 2010 – 02 JULY 2010)
Day | Monday |
Date | 28 June 2010 |
Class/Form | 3G (42 students) |
Time | 02:00-04:00 (2 periods) |
Topic | Summary Writing |
Theme | Health |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Listen to dialogue: give important details -Ask for and listen politely to questions |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activity | Write a summary "Health" in about 60 words. |
Moral Values | Loving, Caring |
Language Content | Words substitution: Example: all of sudden – substitute to "suddenly" Sequence Connectors: Firstly, next, after that .... |
Pedagogical Strategies | CX and MI |
Resource Materials | Soalan Ramalan PMR 2009 |
Reflections | Objectives achieved! |
Hari | Isnin |
Tarikh | 25 June 2010 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3C (36 pelajar) 3L (29 pelajar) |
Masa | 03:25-04:00 (1 masa) 04:35-05:45 (2 masa) |
Tajuk | Kesan Penerokaan Sumber terhadap alam sekitar |
Konsep | Pandang darat |
Hasil Pembelajaran | Memahami kesanpenerokaan sumber terhadap alam sekitar Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: - Menyenaraikan kesan penerokaan sumber terhadap alam sekitar Negara Malaysia.
Aras 2: Menghuraikan dengan contoh kesan penerokaan sumber terhadap alam sekitar Negara Malaysia.
|
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KMD BCB |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar dan membuat kerja kursus tajuk tersebut di Tingkatan 2. |
Day | Tuesday |
Date | 29 June 2010 |
Class/Form | 3G (42 student) 3D (36 students) |
Time | 02:00-03:10 (2 period) 05:45-06:20 (1 period) |
Topic | Summary Writing |
Theme | Social Issues |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Listen to dialogue: give important details -Ask for and listen politely to questions |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activity | Write a summary "Social Issues" in about 60 words. |
Moral Values | Loving, Caring |
Language Content | Words substitution: Example: all of sudden – substitute to "suddenly" Sequence Connectors: Firstly, next, after that .... |
Pedagogical Strategies | CX and MI |
Resource Materials | Soalan Ramalan PMR 2009 |
Reflections | Objectives achieved! |
Hari | Rabu |
Tarikh | 30 Jun 2010 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3C (36 pelajar) |
Masa | 05:45-06:20 (1 masa) |
Tajuk | Kesan Penerokaan Sumber terhadap alam sekitar |
Konsep | Pandang darat |
Hasil Pembelajaran | Memahami kesanpenerokaan sumber terhadap alam sekitar Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: - Menyenaraikan kesan penerokaan sumber terhadap alam sekitar Negara Malaysia.
Aras 2: Menghuraikan dengan contoh kesan penerokaan sumber terhadap alam sekitar Negara Malaysia.
|
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KMD BCB |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar dan membuat kerja kursus tajuk tersebut di Tingkatan 2. |
Tarikh | 30 Jun 2010 |
Hari | Rabu |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 03:25-04:35 (2 masa) |
Tingkatan | 3F/G |
Bidang Pelajaran | 3 |
Nilai | Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Tajuk | Keharmonian Antara Manusia Dengan Alam Sekitar |
Objektif | Pada akhir pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
|
Aktiviti | 1. Perbincangan dengan pelajar - Kumpulkan maklumat tentang jabatan berkaitan logo di sebelah -Kenal pasti usaha jabatan tersebut untuk memelihara dan memulihara alam sekitar -senaraikan agensi-agensi lain yang turut terlibat dalam aktiviti pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar. 2. Menyalin nota dari papan hitam 3. Membuat Latihan -5 punca pencemaran udara -5 akibat pencemaran udara |
BBM | Buku Rujukan Latih Tubi Minda KBSM Pendidikan Miral Tingkatan 3 |
Refleksi | Pelajar telah mempunyai pengetahuan sedia ada. Mereka ada mempelajari tentang alam sekitar dari pembacaan dan menyertai kempen alam sekitar. |
Day | Wednesday |
Date | 30 June 2010 |
Form | 3D(37 students) 3G(42 students) |
Time | 12:50-02:00 (2 periods) 04:35-05:10 (1 period) |
Subject | English Language |
Topic/Theme | Processes and Procedures "How to Prepare Pudding Butter" |
Language Outcomes | Language for Personal Use (Read the questions carefully)
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Activity | Write a composition based on the notes given not less than 120 words. |
Moral Values | Be polite/responsibility |
Language Content | Grammar Simple Present Tense/Simple Past Tense/present Continuous Tense/Past Continuous Tense |
Pedagogical Strategies | CCTS MI |
Resource Materials | PMR Examination Collections |
Reflections | Students lack of vocabulary. Need more reading. |
Hari | Khamis |
Tarikh | 01 Julai 2010 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3L (29 pelajar) 3C(36 pelajar) |
Masa | 12:50-02:00 (2 masa) 02:00-03:10 (2 masa) |
Tajuk | Kesan Penerokaan Sumber terhadap alam sekitar |
Konsep | Pandang darat |
Hasil Pembelajaran | Memahami kesanpenerokaan sumber terhadap alam sekitar Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: - Menyenaraikan kesan penerokaan sumber terhadap alam sekitar Negara Malaysia.
Aras 2: Menghuraikan dengan contoh kesan penerokaan sumber terhadap alam sekitar Negara Malaysia.
|
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KMD BCB |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar dan membuat kerja kursus tajuk tersebut di Tingkatan 2. |
Day | Thursday |
Date | 01 July 2010 |
Form | 3D(37 students) 3G(42 students) |
Time | 04:35-05:10 (1 period) 05:45-06:20 (1 period) |
Subject | English Language |
Topic/Theme | Processes and Procedures "How to Prepare Pudding Butter" |
Language Outcomes | Language for Personal Use (Read the questions carefully)
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Activity | Write a composition based on the notes given not less than 120 words. |
Moral Values | Be polite/responsibility |
Language Content | Grammar Simple Present Tense/Simple Past Tense/present Continuous Tense/Past Continuous Tense |
Pedagogical Strategies | CCTS MI |
Resource Materials | PMR Examination Collections |
Reflections | Students lack of vocabulary. Need more reading. |
Day | Friday |
Date | 02 July 2010 |
Class/Form | 3D (37 students) |
Time | 04:00-05:10 (2 periods) |
Topic | Summary Writing |
Theme | Youth Crimes |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Listen to dialogue: give important details -Ask for and listen politely to questions |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activity | Write a summary "Youth Crimes" in about 60 words. |
Moral Values | Loving, Caring |
Language Content | Words substitution: Example: all of sudden – substitute to "suddenly" Sequence Connectors: Firstly, next, after that .... |
Pedagogical Strategies | CX and MI |
Resource Materials | Soalan Ramalan PMR 2009 |
Reflections | Objectives achieved! |
Tarikh | 02 July 2010 |
Hari | Jumaat |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 02:00-03:10 (2 masa) |
Tingkatan | 3F/G |
Bidang Pelajaran | 3 |
Nilai | Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Tajuk | Keharmonian Antara Manusia Dengan Alam Sekitar |
Objektif | Pada akhir pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
|
Aktiviti | 1. Perbincangan dengan pelajar - Kumpulkan maklumat tentang jabatan berkaitan logo di sebelah -Kenal pasti usaha jabatan tersebut untuk memelihara dan memulihara alam sekitar -senaraikan agensi-agensi lain yang turut terlibat dalam aktiviti pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar. 2. Menyalin nota dari papan hitam 3. Membuat Latihan -5 punca pencemaran udara -5 akibat pencemaran udara |
BBM | Buku Rujukan Latih Tubi Minda KBSM Pendidikan Miral Tingkatan 3 |
Refleksi | Pelajar telah mempunyai pengetahuan sedia ada. Mereka ada mempelajari tentang alam sekitar dari pembacaan dan menyertai kempen alam sekitar. |