Wednesday, November 10, 2010

WEEK 44,45, AND 46

WEEK 44 (01 NOVEMBER 2010 – 06 NOVEMBER 2010)


 

  • Tiada P & P dijalankan. Semua Tingkatan 3 cuti.
  • Sit In bagi guru-guru yang bercuti (CRK, Sakit, Mesyuarat, dll)


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

WEEK 45 (08 NOVEMBER 2010 – 13 NOVEMBER 2010)


 

  • Tiada P & P dijalankan. Semua Tingkatan 3 cuti.
  • Sit In bagi guru-guru yang bercuti (CRK, Sakit, Mesyuarat, dll)


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

WEEK 46 (15 NOVEMBER 2010 – 19 NOVEMBER 2010)


 

  • Tiada P & P dijalankan. Semua Tingkatan 3 cuti.
  • Sit In bagi guru-guru yang bercuti (CRK, Sakit, Mesyuarat, dll)
  • 16 November 2010 – Hari Penyampaian Sijil dan Hadiah
  • 17 November 2010 – Cuti Hair Raya Haji


     


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Week 43 (25 october 2010 – 29 october 2010)

Minggu ketiga: 25/10/2010 – 29/10/2010

tarikh

masa

aktiviti

tempat

tindakan

25/10/2010

(isnin)

1.00-5.00pm

Gotong royong

Kawasan sekolah

Kaunselor

26/10/2010

(selasa)

1.00-5.00pm

Pertandingan bola sepak

padang

Kaunselor

27/10/2010

(Rabu)


 

1.00-5.00pm

Pertandingan badminton

Dewan sri sadong

Pn. Rose/uda marikan

28/10/2010

(khamis)

1.00-5.00pm

Pertandingan

puzzle

Bilik akses

Kaunselor

29/10/2010

(jumaat)

2.00-5.00pm

sukaneka

padang

Kaunselor/kelab prs sesi pagi

Week 42 (18 october 2010 – 22 october 2010)

Minggu kedua : 18/10/2010 – 22/10/2010


 

tarikh

masa

aktiviti

tempat

tindakan

18/10/2010

(isnin)

1.00-2.00pm

2.00-5.00pm

Uji bakat

Bilik akses

Pn. Rose/abg isafuddin

19/10/2010

(selasa)

1.00-2.00pm

2.00-3.00pm

3.30-4.30pm

4.30-5.30pm

Hala tuju selepas pmr

Ujian kerjaya

Ujian personality berasaskan corak

Bilik akses

kaunselor

20/10/2010

(rabu)

1.00-5.00pm

1. Ceramah dr. sm teknik kch, matang, sejingkat

2. edaran boring permohonan

3. kaunter pertanyaan

Dewan sri sadong

Sm teknik & guru kaunseling smk serian

21/10/2010

(khamis)

2.00-2.00pm

Salon kecantikan

Bilik akses

Kaunselor

22/10/2010

(jumaat)

2.00-4.00pm

4.00-5.00pm

Slot dari kolej ptpl

Bilik akses

Kolej ptpl

WEEK 41 (11 OCTOBER 2010 – 15 OCTOBER 2010)


 


 

MENGAWAS PMR DI SA104

SMK GEDONG


 

TENTATIF PROGRAM PASCA PMR 2010

MINGGU PERTAMA : 13/10/2010 – 15/10/2010

TARIKH

MASA

AKTIVITI

TEMPAT

TINDAKAN

13/10/2010

(rabu)

rabu

01:00 -02:00P.M

02:00-05:00PM

TAKLIMAT DISIPLIN

TAKLIMAT PROGRAM

PEMULANGAN BUKU TEKS

DEWAN SRI SADONG


 

Bilik buku teks

GURU KELAS TINGKATAN 3

14/10/2010

(KHAMIS)

01:00 -02:00P.M

02:00-05:00PM

Taklimat lawatan/lawatan kerjaya

  • Kolej kejururawatan serian
  • Balai bomba serian
  • Balai polis serian
  • Tempat lawatan

Guru2

Ting. 3

15/10/2010

(jumaat)

01:00 -02:00P.M

  • Tontonan video pendidikan

Bilik akses

kaunselor

Week 40 (04 october 2010 – 08 october 2010)


 


 


 


 


 

MENGAWAS PEPERIKSAAN (pmr)

DI SAIO4 (SMK GEDONG)

WEEK 39 (27 September 2010 – o1 october 2010)

Day

Monday

Date

27 September 2010

Subject

English Literature

Form

3D (37 students)

Time

02:00 – 03:10 (2 Periods)

Topic

Novel- Robinson Crusoe

Theme

All Topics

Language Outcomes

Language For Aesthetics Use

  • Talk about elements of a novel (summary, characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)

Objectives of the lesson

By the end of the lesson, students should be able to:

  1. Understanding and telling in one's own words the story and giving one's opinion
  2. Recognizing elements in a story (setting)

Post Activity

Describing what setting you have learnt in the story and writing a simple paragraph of each other.

Moral Values

Responsibility/Caring

Language Content

Grammar – Simple Past Tense

Resource Materials

Novel- Robinson Crusoe

Pedagogical Strategies

MI

CCTS

CX

Reflections

Need extra work!


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Hari

Isnin

Tarikh

27 September 2010

Mata Pelajaran

Geografi

Tingkatan

3C (36 pelajar)

3L (29 pelajar)

Masa

03:25 – 04:00 (1 masa)

04:35 – 05:45 (2 masa)

Tajuk

ULANGKAJI -

Konsep

Menjawab soalan-soalan ramalan dari tahun- tahun lepas (1 – 60 soalan)

Hasil Pembelajaran

Memahami Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar Negara Malaysia

Objektif Tingkahlaku

Pada akhir pengajaran :

  • Para pelajar dapat memahami dengan lebih mendalam lagi tajuk-tajuk yang telah diajar.
  • Mereka dapat emperbaiki lagi pemahaman geografi yang telah diajar


 

Aktiviti Pembelajaran

  • Menjawab soalan dari lembaran kerja yang diberikan
  • Berbincang tentang tajuk yang dikemukakan

Unsur Patriotisme

  • Berusaha membangunkan Negara Malaysia
  • Berbangga dengan tahap kemajuan kegiatan ekonomi Negara Malaysia
  • Mencintai Negara Malaysie – Bersyukur kerana Negara Malaysia ada menjalankan pelbagai jenis kegiatan ekomomi

Nilai Murni

Bersyukur dengan kurniaan Tuhan

Pendekatan

KBKK

BBM

Kertas Peperiksaan

Refleksi

Murid-murid boleh menguasai tajuk tersebut kerana telah belajar dalam tajuk terdahulu secara tidak langsung.


 


 


 


 


 

Day

Tuesday

Date

28 September 2010

Subject

English Literature

Form

3D (35 students)

3G (39 students)

Time

02:00 – 03:10 (2 periods)

05:45 – 06:20 (1 period)

Topic

Novel- Dr Jekyll and Mr. Hyde (Revision)

Theme

Setting/All Topics

Language Outcomes

Language For Aesthetics Use

  • Talk about elements of a novel (summary, characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)

Objectives of the lesson

By the end of the lesson, students should be able to:

  1. Understanding and telling in one's own words the story and giving one's opinion
  2. Recognizing elements in a story (setting)

Post Activity

Describing what setting you have learnt in the story and writing a simple paragraph of each other.

Moral Values

Responsibility/Caring

Language Content

Grammar – Simple Past Tense

Resource Materials

Novel- Dr Jekyll and Mr. Hyde

Pedagogical Strategies

MI

CCTS

CX

Reflections

Need extra work!


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Hari

Selasa

Tarikh

28 September 2010

Mata Pelajaran

Geografi

Tingkatan

3C (37 pelajar)

Masa

05:45-06:20 (1 masa)

Tajuk

ULANGKAJI -

Konsep

Menjawab soalan-soalan ramalan dari tahun- tahun lepas (1 – 60 soalan)

Hasil Pembelajaran

Memahami Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar Negara Malaysia

Objektif Tingkahlaku

Pada akhir pengajaran :

  • Para pelajar dapat memahami dengan lebih mendalam lagi tajuk-tajuk yang telah diajar.
  • Mereka dapat emperbaiki lagi pemahaman geografi yang telah diajar


 

Aktiviti Pembelajaran

  • Menjawab soalan dari lembaran kerja yang diberikan
  • Berbincang tentang tajuk yang dikemukakan

Unsur Patriotisme

  • Berusaha membangunkan Negara Malaysia
  • Berbangga dengan tahap kemajuan kegiatan ekonomi Negara Malaysia
  • Mencintai Negara Malaysie – Bersyukur kerana Negara Malaysia ada menjalankan pelbagai jenis kegiatan ekomomi

Nilai Murni

Bersyukur dengan kurniaan Tuhan

Pendekatan

KBKK

BBM

Kertas Peperiksaan

Refleksi

Murid-murid boleh menguasai tajuk tersebut kerana telah belajar dalam tajuk terdahulu secara tidak langsung.


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Day

Wednesday

Date

29 September 2010

Form

3D(37 students)

3G(42 students)

Time

12:50 – 02:00 (2 periods)

03:25 – 04:35 (2 periods)

Subject

English Language

Topic/Theme

Guided Writing (Revision) – Guided Writing

Language Outcomes

Language for Personal Use

(Read the questions carefully)

  • Listen to dialogue : Give important details)

Objectives of the lesson

By the end of the lesson, students should be able to:

  1. Write an essay/ composition based on the motes and picture given.

Lesson Development

  1. Introduction: Pre – writing (Brainstorming technique: Listing)
  • Who involved in the incident?
  • What happen in the incident?
  1. Content: Planning
  • Paragraphing
  • Expansion of notes
  1. Writing (write the draft)
  2. Editing (check the grammar and spelling error)
  3. Rewriting (write the final draft)

 

Activity

Write an essay/composition based on the notes and pictures given not less than 120 words.

Moral Values

Be polite/responsibility

Language Content

Grammar

Simple Present Tense/Simple Past Tense/present Continuous Tense/Past Continuous Tense

Pedagogical Strategies

CCTS

MI

Resource Materials

PMR Examination Collections

Reflections

Students lack of vocabulary. Need more reading.


 


 


 


 


 


 

Hari

Rabu

Tarikh

29 September 2010

Mata Pelajaran

Geografi

Tingkatan

3C (37 pelajar)

Masa

05:45-06:20 (1 masa)

Tajuk

ULANGKAJI -

Konsep

Menjawab soalan-soalan ramalan dari tahun- tahun lepas (1 – 60 soalan)

Hasil Pembelajaran

Memahami Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar Negara Malaysia

Objektif Tingkahlaku

Pada akhir pengajaran :

  • Para pelajar dapat memahami dengan lebih mendalam lagi tajuk-tajuk yang telah diajar.
  • Mereka dapat emperbaiki lagi pemahaman geografi yang telah diajar


 

Aktiviti Pembelajaran

  • Menjawab soalan dari lembaran kerja yang diberikan
  • Berbincang tentang tajuk yang dikemukakan

Unsur Patriotisme

  • Berusaha membangunkan Negara Malaysia
  • Berbangga dengan tahap kemajuan kegiatan ekonomi Negara Malaysia
  • Mencintai Negara Malaysie – Bersyukur kerana Negara Malaysia ada menjalankan pelbagai jenis kegiatan ekomomi

Nilai Murni

Bersyukur dengan kurniaan Tuhan

Pendekatan

KBKK

BBM

Kertas Peperiksaan

Refleksi

Murid-murid boleh menguasai tajuk tersebut kerana telah belajar dalam tajuk terdahulu secara tidak langsung.


 


 


 


 


 


 


 


 

Day

Thursday

Date

30 September 2010

Class/Form

3FG (39 students)

3D (35 students)

Time

03:25-04:35 (1 period)

05:45 – 06:20 (1 period)

Topic

Summary Writing

Theme

Social Issues

Language Outcomes

Language For Interpersonal Use

-Listen to dialogue: give important details

-Ask for and listen politely to questions

Objectives of the lesson

By the end of the lesson, students should be able to:

  1. Test their ability in extracting points from the passage
  2. Summarize the passage into one paragraph
  3. Make a summary not more than 60 words (use own words without changing the original meaning)

Lesson Development

  1. Ask the students read true the whole text
  2. Ask students list out words they could not understand
  3. Make the lines where you pick points to write your summary
  4. Pick out main ideas
  5. Search for secondary ideas
  6. Important to separate the relevant e irrelevant details
  7. Substitute long expressions with single words

Post Activity

Write a summary "Social Issues" in about 60 words.

Moral Values

Loving, Caring

Language Content

Words substitution:

Example: all of sudden – substitute to "suddenly"

Sequence Connectors: Firstly, next, after that....

Pedagogical Strategies

CX and MI

Resource Materials

Soalan Ramalan PMR 2009

Reflections

Objectives achieved!


 


 


 


 


 


 


 


 

Hari

Khamis

Tarikh

30 September 2010

Mata Pelajaran

Geografi

Tingkatan

3C (36 pelajar)

3L (29 pelajar)

Masa

02:00 – 03:10 (2 masa)

Tajuk

ULANGKAJI -

Konsep

Menjawab soalan-soalan ramalan dari tahun- tahun lepas (1 – 60 soalan)

Hasil Pembelajaran

Memahami Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar Negara Malaysia

Objektif Tingkahlaku

Pada akhir pengajaran :

  • Para pelajar dapat memahami dengan lebih mendalam lagi tajuk-tajuk yang telah diajar.
  • Mereka dapat emperbaiki lagi pemahaman geografi yang telah diajar


 

Aktiviti Pembelajaran

  • Menjawab soalan dari lembaran kerja yang diberikan
  • Berbincang tentang tajuk yang dikemukakan

Unsur Patriotisme

  • Berusaha membangunkan Negara Malaysia
  • Berbangga dengan tahap kemajuan kegiatan ekonomi Negara Malaysia
  • Mencintai Negara Malaysie – Bersyukur kerana Negara Malaysia ada menjalankan pelbagai jenis kegiatan ekomomi

Nilai Murni

Bersyukur dengan kurniaan Tuhan

Pendekatan

KBKK

BBM

Kertas Peperiksaan

Refleksi

Murid-murid boleh menguasai tajuk tersebut kerana telah belajar dalam tajuk terdahulu secara tidak langsung.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Taklimat peperiksaan (PMR)

Di smk gedong