WEEK 32 (03 AUGUST 2009 – 08 AUGUST 2009)
Day | Monday |
Date | 03 AUGUST 2009 |
Subject | English Literature |
Form | 3K (38 student) 3G (42 students) 3D (37 students) |
Time | 03:25 - 04:35 (1 period) 04:35 - 05:10 (1 period) 05:45-06:20 (1 period) |
Topic | Novel- Robinson Crusoe |
Theme | What incident that you cannot forget in the novel |
Language Outcomes | Language For Aesthetics Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Post Activity | Write a simple note in about 50 words on incident that you cannot forget based on Robinson Crusoe novel. |
Moral Values | Responsibility/Caring |
Language Content | Grammar – Simple Past Tense |
Resource Materials | Novel- Robinson Crusoe |
Pedagogical Strategies | MI CCTS CX |
Reflections | Need extra work! |
Hari | Isnin |
Tarikh | 03 Ogos 2009 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3B (37 pelajar) |
Masa | 03:25-04:10 (1 masa) |
Tajuk | Kegiatan Ekonomi Utama – Sumbangan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara |
Konsep |
|
Hasil Pembelajaran | Memahami kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan yang mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: - menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia (peluang pekerjaan, peningkatan taraf hidup, pendapatan Negara, peningkatan infrastruktur, pengurangan import, pemindahan teknologi dan proses pembandaran) Aras 2: Menghuraikan dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia (peluang pekerjaan, peningkatan taraf hidup, pendapatan Negara, peningkatan infrastruktur, pengurangan import, pemindahan teknoloi dan proses pembandaran) |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Bersyukur dengan kurniaan Tuhan |
Pendekatan | Konstruktisme Konstektual Kemahiran berfikir Kajian masa depan |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar |
Refleksi | Murid-murid boleh menguasai tajuk tersebut kerana telah belajar dalam tajuk terdahulu secara tidak langsung. |
Day | Tuesday |
Date | 04 August 2009 |
Class/Form | 3G (42 student) 3F (36 students) |
Time | 03:25-04:10 (2 period) 04:10-04:35 (1 period) |
Topic | Summary Writing |
Theme | Social Issues The Benefits of watching TV for children |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Listen to dialogue: give important details -Ask for and listen politely to questions |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activity | Write a summary "Social Issues" in about 60 words. |
Moral Values | Loving, Caring |
Language Content | Words substitution: Example: all of sudden – substitute to "suddenly" Sequence Connectors: Firstly, next, after that.... |
Pedagogical Strategies | CX and MI |
Resource Materials | Soalan Ramalan PMR 2009 |
Reflections | Objectives achieved! |
Hari | Selasa |
Tarikh | 04 Ogos 2009 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3B (37 pelajar) |
Masa | 05:45-06:20 (1 masa) |
Tajuk | Kegiatan Ekonomi Utama – Sumbangan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara |
Konsep |
|
Hasil Pembelajaran | Memahami kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan yang mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: - menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia (peluang pekerjaan, peningkatan taraf hidup, pendapatan Negara, peningkatan infrastruktur, pengurangan import, pemindahan teknologi dan proses pembandaran) Aras 2: Menghuraikan dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia (peluang pekerjaan, peningkatan taraf hidup, pendapatan Negara, peningkatan infrastruktur, pengurangan import, pemindahan teknoloi dan proses pembandaran) |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Bersyukur dengan kurniaan Tuhan |
Pendekatan | Konstruktisme Konstektual Kemahiran berfikir Kajian masa depan |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar |
Refleksi | Murid-murid boleh menguasai tajuk tersebut kerana telah belajar dalam tajuk terdahulu secara tidak langsung. |
Sukan tahunan smk serian2009
(05 august 2009 – 07 august 2009)
Di mini stadium, serian.
(Wednesday, Thursday, Friday)
Jogathon smk serian
08 august 2009 (Saturday)
No comments:
Post a Comment