Tuesday, March 4, 2014

WEEK 2


Day/Date
 Monday  (06 January 2014)
Class/Time
3G (27 students)   03:25-04:35 (2 periods)
Subject
English Language – People that touch our lives
Theme
People- “A Noble work of MERCY Malaysia”
Topic
Famous People and their Achievements
Learning Outcomes
Language For Interpersonal Use
Ask For and response politely to questions
Objectives Of The Lesson
At the end of the lesson, students should be able to:
1.       Listen to and understand a conversation
2.       Read an article on “The noble work of MERCY Malaysia”
3.       Find out the main ideas and details
Lesson Development
1.       Find out people who have contributed to the nation: e.g Hijjas Kasturi (architect),Dato’ Dr. Jemilah Mahmood (Doctor), Datuk Lee Chong Wei (Badminton), Datuk Nichole David(Squash), Datuk Dr. Muzaffar Mansur(astronaut)
2.       Read an article “The Noble Work of MERCY Malaysia”
3.       Ask and respond politely to questions
Post Activities
1.       Answer the comprehension questions
2.       Statements true or false
Moral Values
Love and Caring
Language Content
Use Simple present tense and adjectives
Resources Materials
English Textbook (Form 3)
Picture of famous people that
Reflections
Objectives achieved!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hari
ISNIN
Tarikh
06 Januari 2014
Kelas
3A (33 pelajar)
Masa
03:25-04:35 (2 masa)
Mata Pelajaran
Geografi
Tajuk
·         Rujukan Grid- Rujukan Grid 4 angka dan rujukan grid 6 angka
·         Ketinggian (Kemahiran Geografi)
·         Kontur dan Bentuk Muka Bumi (pelana, susuh bukit, Lurah bentuk ‘V’, kol, genting, Cerun curam, cerun landai, cerun cekung, cerun cembung, dataran, dsb
Hasil Pembelajaran
Menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berterusan berasaskan peta topografi
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:-menyatakan cara mengenal ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
-menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta Topografi
Aras 2: -membandingkan dan membezakan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar berasaskan peta topografi
Aras 3- Mengira ketinggian berpandukan selang kontur dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
Unsur Patriotisme
Berbangga dengan kedudukan Malaysia di kawasan iklim bencana alam dan kedudukan ditengah-tengah jalan laut dan darat
Aktiviti
a). Membincangkan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
b). Menjelaskan maksud selang kontur @ sela kontur
c). Melengkapkan pengurusan grafik tentang symbol-simbol ketinggian dalam peta topografi
Pendekatan
KBKK (Aplikasi)
BBM
Buku Teks, Kertas Graf
Refleksi
Objektif tercapai. Pelajar dapat menjawab setiap aktiviti yang diberikan dengan aktif.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Day/Date
 Tuesday  (07 January 2014)
Class/Time
3E(33 students)   02:00 - 3:10 (2 periods)
Subject
English Language – People that touch our lives
Theme
People- “A Noble work of MERCY Malaysia”
Topic
Famous People and their Achievements
Learning Outcomes
Language For Interpersonal Use
Ask For and response politely to questions
Objectives Of The Lesson
At the end of the lesson, students should be able to:
4.       Listen to and understand a conversation
5.       Read an article on “The noble work of MERCY Malaysia”
6.       Find out the main ideas and details
Lesson Development
4.       Find out people who have contributed to the nation: e.g Hijjas Kasturi (architect),Dato’ Dr. Jemilah Mahmood (Doctor), Datuk Lee Chong Wei (Badminton), Datuk Nichole David(Squash), Datuk Dr. Muzaffar Mansur(astronaut)
5.       Read an article “The Noble Work of MERCY Malaysia”
6.       Ask and respond politely to questions
Post Activities
3.       Answer the comprehension questions
4.       Statements true or false
Moral Values
Love and Caring
Language Content
Use Simple present tense and adjectives
Resources Materials
English Textbook (Form 3)
Picture of famous people that
Reflections
Objectives achieved!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hari
SELASA
Tarikh
07  Januari 2014
Kelas
3A (33 pelajar)
Masa
03:25-04:35 (2 masa)
Mata Pelajaran
Geografi
Tajuk
·         Rujukan Grid- Rujukan Grid 4 angka dan rujukan grid 6 angka
·         Ketinggian (Kemahiran Geografi)
·         Kontur dan Bentuk Muka Bumi (pelana, susuh bukit, Lurah bentuk ‘V’, kol, genting, Cerun curam, cerun landai, cerun cekung, cerun cembung, dataran, dsb
Hasil Pembelajaran
Menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berterusan berasaskan peta topografi
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:-menyatakan cara mengenal ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
-menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta Topografi
Aras 2: -membandingkan dan membezakan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar berasaskan peta topografi
Aras 3- Mengira ketinggian berpandukan selang kontur dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
Unsur Patriotisme
Berbangga dengan kedudukan Malaysia di kawasan iklim bencana alam dan kedudukan ditengah-tengah jalan laut dan darat
Aktiviti
a). Membincangkan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
b). Menjelaskan maksud selang kontur @ sela kontur
c). Melengkapkan pengurusan grafik tentang symbol-simbol ketinggian dalam peta topografi
Pendekatan
KBKK (Aplikasi)
BBM
Buku Teks, Kertas Graf
Refleksi
Objektif tercapai. Pelajar dapat menjawab setiap aktiviti yang diberikan dengan aktif.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Day
Wednesday
Date
08 January 2014
Form
3G (27 students)
3E (33 students)
Time
12:50-02:00 (2 periods)
05:10-06:20 (2 periods)
Subject
English Language
Theme
People
Topic
They Touch Our Lives
Learning Outcomes
1.0   Language For Interpersonal Use
-ask for and response politely to questions
-listen to a conversation and give important details
-read an article : scan for details
Language aspects
Grammar
Simple present tense for habitual: “Tom studies everyday”
*The Simple present says that something was true in the present, and will be true in the future. It expresses general statements of facts and timeless truths.
Pedagogical Strategies
Preparation For the real world
Specific Objectives
 
1.       Read an article an fined main ideas
2.       Answer ‘wh’ questions based on the article given
3.       Give 5 out of 6 important details from the people mentioned.
Teaching Materials
Text book (English Form 3)
Reflections
Objectives Achieves for Form 3E AND Form 3N. HOWEVER they need more explanations and guide from the teacher.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hari
Rabu
Tarikh
08 Januari 2014
Kelas
3K (27 pelajar)
Masa
03:25-04:35 (2 masa)
Mata Pelajaran
Geografi
Tajuk
·         Rujukan Grid- Rujukan Grid 4 angka dan rujukan grid 6 angka
·         Ketinggian (Kemahiran Geografi)
·         Kontur dan Bentuk Muka Bumi (pelana, susuh bukit, Lurah bentuk ‘V’, kol, genting, Cerun curam, cerun landai, cerun cekung, cerun cembung, dataran, dsb
Hasil Pembelajaran
Menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berterusan berasaskan peta topografi
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:-menyatakan cara mengenal ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
-menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta Topografi
Aras 2: -membandingkan dan membezakan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar berasaskan peta topografi
Aras 3- Mengira ketinggian berpandukan selang kontur dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
Unsur Patriotisme
Berbangga dengan kedudukan Malaysia di kawasan iklim bencana alam dan kedudukan ditengah-tengah jalan laut dan darat
Aktiviti
a). Membincangkan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
b). Menjelaskan maksud selang kontur @ sela kontur
c). Melengkapkan pengurusan grafik tentang symbol-simbol ketinggian dalam peta topografi
Pendekatan
KBKK (Aplikasi)
BBM
Buku Teks, Kertas Graf
Refleksi
Objektif tercapai. Pelajar dapat menjawab setiap aktiviti yang diberikan dengan aktif.

 

 

 

 

 

 

 

 

Day
Thursday
Date
09  January 2014
Class/Form
3N (37 students)
Time
04:35-05:10 (1 period)
Subject
English Language – They Touch Our Lives
Topic
Summary Writing
Theme
Ludwig Von Beethoven
Language Outcomes
Language For Interpersonal Use
-Listen to dialogue : give important details
-Ask for and listen politely to questions
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
1.       Test their ability in extracting important points from the passage
2.       Summarize the passage into one paragraph
3.       Make a summary not more than 60 words. (use own words without changing its original meaning)
Lesson Development
1.       First, mark the lines where you pick points to write your summary
2.       Then, pick out the main ideas
3.       Next, search for secondary ideas
4.       Important to separate the relevant from irrelevant details
5.       You have to substitute long expressions with single works
Post Activity
Write a summary about Ludwig Von Beethoven into 60 words (Count the number of words used)
Moral Values
Loving and Caring
Language Contents
Word substitution
e.g: All of a sudden – substitute with ‘suddenly’
Pedagogical Strategies
CX and MI
Resource Materials
Soalan Ramalan (PMR)
Reflections
Objectives not achieved! They need extra ordinary work!

 

 

 

 

 

 

 

 

Hari
Khamis
Tarikh
09  Januari 2014
Kelas/Tingkatan
3A (33 pelajar)
3K(27 pelajar)
Masa
 02:00 – 03:10 (2 masa)
05:45-06:20 ( 1 masa)
Mata Pelajaran
Geografi
Tajuk
·         Rujukan grid 4 angka dan rujukan grid 6 angka
·         Ketinggian  (Tanda aras, Kontur, Stesen Trigonometri, Batu Aras,Hasyur,Warna dan Lorekkan
·         Kontur dan Keratan Rentas(Bentuk Muka Bumi)
Hasil Pembelajaran
Menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berterusan berasaskan peta topografi
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran, murid-murid dapat:
Aras 1: - menyatakan cara mengenal ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
-menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
Aras 2: - membandingkan dan membezakan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
Aras 3:- Mengira ketiggian berpandukan selang kontur dalam peta kalar yang berasaskan peta topografi
Unsur Patriotisme
Berbangga dengan kedudukan Malaysia di kawasaan iklim bencana alam dan kedudukan ditengah-tengah jalan laut dan darat
Aktiviti Pembelajaran
a). Membincangkan simbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
b). Menjelaskan maksud selang kontur @ sela kontur
c).Melengkapkan pengurusan grafik tentang simbol-simbol ketinggian dalam peta topografi
Pendekatan
KBKK (Aplikasi)
BBM
Buku Teks, Kertas Graf
Refleksi
Objektif Tercapai. Kaedah berkumpulan digunakan untuk perbincangan dengan pelajar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Day
Friday
Date
10 January 2014
Class/Form
3E (37 students)
3G(33 STUDENTS)
Time
05:45 -06:20 (2 periods)
Subject
English Language – They Touch Our Lives
Topic
Summary Writing
Theme
Ludwig Von Beethoven
Language Outcomes
Language For Interpersonal Use
-Listen to dialogue: give important details
-Ask for and listen politely to questions
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
1.       Test their ability in extracting important points from the passage
2.       Summarize the passage into one paragraph
3.       Make a summary not more than 60 words (use own words without changing its original meaning)
Lesson Development
1.       First, mark the lines where you pick points to write your summary
2.       Then, pick out the main ideas
3.       Next, search for secondary ideas
4.       Important to separate the relevant from irrelevant details
5.       You have to substitute long expressions with single works
Post Activity
Write a summary “Ludwig Von Beethoven” into 60 words (Count the number of words used)
Moral Values
Loving and Caring
Language Content
Word substitution
e.g: All of a sudden – substitute with ‘suddenly’
Pedagogical Strategies
CX and MI
Resource Materials
Soalan Ramalan (PMR)
Reflections
Objectives achieved!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hari
JUMAAT
Tarikh
10  Januari 2014
Kelas/Tingkatan
3K(27 pelajar)
Masa
 02:30 – 03:10 (1 masa)
Mata Pelajaran
Geografi
Tajuk
·         Rujukan grid 4 angka dan rujukan grid 6 angka
·         Ketinggian  (Tanda aras, Kontur, Stesen Trigonometri, Batu Aras,Hasyur,Warna dan Lorekkan
·         Kontur dan Keratan Rentas(Bentuk Muka Bumi)
Hasil Pembelajaran
Menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berterusan berasaskan peta topografi
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran, murid-murid dapat:
Aras 1: - menyatakan cara mengenal ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
-menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
Aras 2: - membandingkan dan membezakan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
Aras 3:- Mengira ketiggian berpandukan selang kontur dalam peta kalar yang berasaskan peta topografi
Unsur Patriotisme
Berbangga dengan kedudukan Malaysia di kawasaan iklim bencana alam dan kedudukan ditengah-tengah jalan laut dan darat
Aktiviti Pembelajaran
a). Membincangkan simbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
b). Menjelaskan maksud selang kontur @ sela kontur
c).Melengkapkan pengurusan grafik tentang simbol-simbol ketinggian dalam peta topografi
Pendekatan
KBKK (Aplikasi)
BBM
Buku Teks, Kertas Graf
Refleksi
Objektif Tercapai. Kaedah berkumpulan digunakan untuk perbincangan dengan pelajar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No comments: