Day/Date
|
Monday
(06 January 2014)
|
Class/Time
|
3G
(27 students) 03:25-04:35 (2 periods)
|
Subject
|
English
Language – People that touch our lives
|
Theme
|
People-
“A Noble work of MERCY Malaysia”
|
Topic
|
Famous
People and their Achievements
|
Learning
Outcomes
|
Language
For Interpersonal Use
Ask
For and response politely to questions
|
Objectives
Of The Lesson
|
At
the end of the lesson, students should be able to:
1.
Listen to and understand a conversation
2.
Read an article on “The noble work of MERCY
Malaysia”
3.
Find out the main ideas and details
|
Lesson
Development
|
1.
Find out people who have contributed to the
nation: e.g Hijjas Kasturi (architect),Dato’ Dr. Jemilah Mahmood (Doctor),
Datuk Lee Chong Wei (Badminton), Datuk Nichole David(Squash), Datuk Dr.
Muzaffar Mansur(astronaut)
2.
Read an article “The Noble Work of MERCY
Malaysia”
3.
Ask and respond politely to questions
|
Post
Activities
|
1.
Answer the comprehension questions
2.
Statements true or false
|
Moral
Values
|
Love
and Caring
|
Language
Content
|
Use
Simple present tense and adjectives
|
Resources
Materials
|
English
Textbook (Form 3)
Picture
of famous people that
|
Reflections
|
Objectives
achieved!
|
Hari
|
ISNIN
|
Tarikh
|
06 Januari 2014
|
Kelas
|
3A (33 pelajar)
|
Masa
|
03:25-04:35 (2 masa)
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tajuk
|
·
Rujukan Grid- Rujukan Grid 4 angka dan rujukan
grid 6 angka
·
Ketinggian (Kemahiran Geografi)
·
Kontur dan Bentuk Muka Bumi (pelana, susuh
bukit, Lurah bentuk ‘V’, kol, genting, Cerun curam, cerun landai, cerun
cekung, cerun cembung, dataran, dsb
|
Hasil Pembelajaran
|
Menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berterusan berasaskan
peta topografi
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:-menyatakan cara mengenal ketinggian dalam peta lakar yang
berasaskan peta topografi
-menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta
Topografi
Aras 2: -membandingkan dan membezakan symbol-simbol ketinggian dalam
peta lakar berasaskan peta topografi
Aras 3- Mengira ketinggian berpandukan selang kontur dalam peta lakar
yang berasaskan peta topografi
|
Unsur Patriotisme
|
Berbangga dengan kedudukan Malaysia di kawasan iklim bencana alam dan
kedudukan ditengah-tengah jalan laut dan darat
|
Aktiviti
|
a). Membincangkan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang
berasaskan peta topografi
b). Menjelaskan maksud selang kontur @ sela kontur
c). Melengkapkan pengurusan grafik tentang symbol-simbol ketinggian
dalam peta topografi
|
Pendekatan
|
KBKK (Aplikasi)
|
BBM
|
Buku Teks, Kertas Graf
|
Refleksi
|
Objektif tercapai. Pelajar dapat menjawab setiap aktiviti yang
diberikan dengan aktif.
|
Day/Date
|
Tuesday
(07 January 2014)
|
Class/Time
|
3E(33
students) 02:00 - 3:10 (2 periods)
|
Subject
|
English
Language – People that touch our lives
|
Theme
|
People-
“A Noble work of MERCY Malaysia”
|
Topic
|
Famous
People and their Achievements
|
Learning
Outcomes
|
Language
For Interpersonal Use
Ask
For and response politely to questions
|
Objectives
Of The Lesson
|
At
the end of the lesson, students should be able to:
4.
Listen to and understand a conversation
5.
Read an article on “The noble work of MERCY
Malaysia”
6.
Find out the main ideas and details
|
Lesson
Development
|
4.
Find out people who have contributed to the
nation: e.g Hijjas Kasturi (architect),Dato’ Dr. Jemilah Mahmood (Doctor),
Datuk Lee Chong Wei (Badminton), Datuk Nichole David(Squash), Datuk Dr.
Muzaffar Mansur(astronaut)
5.
Read an article “The Noble Work of MERCY
Malaysia”
6.
Ask and respond politely to questions
|
Post
Activities
|
3.
Answer the comprehension questions
4.
Statements true or false
|
Moral
Values
|
Love
and Caring
|
Language
Content
|
Use
Simple present tense and adjectives
|
Resources
Materials
|
English
Textbook (Form 3)
Picture
of famous people that
|
Reflections
|
Objectives
achieved!
|
Hari
|
SELASA
|
Tarikh
|
07 Januari 2014
|
Kelas
|
3A (33 pelajar)
|
Masa
|
03:25-04:35 (2 masa)
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tajuk
|
·
Rujukan Grid- Rujukan Grid 4 angka dan rujukan
grid 6 angka
·
Ketinggian (Kemahiran Geografi)
·
Kontur dan Bentuk Muka Bumi (pelana, susuh
bukit, Lurah bentuk ‘V’, kol, genting, Cerun curam, cerun landai, cerun
cekung, cerun cembung, dataran, dsb
|
Hasil Pembelajaran
|
Menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berterusan berasaskan
peta topografi
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:-menyatakan cara mengenal ketinggian dalam peta lakar yang
berasaskan peta topografi
-menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta
Topografi
Aras 2: -membandingkan dan membezakan symbol-simbol ketinggian dalam
peta lakar berasaskan peta topografi
Aras 3- Mengira ketinggian berpandukan selang kontur dalam peta lakar
yang berasaskan peta topografi
|
Unsur Patriotisme
|
Berbangga dengan kedudukan Malaysia di kawasan iklim bencana alam dan
kedudukan ditengah-tengah jalan laut dan darat
|
Aktiviti
|
a). Membincangkan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang
berasaskan peta topografi
b). Menjelaskan maksud selang kontur @ sela kontur
c). Melengkapkan pengurusan grafik tentang symbol-simbol ketinggian dalam
peta topografi
|
Pendekatan
|
KBKK (Aplikasi)
|
BBM
|
Buku Teks, Kertas Graf
|
Refleksi
|
Objektif tercapai. Pelajar dapat menjawab setiap aktiviti yang
diberikan dengan aktif.
|
Day
|
Wednesday
|
Date
|
08 January 2014
|
Form
|
3G (27 students)
3E (33 students)
|
Time
|
12:50-02:00 (2 periods)
05:10-06:20 (2 periods)
|
Subject
|
English Language
|
Theme
|
People
|
Topic
|
They Touch Our Lives
|
Learning Outcomes
|
1.0 Language
For Interpersonal Use
-ask for and response
politely to questions
-listen to a conversation and
give important details
-read an article : scan for
details
|
Language aspects
|
Grammar
Simple present tense for habitual: “Tom studies
everyday”
*The Simple present says that something was true in
the present, and will be true in the future. It expresses general statements
of facts and timeless truths.
|
Pedagogical Strategies
|
Preparation For the real world
|
Specific Objectives
|
1. Read
an article an fined main ideas
2. Answer
‘wh’ questions based on the article given
3. Give
5 out of 6 important details from the people mentioned.
|
Teaching Materials
|
Text book (English Form 3)
|
Reflections
|
Objectives Achieves for Form 3E AND Form 3N. HOWEVER they
need more explanations and guide from the teacher.
|
Hari
|
Rabu
|
Tarikh
|
08 Januari 2014
|
Kelas
|
3K (27 pelajar)
|
Masa
|
03:25-04:35 (2 masa)
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tajuk
|
·
Rujukan Grid- Rujukan Grid 4 angka dan rujukan
grid 6 angka
·
Ketinggian (Kemahiran Geografi)
·
Kontur dan Bentuk Muka Bumi (pelana, susuh
bukit, Lurah bentuk ‘V’, kol, genting, Cerun curam, cerun landai, cerun
cekung, cerun cembung, dataran, dsb
|
Hasil Pembelajaran
|
Menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berterusan berasaskan
peta topografi
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:-menyatakan cara mengenal ketinggian dalam peta lakar yang
berasaskan peta topografi
-menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta
Topografi
Aras 2: -membandingkan dan membezakan symbol-simbol ketinggian dalam
peta lakar berasaskan peta topografi
Aras 3- Mengira ketinggian berpandukan selang kontur dalam peta lakar
yang berasaskan peta topografi
|
Unsur Patriotisme
|
Berbangga dengan kedudukan Malaysia di kawasan iklim bencana alam dan
kedudukan ditengah-tengah jalan laut dan darat
|
Aktiviti
|
a). Membincangkan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang
berasaskan peta topografi
b). Menjelaskan maksud selang kontur @ sela kontur
c). Melengkapkan pengurusan grafik tentang symbol-simbol ketinggian
dalam peta topografi
|
Pendekatan
|
KBKK (Aplikasi)
|
BBM
|
Buku Teks, Kertas Graf
|
Refleksi
|
Objektif tercapai. Pelajar dapat menjawab setiap aktiviti yang
diberikan dengan aktif.
|
Day
|
Thursday
|
Date
|
09 January
2014
|
Class/Form
|
3N (37 students)
|
Time
|
04:35-05:10 (1 period)
|
Subject
|
English Language – They Touch Our Lives
|
Topic
|
Summary Writing
|
Theme
|
Ludwig Von Beethoven
|
Language Outcomes
|
Language For Interpersonal Use
-Listen to dialogue : give important details
-Ask for and listen politely to questions
|
Objectives of the lesson
|
By the end of the lesson, students should be able
to:
1.
Test their ability in extracting important
points from the passage
2.
Summarize the passage into one paragraph
3.
Make a summary not more than 60 words. (use
own words without changing its original meaning)
|
Lesson Development
|
1.
First, mark the lines where you pick points to
write your summary
2.
Then, pick out the main ideas
3.
Next, search for secondary ideas
4.
Important to separate the relevant from
irrelevant details
5.
You have to substitute long expressions with
single works
|
Post Activity
|
Write a summary about Ludwig Von Beethoven into 60
words (Count the number of words used)
|
Moral Values
|
Loving and Caring
|
Language Contents
|
Word substitution
e.g: All of a sudden – substitute with ‘suddenly’
|
Pedagogical Strategies
|
CX and MI
|
Resource Materials
|
Soalan Ramalan (PMR)
|
Reflections
|
Objectives not achieved! They need extra ordinary
work!
|
Hari
|
Khamis
|
Tarikh
|
09 Januari
2014
|
Kelas/Tingkatan
|
3A (33 pelajar)
3K(27 pelajar)
|
Masa
|
02:00 –
03:10 (2 masa)
05:45-06:20 ( 1 masa)
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tajuk
|
·
Rujukan grid 4 angka dan rujukan grid 6 angka
·
Ketinggian
(Tanda aras, Kontur, Stesen Trigonometri, Batu Aras,Hasyur,Warna dan
Lorekkan
·
Kontur dan Keratan Rentas(Bentuk Muka Bumi)
|
Hasil Pembelajaran
|
Menentukan ketinggian dalam peta lakar yang
berterusan berasaskan peta topografi
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran, murid-murid dapat:
Aras 1: - menyatakan cara mengenal
ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
-menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan
peta topografi
Aras 2: - membandingkan dan membezakan
symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
Aras 3:- Mengira ketiggian berpandukan
selang kontur dalam peta kalar yang berasaskan peta topografi
|
Unsur Patriotisme
|
Berbangga dengan kedudukan Malaysia di kawasaan
iklim bencana alam dan kedudukan ditengah-tengah jalan laut dan darat
|
Aktiviti Pembelajaran
|
a). Membincangkan simbol-simbol ketinggian dalam
peta lakar yang berasaskan peta topografi
b). Menjelaskan maksud selang kontur @ sela kontur
c).Melengkapkan pengurusan grafik tentang
simbol-simbol ketinggian dalam peta topografi
|
Pendekatan
|
KBKK (Aplikasi)
|
BBM
|
Buku Teks, Kertas Graf
|
Refleksi
|
Objektif Tercapai. Kaedah berkumpulan digunakan
untuk perbincangan dengan pelajar.
|
Day
|
Friday
|
Date
|
10 January 2014
|
Class/Form
|
3E (37 students)
3G(33 STUDENTS)
|
Time
|
05:45 -06:20 (2 periods)
|
Subject
|
English Language – They Touch Our Lives
|
Topic
|
Summary Writing
|
Theme
|
Ludwig Von Beethoven
|
Language Outcomes
|
Language For Interpersonal Use
-Listen to dialogue: give important details
-Ask for and listen politely to questions
|
Objectives of the lesson
|
By the end of the lesson, students should be able
to:
1.
Test their ability in extracting important
points from the passage
2.
Summarize the passage into one paragraph
3.
Make a summary not more than 60 words (use own
words without changing its original meaning)
|
Lesson Development
|
1.
First, mark the lines where you pick points to
write your summary
2.
Then, pick out the main ideas
3.
Next, search for secondary ideas
4.
Important to separate the relevant from
irrelevant details
5.
You have to substitute long expressions with
single works
|
Post Activity
|
Write a summary “Ludwig Von Beethoven” into 60
words (Count the number of words used)
|
Moral Values
|
Loving and Caring
|
Language Content
|
Word substitution
e.g: All of a sudden – substitute with ‘suddenly’
|
Pedagogical Strategies
|
CX and MI
|
Resource Materials
|
Soalan Ramalan (PMR)
|
Reflections
|
Objectives achieved!
|
Hari
|
JUMAAT
|
Tarikh
|
10 Januari
2014
|
Kelas/Tingkatan
|
3K(27 pelajar)
|
Masa
|
02:30 –
03:10 (1 masa)
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tajuk
|
·
Rujukan grid 4 angka dan rujukan grid 6 angka
·
Ketinggian
(Tanda aras, Kontur, Stesen Trigonometri, Batu Aras,Hasyur,Warna dan
Lorekkan
·
Kontur dan Keratan Rentas(Bentuk Muka Bumi)
|
Hasil Pembelajaran
|
Menentukan ketinggian dalam peta lakar yang
berterusan berasaskan peta topografi
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran, murid-murid dapat:
Aras 1: - menyatakan cara mengenal
ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
-menentukan ketinggian dalam peta lakar yang
berasaskan peta topografi
Aras 2: - membandingkan dan membezakan
symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi
Aras 3:- Mengira ketiggian berpandukan
selang kontur dalam peta kalar yang berasaskan peta topografi
|
Unsur Patriotisme
|
Berbangga dengan kedudukan Malaysia di kawasaan
iklim bencana alam dan kedudukan ditengah-tengah jalan laut dan darat
|
Aktiviti Pembelajaran
|
a). Membincangkan simbol-simbol ketinggian dalam
peta lakar yang berasaskan peta topografi
b). Menjelaskan maksud selang kontur @ sela kontur
c).Melengkapkan pengurusan grafik tentang
simbol-simbol ketinggian dalam peta topografi
|
Pendekatan
|
KBKK (Aplikasi)
|
BBM
|
Buku Teks, Kertas Graf
|
Refleksi
|
Objektif Tercapai. Kaedah berkumpulan digunakan
untuk perbincangan dengan pelajar.
|
No comments:
Post a Comment