LESSON PLAN (WEEK 8) 16 FEBRUARY 2009
Day | Monday |
Date | 16 February 2009 |
Subject | English Language |
Form | 3K (38 students) 3D(37 students) 3G(42 students) |
Time | 12:50-02:00 (2 periods) 05:45-06:20 (1 period) 04:35-05:10 (1 period) |
Topic | Corrections (Paper II) – Gerak Gempur |
Theme | - |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Ask for question and respond politely to question) |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development | Section A: Love Your Environment
Section B: Summary Writing Section C: Robinson Crusoe |
Post Activity | Write a correction on Paper II |
Moral Value | Responsibility |
Language Content | Simple Past Tense |
Pedagogical Strategies | MI CCTS |
Reflections | Need Extra work! |
Hari | Isnin |
Tarikh | 16 Februari 2009 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3B (37 pelajar) |
Masa | 04:35-05:10 ( 1 masa) |
Tajuk | Skala |
Konsep | Jarak Keluasan |
Hasil Pembelajaran | Menggunakan skala untuk menentukan jarak dan keluasan di atas peta lakar yang berasaskan peta topografi |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: Menyatakan jenis-jenis skala
Mengukur jarak dengan menggunakan skala Mengira keluasan kawasan sekata berpandukan skala peta. Aras 2: Menukarkan dan menghububgkaitkan setiap skala:
Mengira anggaran keluasan tidak sekata berpandukan skala peta |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme | Mencintai Negara Malaysia (Menghargai Ciri-ciri Fizikal di Kawasan Sekitar) |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) |
BBM | Pembaris, Jangka Tolok, Benang, Pita Ukur |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar tajuk tersebut di Tingkatan 2. |
Hari | Tuesday |
Tarikh | 17 Februari 2009 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3B (36 pelajar) |
Masa | 05:45-06:20 ( 1 masa) |
Tajuk | Skala |
Konsep | Jarak Keluasan |
Hasil Pembelajaran | Menggunakan skala untuk menentukan jarak dan keluasan di atas peta lakar yang berasaskan peta topografi |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: Menyatakan jenis-jenis skala
Mengukur jarak dengan menggunakan skala Mengira keluasan kawasan sekata berpandukan skala peta. Aras 2: Menukarkan dan menghububgkaitkan setiap skala:
Mengira anggaran keluasan tidak sekata berpandukan skala peta |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme | Mencintai Negara Malaysia (Menghargai Ciri-ciri Fizikal di Kawasan Sekitar) |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) |
BBM | Pembaris, Jangka Tolok, Benang, Pita Ukur |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar tajuk tersebut di Tingkatan 2. |
Day | Wednesday |
Date | 18 February 2009 |
Form | 3K (44 students) 3D (37 students) 3G (44 students) |
Time | 12:50-02:00 (2 periods) 03:20-04:35 (2 periods) 05:10-06:20 (2 periods) |
Subject | English Language |
Topic | Recount |
Theme | Describe: "How you spent your holiday on the island" |
Language | Language For Interpersonal Use:
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
Introduction:
Body:
Conclusion: 01:00 p.m – lunch – ferry – home - happy |
Post Activity | Write A story/recount based on the notes and pictures given on: "Describe How you spent your holiday on the island 'not less than 120 words". |
Moral Values | Appreciate |
Language Content | Grammar:
|
Pedagogical Strategies | CCTS |
Resource Materials | PMR Essay Writing |
Reflections | Objectives not achieved! Need extra work. |
Hari | Khamis |
Tarikh | 19 Februari 2009 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3B (36 pelajar) |
Masa | 02:00 – 03:10 ( 2 masa) |
Tajuk | Skala |
Konsep | Jarak Keluasan |
Hasil Pembelajaran | Menggunakan skala untuk menentukan jarak dan keluasan di atas peta lakar yang berasaskan peta topografi |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: Menyatakan jenis-jenis skala
Mengukur jarak dengan menggunakan skala Mengira keluasan kawasan sekata berpandukan skala peta. Aras 2: Menukarkan dan menghububgkaitkan setiap skala:
Mengira anggaran keluasan tidak sekata berpandukan skala peta |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme | Mencintai Negara Malaysia (Menghargai Ciri-ciri Fizikal di Kawasan Sekitar) |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) |
BBM | Pembaris, Jangka Tolok, Benang, Pita Ukur |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar tajuk tersebut di Tingkatan 2. |
Day | Thursday |
Date | 19 February 2009 |
Subject | English Literature |
Form | 3D (37 students) 3G (42 students) |
Time | 03:25 – 04:35 (2 periods) 05:45-06:20 (1 period) |
Topic | Novel- Dr. Jekyll and Mr. Hyde (Characteristic) |
Theme | Chapter Six: Chapter Seven: |
Language Outcomes | Language For Aesthetics Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Post Activity | Describing characteristic in the story and writing a simple paragraph of each other. |
Moral Values | Responsibility/Caring |
Language Content | Grammar – Simple Past Tense |
Resource Materials | Novel- Dr. Jekyll and Mr. Hyde |
Pedagogical Strategies | MI CCTS CX |
Reflections | Need extra work! |
Day | Friday |
Date | 20 February 2009 |
Form | 3E (40 students) |
Time | 05:10-06:20 (2 periods) |
Topic |
|
Learning Objectives | By the end of the lesson, students should be able to: Overview of Computer system |
Learning Outcomes |
|
Moral Value | Be patient |
Resource Material | Computer |
Pedagogical Strategies | CCTS |
Reflections | Objectives achieved! |
No comments:
Post a Comment