Hari | ISNIN |
Tarikh | 08 APRIL 2013 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3A (29 pelajar) |
Masa | 03:25-04:35 ( 2 masa) |
Tajuk | SUMBER TENAGA DI MALAYSIA |
Konsep | SUMBER TENAGA |
Hasil Pembelajaran | Memahami pelbagai penggunaan sumber tenaga Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-Murid dapat: ARAS 1: Menyenaraikan sumber tenaga yang dugunakan di Negara Malaysia
Menamakan sumber tenaga dan taburannya di Negara Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme | Berusaha membangunkan Negara Malaysia -Berbangga dengan kepelbagaian aktiviti ekonomi dan eksport Negara Malaysia. |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) ICT |
BBM | Jadual/ Graf |
Refleksi | Murid-murid mengalami masalah dalam mengingati apa yang telah diajar di Tingkatan 1 dan 2. |
Day | MONDAY |
Date | 08 APRIL 2013 |
Form | 3N ( 28 students) 3D ( 37 students) |
Subject | English Literature |
Time | 01:30-02:20 (2 periods) 04:35-05:45 (2 periods) |
Topic | Novel- Around The World In 80 Days |
Theme | Chapter Seven |
Language Outcomes | Language For Aesthetics Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activity | Describing elements in the story and writing a simple paragraph of each other/Answer the questions based on chapter seven. |
Moral Values | Responsibility/Caring |
Language Content | Grammar – Simple Past Tense |
Resource Materials | Novel- |
Pedagogical Strategies | MI CCTS CX |
Reflections | Need extra work! |
Hari | Selasa |
Tarikh | 09 APRIL 2013 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3A(29 pelajar) |
Masa | 05:45-06:20 ( 1 masa) |
Tajuk | SUMBER TENAGA DI MALAYSIA |
Konsep | SUMBER TENAGA |
Hasil Pembelajaran | Memahami pelbagai penggunaan sumber tenaga Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-Murid dapat: ARAS 1: Menyenaraikan sumber tenaga yang dugunakan di Negara Malaysia
Menamakan sumber tenaga dan taburannya di Negara Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme | Berusaha membangunkan Negara Malaysia -Berbangga dengan kepelbagaian aktiviti ekonomi dan eksport Negara Malaysia. |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) ICT |
BBM | Jadual/ Graf |
Refleksi | Murid-murid mengalami masalah dalam mengingati apa yang telah diajar di Tingkatan 1 dan 2. |
Day | Selasa |
Date | 09 APRIL 2013 |
Form | 3N ( 28 students) |
Subject | English Literature |
Time | 12:50-0200 (2 periods) |
Topic | Novel- Around The World In 80 Days |
Theme | Chapter Seven |
Language Outcomes | Language For Aesthetics Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activity | Describing elements in the story and writing a simple paragraph of each other/Answer the questions based on chapter seven. |
Moral Values | Responsibility/Caring |
Language Content | Grammar – Simple Past Tense |
Resource Materials | Novel- |
Pedagogical Strategies | MI CCTS CX |
Reflections | Need extra work! |
Day | WEDNESDAY |
Date | 10 APRIL 2013 |
Subject | English Language |
Form | 3D(37 students) 3N(28 students) |
Time | 03:25-04:35 (2 periods) 12:50-02:00 (2 periods) |
Topic | Objectives Questions |
Theme | Paper One |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Ask for question and respond politely to question) |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development | Section A: (Question 1 - 10) Graphics and Stimuli Section B: (Question 11 - 18) Rationale Cloze Section C: (Question 19 – 24) Closest In Meaning Section D: (Question 25 -34) 1. Advertisement 2. Passage |
Post Activity | Answer 40 objective questions. |
Moral Value | Responsibility |
Language Content | Simple Past Tense |
Pedagogical Strategies | MI CCTS |
Reflections | Need Extra work! |
Hari | Rabu |
Tarikh | 10 APRIL 2013 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3L(34 pelajar) |
Masa | 02:00 -03:10 ( 2 masa) |
Tajuk | SUMBER TENAGA DI MALAYSIA |
Konsep | SUMBER TENAGA |
Hasil Pembelajaran | Memahami pelbagai penggunaan sumber tenaga Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-Murid dapat: ARAS 1: Menyenaraikan sumber tenaga yang dugunakan di Negara Malaysia
Menamakan sumber tenaga dan taburannya di Negara Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme | Berusaha membangunkan Negara Malaysia -Berbangga dengan kepelbagaian aktiviti ekonomi dan eksport Negara Malaysia. |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) ICT |
BBM | Jadual/ Graf |
Refleksi | Murid-murid mengalami masalah dalam mengingati apa yang telah diajar di Tingkatan 1 dan 2. |
Day | THURSDAY |
Date | 11 APRIL 2013 |
Subject | English Language |
Form | 3D (37 students) |
Time | 03:25-04:35 (2 periods) |
Topic | Corrections/PLBS/NILAM/ |
Theme | ORAL TALK |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Ask for question and respond politely to question) |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development | Introduction:
Content/Body:
Conclusion:
|
Post Activity | Be prepare for topic of speech |
Moral Value | Responsibility |
Language Content | Simple Past Tense |
Pedagogical Strategies | MI CCTS |
Reflections | Need more reading so that the students not lack of knowledge! |
Day | Thursday |
Date | 11 APRIL 2013 |
Subject | English Language |
Form | 3D(37 students) |
Time | 03:25-04:35 (2 periods) |
Topic | Objectives Questions - Corrections |
Theme | Paper One |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Ask for question and respond politely to question) |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development | Section A: (Question 1 - 10) Graphics and Stimuli Section B: (Question 11 - 18) Rationale Cloze Section C: (Question 19 – 24) Closest In Meaning Section D: (Question 25 -34) 1. Advertisement 2. Passage |
Post Activity | Answer 40 objective questions. |
Moral Value | Responsibility |
Language Content | Simple Past Tense |
Pedagogical Strategies | MI CCTS |
Reflections | Need Extra work! |
Hari | Khamis |
Tarikh | 11 APRIL 2013 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3A (29 pelajar) |
Masa | 05:45 – 06:20 ( 2 masa) |
Tajuk | Kerja Kursus Geografi |
Konsep | 1. Pengangkutan Awam |
Hasil Pembelajaran | Menyiapkan Kerja Kursus Dalam Tempoh masa yang ditetapkan February hingga Mei |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Tajuk 1: Pengangkutan awam 1. Menyatakan jenis-jenis pengangkutan awam 2. Faktor-faktor perkembangan 3.Contoh yang terdapat dikws yang dikaji 4. Faktor-faktor mengatasi masalah |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar dikehendaki membuat Kerja Kursus secara berperingkat mengikut kandungan: 1. Tajuk : Pengangkutan awam 2. Senarai Kandungan – Perkara/butiran dan halaman 3. Penghargaan:
4. Pendahuluan: Menamakan tajuk kajian/sebab-sebab pemilihan kawasan kajian/tempoh masa kajian dijalankan 5.Objektif Kajian:
6. Kawasan kajian:
|
Unsur Patriotisme | Mencintai Negara Malaysia (Menghargai Ciri-ciri Fizikal dan BUdaya di Kawasan Sekitar) |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) |
BBM | Pembaris, Jangka Tolok, Benang, Pita Ukur |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar cara membuat kerja kursus tersebut di Tingkatan 2 walaupun tajuk tidak sama. Walau bagaimanapun mereka perlu lebih banyak bimbingan. |
Hari | Jumaat |
Tarikh | 12 APRIL 2013 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3L (34 pelajar) |
Masa | 02:30-03:45 ( 2 masa) |
Tajuk | Kerja Kursus Geografi |
Konsep | 1. Pengangkutan Awam |
Hasil Pembelajaran | Menyiapkan Kerja Kursus Dalam Tempoh masa yang ditetapkan February hingga Mei |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Tajuk 1: Pengangkutan awam 1. Menyatakan jenis-jenis pengangkutan awam 2. Faktor-faktor perkembangan 3.Contoh yang terdapat dikws yang dikaji 4. Faktor-faktor mengatasi masalah |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar dikehendaki membuat Kerja Kursus secara berperingkat mengikut kandungan: 1. Tajuk : Pengangkutan awam 2. Senarai Kandungan – Perkara/butiran dan halaman 3. Penghargaan:
4. Pendahuluan: Menamakan tajuk kajian/sebab-sebab pemilihan kawasan kajian/tempoh masa kajian dijalankan 5.Objektif Kajian:
6. Kawasan kajian:
|
Unsur Patriotisme | Mencintai Negara Malaysia (Menghargai Ciri-ciri Fizikal dan BUdaya di Kawasan Sekitar) |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) |
BBM | Pembaris, Jangka Tolok, Benang, Pita Ukur |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar cara membuat kerja kursus tersebut di Tingkatan 2 walaupun tajuk tidak sama. Walau bagaimanapun mereka perlu lebih banyak bimbingan. |
No comments:
Post a Comment