Hari | Isnin |
Tarikh | 20 JUN 2011 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3C (37 pelajar) |
Masa | 0200 - 0310 (2 masa) |
Tajuk | Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan Tema B: Sumber |
Konsep | 7.3 KEPENTINGAN PELBAGAI SUMBER (tanih/mineral/air/tenaga dan hutan) |
Hasil Pembelajaran | Memahami KEPENTINGAN PENEROKAAN PELBAGAIAN SUMBER Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: Menerangkan kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia seperti:
Aras 2: Menjelaskan dengan contoh kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia:
Aras 3: Menghubungkaitkan kepentingan penerokaan sumber kepada pembangunan Negara Malaysia seperti:
|
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KMD BCB |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar Majalah |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar dan membuat kerja kursus tajuk tersebut di Tingkatan 2.
|
Day | Monday |
Date | 20 JUNE 2011 |
Subject | English Language |
Form | 3D(37 students) |
Time | 03:25 – 04:25 (2 periods) |
Topic | Answering objectives question (1-40) |
Theme | Paper One |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Ask for question and respond politely to question) |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to: Answering objectives question |
Lesson Development | Section A : Graphic and stimuli Section B : Choose the best meaning Section C : Best meaning Section D : Article Passage Section E: Poem – The Lake Isle of Innesfree Short stories – How Dalat Got It's Name |
Post Activity | Answering the 40 objectives question. |
Moral Value | Responsibility |
Language Content | Simple Past Tense |
Pedagogical Strategies | MI CCTS |
Reflections | Need Extra work! |
Hari | Isnin |
Tarikh | 20 JUN 2011 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 2C (37 pelajar) |
Masa | 05:10 – 06:20 ( 2 masa) |
Tajuk |
|
Konsep | Kepadatan Taburan |
Hasil Pembelajaran | Mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia dan factor-faktor yang mempengaruhinya |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: Mengenalpasti taburan penduduk Negara Malaysia
Menyenaraikan factor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia Aras 2: Menghuraikan factor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran | Membincangkan taburan penduduk Negara Malaysia melalui peta Menghasilkan peta minda tentang factor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia |
Unsur Patriotisme | Bersatu dalam kepelbagaian – berbangga dengan perpaduan penduduk Negara Malaysia yang bertanggungjawab untuk mengekalkannya. |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) ICT |
BBM | Jadual/ Graf |
Refleksi | Masih ada para pelajar yang lemah dalam tajuk mengira waktu |
Hari | Selasa |
Tarikh | 21 JUN 2011 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3M (37 pelajar) |
Masa | 0200 - 0310 (2 masa) |
Tajuk | Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan Tema B: Sumber |
Konsep | 7.3 KEPENTINGAN PELBAGAI SUMBER (tanih/mineral/air/tenaga dan hutan) |
Hasil Pembelajaran | Memahami KEPENTINGAN PENEROKAAN PELBAGAIAN SUMBER Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: Menerangkan kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia seperti:
Aras 2: Menjelaskan dengan contoh kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia:
Aras 3: Menghubungkaitkan kepentingan penerokaan sumber kepada pembangunan Negara Malaysia seperti:
|
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KMD BCB |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar Majalah |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar dan membuat kerja kursus tajuk tersebut di Tingkatan 2.
|
Hari | Selasa |
Tarikh | 21 JUN 2011 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 2C (37 pelajar) |
Masa | 03:25-04:00 ( 1 masa) |
Tajuk |
|
Konsep | Kepadatan Taburan |
Hasil Pembelajaran | Mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia dan factor-faktor yang mempengaruhinya |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: Mengenalpasti taburan penduduk Negara Malaysia
Menyenaraikan factor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia Aras 2: Menghuraikan factor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran | Membincangkan taburan penduduk Negara Malaysia melalui peta Menghasilkan peta minda tentang factor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia |
Unsur Patriotisme | Bersatu dalam kepelbagaian – berbangga dengan perpaduan penduduk Negara Malaysia yang bertanggungjawab untuk mengekalkannya. |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) ICT |
BBM | Jadual/ Graf |
Refleksi | Masih ada para pelajar yang lemah dalam tajuk mengira waktu |
Day | Tuesday |
Date | 21 JUNE 2011 |
Subject | English Literature |
Form | 3D (44 students) 3L (42 students) |
Time | 04:35 – 05:10 (1 period) 05:45 – 06:20 (1 period) |
Topic |
Novel- Dr. Jekyll and Mr. Hyde |
Theme | CHAPTER 10: THE DISAPEARRANCE |
Language Outcomes | Language For Aesthetics Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Post Activity | Describing the story and writing a simple paragraph of each other. |
Moral Values | Responsibility/Caring |
Language Content | Grammar – Simple Past Tense |
Resource Materials | Novel- Dr. Jekyll and Mr. Hyde |
Pedagogical Strategies | MI CCTS CX |
Reflections | Need extra work! |
Day | Wednesday |
Date | 22 JUNE 2011 |
Subject | English Language |
Form | 3L(37 students) |
Time | 12:50-02:00 (2 periods) |
Topic | Answering objective questions (1-40) |
Theme | Paper One |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Ask for question and respond politely to question) |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to: Answering objectives question |
Lesson Development | Section A : Graphic and stimuli Section B : Choose the best meaning Section C : Best meaning Section D : Article Passage Section E: Poem – The Lake Isle of Innesfree Short stories – How Dalat Got It's Name |
Post Activity | Answering the 40 objectives question. |
Moral Value | Responsibility |
Language Content | Simple Past Tense |
Pedagogical Strategies | MI CCTS |
Reflections | Need Extra work! |
Day | Wednesday |
Date | 22 JUNE 2011 |
Subject | English Literature |
Form | 3D (44 students) |
Time | 03:25-04:00 (1 period) |
Topic |
Novel- Dr. Jekyll and Mr. Hyde |
Theme | CHAPTER 10: THE DISAPEARRANCE |
Language Outcomes | Language For Aesthetics Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Post Activity | Describing the story and writing a simple paragraph of each other. |
Moral Values | Responsibility/Caring |
Language Content | Grammar – Simple Past Tense |
Resource Materials | Novel- Dr. Jekyll and Mr. Hyde |
Pedagogical Strategies | MI CCTS CX |
Reflections | Need extra work! |
Hari | Rabu |
Tarikh | 22 JUN 2011 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3C (37 pelajar) |
Masa | 04:35 – 05:10 (1 masa) |
Tajuk | Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan Tema B: Sumber |
Konsep | 7.3 KEPENTINGAN PELBAGAI SUMBER (tanih/mineral/air/tenaga dan hutan) |
Hasil Pembelajaran | Memahami KEPENTINGAN PENEROKAAN PELBAGAIAN SUMBER Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: Menerangkan kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia seperti:
Aras 2: Menjelaskan dengan contoh kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia:
Aras 3: Menghubungkaitkan kepentingan penerokaan sumber kepada pembangunan Negara Malaysia seperti:
|
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KMD BCB |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar Majalah |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar dan membuat kerja kursus tajuk tersebut di Tingkatan 2.
|
Day | Thursday |
Date | 23 JUNE 2011 |
Subject | English Language |
Form | 3D(44 students) |
Time | 12:50-02:00 (2 periods) |
Topic | Picture Series |
Theme | Essay Writing |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Ask for question and respond politely to question) |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to: Write an essay based on the picture given |
Lesson Development | Introduction :
Body:
Conclusion:
|
Post Activity | Based on the notes and pictures given below, write a composition of nt less than 120 words. |
Moral Value | Responsibility |
Language Content | Simple Past Tense/sentence connectors - :Besides/Consequently/Furthermore |
Pedagogical Strategies | MI CCTS |
Reflections | Need Extra work! |
Hari | Khamis |
Tarikh | 23 JUN 2011 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 2C (37 pelajar) |
Masa | 04:35 – 05:10 ( 1 masa) |
Tajuk |
|
Konsep | Kepadatan Taburan |
Hasil Pembelajaran | Mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia dan factor-faktor yang mempengaruhinya |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: Mengenalpasti taburan penduduk Negara Malaysia
Menyenaraikan factor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia Aras 2: Menghuraikan factor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran | Membincangkan taburan penduduk Negara Malaysia melalui peta Menghasilkan peta minda tentang factor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia |
Unsur Patriotisme | Bersatu dalam kepelbagaian – berbangga dengan perpaduan penduduk Negara Malaysia yang bertanggungjawab untuk mengekalkannya. |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) ICT |
BBM | Jadual/ Graf |
Refleksi | Masih ada para pelajar yang lemah dalam tajuk mengira waktu |
Day | Thursday |
Date | 23 JUNE 2011 |
Subject | English Literature |
Form | 3L (42 students) |
Time | 05:45 -06:20 (1 period) |
Topic |
Novel- Dr. Jekyll and Mr. Hyde |
Theme | CHAPTER 10: THE DISAPEARRANCE |
Language Outcomes | Language For Aesthetics Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Post Activity | Describing the story and writing a simple paragraph of each other. |
Moral Values | Responsibility/Caring |
Language Content | Grammar – Simple Past Tense |
Resource Materials | Novel- Dr. Jekyll and Mr. Hyde |
Pedagogical Strategies | MI CCTS CX |
Reflections | Need extra work! |
Day | Friday |
Date | 24 JUNE 2011 |
Subject | English Language |
Form | 3L(42 students) |
Time | 02:00 – 03:10 (2 periods) |
Topic | Picture Series |
Theme | Essay Writing |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Ask for question and respond politely to question) |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to: Write an essay based on the picture given |
Lesson Development | Introduction :
Body:
Conclusion:
|
Post Activity | Based on the notes and pictures given below, write a composition of nt less than 120 words. |
Moral Value | Responsibility |
Language Content | Simple Past Tense/sentence connectors - :Besides/Consequently/Furthermore |
Pedagogical Strategies | MI CCTS |
Reflections | Need Extra work! |
Hari | JUMAAT |
Tarikh | 14 JUN 2011 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3C(37 pelajar) 3M |
Masa | 03:10 -03:45 ( 1 masa) 05:10 – 06:20 (2 masa) |
Tajuk | Kerja Kursus Geografi (Final Touch sebelum penghantaran) |
Konsep | 1. Pencemaran Alam Sekitar 2. Perkembangan Sistem Perhubungan |
Hasil Pembelajaran | Menyiapkan Kerja Kursus Dalam Tempoh masa yang ditetapkan February hingga Mei |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Tajuk 1: Pencemaran Alam Sekitar 1. Menyatakan jenis-jenis pencemaran. 2. Faktor-faktor yang menyebabkan pencemaran. 3.Contoh yang terdapat dikws yang dikaji 4. Faktor-faktor mengatasi: Tajuk 2: Perkembangan Sistem Perhubungan 1. Apakah alat perhunungan yang terdapat dikawasan dikaji 2. Internet/Telefon 3. Kesan-kesan negative/positif 4. Cara / cadangan mengatasi |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar dikehendaki membuat Kerja Kursus secara berperingkat mengikut kandungan: 1. Tajuk : Pencemaran Alam Sekitar di Kawasan Kajian pelajar 2. Senarai Kandungan – Perkara/butiran dan halaman 3. Penghargaan:
4. Pendahuluan: Menamakan tajuk kajian/sebab-sebab pemilihan kawasan kajian/tempoh masa kajian dijalankan 5.Objektif Kajian:
6. Kawasan kajian:
7. Kaedah Kajian 8. Dapatan Kajian 9. Rumusan |
Unsur Patriotisme | Mencintai Negara Malaysia (Menghargai Ciri-ciri Fizikal dan BUdaya di Kawasan Sekitar) |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) |
BBM | Pembaris, Jangka Tolok, Benang, Pita Ukur |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar cara membuat kerja kursus tersebut di Tingkatan 2 walaupun tajuk tidak sama. Walau bagaimanapun mereka perlu lebih banyak bimbingan. |
No comments:
Post a Comment