Hari | ISNIN |
Tarikh | 11 JUN 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3D (43 pelajar) |
Masa | 02:00 – 03:10 ( 2 masa) |
Tajuk | PEMBETULAN PEPERIKSAAN SEMESTER SATU (PRA-PMR) (2012) |
Konsep | (Membincangkan tajuk 1-30) |
Hasil Pembelajaran | Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual, melukis dan mentafsir graf, carta dan rajah. |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-Murid dapat: 1. membuat pembetulan bagi soalan – soalan yang salah 2. pelajar dapat memahami bentuk-bentuk soalan yang bakal keluar semasa peperiksaan yang sebenar 3. Mengkaji soalan-soalan yang ppopular |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme | Berusaha membangunkan Negara Malaysia -Berbangga dengan kepelbagaian aktiviti ekonomi dan eksport Negara Malaysia. |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) ICT |
BBM | Jadual/ Graf |
Refleksi | Murid-murid mengalami masalah dalam mengingati apa yang telah diajar di Tingkatan 1 dan 2. |
Day | Monday |
Date | 11 JUNE 2012 |
Subject | English Language |
Time | 03:25 – 04:00 (1 period) |
Form | 3F (43students) 2L (38 STUDENTS) |
Topic | Paper 1 (40%) – (PEPERIKSAAN SEMESTER SATU) |
Theme | (PRA-PMR 1 2012) CORRECTIONS (QUESTION 1-40) |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use Ask for questions and respond politely to question |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development | Section A: Graphic and Stimuli Section B: Grammar Section C: Closest In meaning Section D: Comprehension Questions
|
Post Activity | Answer 40 objective questions 1 to 40. |
Moral Value | Responsibility |
Language Content | Grammar items |
Pedagogical Strategies | CCTS |
Resource Materials | Exam Paper |
Reflections | Need extra work! |
Hari | Isnin |
Tarikh | 11 JUN 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 2A (29 pelajar) |
Masa | 04:35-05:45 ( 2 masa) |
Tajuk |
|
Konsep | 1. Kedudukan – Latitud dan longitude/mengira waktu tempatan/garisan Greenwich 2, Arah – 4 arah utama dan 4 arah sampingan/Bearing sudutan 3. Skala (lurus/pecahan wakilan) 4.Peta pelancongan 5. Penduduk |
Hasil Pembelajaran | Menguji tahap pemahaman dan pencapaian pelajar terhadap tajuk=tajuk yang telah diajar |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: 1. Membezakan latitude/ lngitud dan mengira waktu 2.Mencari arah dan tahu berapa darjah setiap arah 3.Mencari skala 4. Mengetahui simbol-simbil yang digunakan dalam peta pelancongan |
Aktiviti Pembelajaran | 5. Menjawab soalan-soalan objektif (1 – 20) 6. Menjawab soalan objektif (21-40) |
Unsur Patriotisme | Berusaha membangunkan Negara Malaysia -Berbangga dengan kepelbagaian aktiviti ekonomi dan eksport Negara Malaysia. |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) ICT |
BBM | Jadual/ Graf |
Refleksi | Masih ada para pelajar yang lemah dalam tajuk mengira waktu |
Hari | Selasa |
Tarikh | 12 JUN 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3N (30 pelajar) |
Masa | 03:35 -0400 ( 1 masa) |
Tajuk | PEMBETULAN PEPERIKSAAN SEMESTER SATU |
Konsep | (Membincangkan tajuk 1-30) |
Hasil Pembelajaran | Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual, melukis dan mentafsir graf, carta dan rajah. |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-Murid dapat: 1. membuat pembetulan bagi soalan – soalan yang salah 2. pelajar dapat memahami bentuk-bentuk soalan yang bakal kelu ar semasa peperiksaan yang sebenar 3. Mengkaji soalan-soalan yang popular |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme | Berusaha membangunkan Negara Malaysia -Berbangga dengan kepelbagaian aktiviti ekonomi dan eksport Negara Malaysia. |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) ICT |
BBM | Jadual/ Graf |
Refleksi | Murid-murid mengalami masalah dalam mengingati apa yang telah diajar di Tingkatan 1 dan 2. |
Day | Tuesday |
Date | 12 JUNE 2012 |
Subject | English Literature |
Form | 3L (38 students) 3F (43 students) |
Time | 02:00-03:10 (2 periods) 05:45 – 06:20 (1 period) |
Topic | CORRECTIONS PAPER 2 (SEMESTER 1 EXAMINATION) NOVEL – AROUND THE WORLD IN 80 DAYS (MORAL VALUES) |
Theme | MORAL VALUES IN THE STORY |
Language Outcomes | Language For Aesthetics Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Post Activity | Describing moral value in the story and writing a simple paragraph of each other. |
Moral Values | Responsibility/Caring |
Language Content | Grammar – Simple Past Tense |
Resource Materials | Novel- AROUND THE WORLD IN 80 DAYS |
Pedagogical Strategies | MI CCTS CX |
Reflections | Need extra work! |
Day | WEDNESDAY |
Date | 13 JUNE 2012 |
Subject | English Language |
Time | 02:00 – 03:10 (2 periods) |
Form | 3L (42 students) |
Topic | Paper 1 (40%) – (Question 1-40) |
Theme | (PMR 2011) – Semester 1 Examination |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use Ask for questions and respond politely to question |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development | Section A: Graphic and Stimuli Section B: Grammar Section C: Closest In meaning Section D: Comprehension Questions
|
Post Activity | Answer 40 objective questions 1 to 40. |
Moral Value | Responsibility |
Language Content | Grammar items |
Pedagogical Strategies | CCTS |
Resource Materials | Exam Paper |
Reflections | Need extra work! |
Hari | RABU |
Tarikh | 13 JUN 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3D(43 pelajar) |
Masa | 03;25-04:35 ( 2 masa) |
Tajuk | Kerja Kursus Geografi |
Konsep | 1. PERNIAGAAN RUNCIT (PASAR MALAM) |
Hasil Pembelajaran | Menyiapkan Kerja Kursus Dalam Tempoh masa yang ditetapkan February hingga Mei |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Tajuk 1: Pencemaran Alam Sekitar 1. Menyatakan jenis-jenis perniagaan runcit 2. Faktor-faktor perniagaan runcit 3.Contoh yang terdapat dikws yang dikaji 4. Faktor-faktor mengatasi masalah |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar dikehendaki membuat Kerja Kursus secara berperingkat mengikut kandungan: 1. Tajuk : Perniagaan Runcit 2. Senarai Kandungan – Perkara/butiran dan halaman 3. Penghargaan:
4. Pendahuluan: Menamakan tajuk kajian/sebab-sebab pemilihan kawasan kajian/tempoh masa kajian dijalankan 5.Objektif Kajian:
6. Kawasan kajian:
7. Kaedah Kajian 8. Dapatan Kajian 9. Rumusan |
Unsur Patriotisme | Mencintai Negara Malaysia (Menghargai Ciri-ciri Fizikal dan BUdaya di Kawasan Sekitar) |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) |
BBM | Pembaris, Jangka Tolok, Benang, Pita Ukur |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar cara membuat kerja kursus tersebut di Tingkatan 2 walaupun tajuk tidak sama. Walau bagaimanapun mereka perlu lebih banyak bimbingan. |
Day | WEDNESDAY |
Date | 13 JUNE 2012 |
Subject | English Literature |
Form | 3D (44 students) |
Time | 04:35 – 05:10 (1 period) |
Topic | SECTION C CORRECTIONS – (SEMESTER 1 EXAMINATION) |
Theme | Chapter One – Chapter 13 (Moral Values from Around the world in 80 days) |
Language Outcomes | Language For Aesthetics Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Post Activity | List out in about 8 to 10 moral values in the story and writing a simple paragraph of each other. Give evidences for each character to support your answer. |
Moral Values | Responsibility/Caring |
Language Content | Grammar – Simple Past Tense |
Resource Materials | Novel- AROUND THE WORLD IN 80 DAYS |
Pedagogical Strategies | MI CCTS CX |
Reflections | Need extra work! |
Day | THURSDAY |
Date | 14 JUNE 2012 |
Form | 3L(38 students) |
Time | 04:35 -05:10 (1period) |
Subject | English Language |
Topic/Theme | Guided Writing (Corrections) Speech – Give a speech to the new students on Rules and Regulations of the school |
Language Outcomes | Language for Personal Use (Read the questions carefully)
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
Conclusion: Students are not allowed to bring walkmans, handheld telephones and comics |
Activity | Write an essay/composition based on the notes and pictures given not less than 120 words. |
Moral Values | Be polite/responsibility |
Language Content | Grammar Simple Present Tense/Simple Past Tense/present Continuous Tense/Past Continuous Tense |
Pedagogical Strategies | CCTS MI |
Resource Materials | PMR Examination |
Reflections | Students lack of vocabulary. Need more reading. |
Day | THURSDAY |
Date | 14 JUNE 2012 |
Class/Form | 3L (42 students) |
Time | 05:10 – 06:20 (2 periods) |
Topic | Summary Writing Corrections (SEMESTER 1 EXAMINATION) |
Theme | The users of computers |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Listen to dialogue: give important details -Ask for and listen politely to questions |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activity | Write a summary in about 60 words. |
Moral Values | Loving, Caring |
Language Content | Words substitution: Example: all of sudden – substitute to "suddenly" Sequence Connectors: Firstly, next, after that .... |
Pedagogical Strategies | CX and MI |
Resource Materials | KOLEKSI SOALAN PEPERIKSAAN |
Reflections | Objectives achieved! |
Hari | Khamis |
Tarikh | 14 JUN 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3D(43 pelajar) 3N (30 pelajar) |
Masa | 02:00-03:10 (2 masa) 03;25-04:35 ( 1 masa) |
Tajuk | Kerja Kursus Geografi |
Konsep | 1. PERNIAGAAN RUNCIT (PASAR MALAM) |
Hasil Pembelajaran | Menyiapkan Kerja Kursus Dalam Tempoh masa yang ditetapkan February hingga Mei |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Tajuk 1: Pencemaran Alam Sekitar 1. Menyatakan jenis-jenis perniagaan runcit 2. Faktor-faktor perniagaan runcit 3.Contoh yang terdapat dikws yang dikaji 4. Faktor-faktor mengatasi masalah |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar dikehendaki membuat Kerja Kursus secara berperingkat mengikut kandungan: 1. Tajuk : Perniagaan Runcit 2. Senarai Kandungan – Perkara/butiran dan halaman 3. Penghargaan:
4. Pendahuluan: Menamakan tajuk kajian/sebab-sebab pemilihan kawasan kajian/tempoh masa kajian dijalankan 5.Objektif Kajian:
6. Kawasan kajian:
7. Kaedah Kajian 8. Dapatan Kajian 9. Rumusan |
Unsur Patriotisme | Mencintai Negara Malaysia (Menghargai Ciri-ciri Fizikal dan BUdaya di Kawasan Sekitar) |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) |
BBM | Pembaris, Jangka Tolok, Benang, Pita Ukur |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar cara membuat kerja kursus tersebut di Tingkatan 2 walaupun tajuk tidak sama. Walau bagaimanapun mereka perlu lebih banyak bimbingan. |
Hari | Jumaat |
Tarikh | 15 JUN 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 2A (29 pelajar) |
Masa | 0400 -05:10 ( 2 masa) |
Tajuk | PEMBETULAN |
Konsep | 1. Kedudukan – Latitud dan longitude/mengira waktu tempatan/garisan Greenwich 2, Arah – 4 arah utama dan 4 arah sampingan/Bearing sudutan 3. Skala (lurus/pecahan wakilan) 4.Peta pelancongan 5. SUMBER |
Hasil Pembelajaran | Menguji tahap pemahaman dan pencapaian pelajar terhadap tajuk=tajuk yang telah diajar |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: 1. Membezakan latitude/ lngitud dan mengira waktu 2.Mencari arah dan tahu berapa darjah setiap arah 3.Mencari skala 4. Mengetahui simbol-simbil yang digunakan dalam peta pelancongan |
Aktiviti Pembelajaran | 5. Menjawab soalan-soalan objektif (1 – 20) 6. Menjawab soalan subjektif (21-40) |
Unsur Patriotisme | Berusaha membangunkan Negara Malaysia -Berbangga dengan kepelbagaian aktiviti ekonomi dan eksport Negara Malaysia. |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) ICT |
BBM | Jadual/ Graf |
Refleksi | Masih ada para pelajar yang lemah terutama dalam menukar skala/keluasan |
Hari | ISNIN |
Tarikh | 15 JUN 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3D (43 pelajar) |
Masa | 02:00 – 03:10 ( 2 masa) |
Tajuk | PEMBETULAN PEPERIKSAAN SEMESTER SATU (PRA-PMR) (2012) |
Konsep | (Membincangkan tajuk 31 -60) |
Hasil Pembelajaran | Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual, melukis dan mentafsir graf, carta dan rajah. |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-Murid dapat: 1. membuat pembetulan bagi soalan – soalan yang salah 2. pelajar dapat memahami bentuk-bentuk soalan yang bakal keluar semasa peperiksaan yang sebenar 3. Mengkaji soalan-soalan yang ppopular |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme | Berusaha membangunkan Negara Malaysia -Berbangga dengan kepelbagaian aktiviti ekonomi dan eksport Negara Malaysia. |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) ICT |
BBM | Jadual/ Graf |
Refleksi | Murid-murid mengalami masalah dalam mengingati apa yang telah diajar di Tingkatan 1 dan 2. |
No comments:
Post a Comment