Week 31 (02 august 2010 – 06 august 2010)
Day | Monday |
Date | 02 August 2010 |
Subject | English Literature |
Form | 3G (39 students) |
Time | 0200-03:15 (1 periods) |
Topic | Novel- Robinson Crusoe |
Theme | Interesting Event |
Language Outcomes | Language For Aesthetics Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Post Activity | Write a simple note in about 50 words on interesting events based on Robinson Crusoe novel. |
Moral Values | Responsibility/Caring |
Language Content | Grammar – Simple Past Tense |
Resource Materials | Novel- Robinson Crusoe |
Pedagogical Strategies | MI CCTS CX |
Reflections | Need extra work! |
Hari | Isnin |
Tarikh | 02 August 2010 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3C (37 pelajar) 3L (29 pelajar) |
Masa | 03:25-04:10 (1 masa) 04:35-05:10 (2 masa) |
Tajuk | Kegiatan Ekonomi Utama – Faktor-faktor yang mempengaruhi kegiatan ekonomi |
Konsep |
|
Hasil Pembelajaran | Memahami factor-faktor yang mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: - menyenaraikan factor-faktor yang mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia -Faktor Fizikal (bentuk mula bumi, tanih, iklim, bahan mentah) -Faktor Kemanusiaan (teknologi, dasar kerajaan, pasaran, modal, infrastruktur dan buruh) Aras 2: Menerangkan dengan contoh faktor-faktor yang mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia -Faktor fizikal – bentuk mula bumi, tanih, iklim, dan banhan mentah -faktor kemanusiaan – teknologi, dasar kerajaan, pasaran, modal, infrastruktur dan buruh |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Bersyukur dengan kurniaan Tuhan |
Pendekatan | Konstruktisme Konstektual Kemahiran berfikir Kajian masa depan |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar |
Refleksi | Murid-murid boleh menguasai tajuk tersebut kerana telah belajar dalam tajuk terdahulu secara tidak langsung. |
Day | Monday |
Date | 03 August 2010 |
Subject | English Literature |
Form | 3D (35 students) 3G (39 students) |
Time | 02:00-031:15 (2 period) 05:45 – 06:20 (1 period) |
Topic | Novel- Robinson Crusoe |
Theme | Interesting Event |
Language Outcomes | Language For Aesthetics Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Post Activity | Write a simple note in about 50 words on interesting events based on Robinson Crusoe novel. |
Moral Values | Responsibility/Caring |
Language Content | Grammar – Simple Past Tense |
Resource Materials | Novel- Robinson Crusoe |
Pedagogical Strategies | MI CCTS CX |
Reflections | Need extra work! |
Hari | Rabu |
Tarikh | 04 August 2010 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3C (36 pelajar) |
Masa | 05:45-06:20 (1 masa) |
Tajuk | Kegiatan Ekonomi Utama – Faktor-faktor yang mempengaruhi kegiatan ekonomi |
Konsep |
|
Hasil Pembelajaran | Memahami factor-faktor yang mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: - menyenaraikan factor-faktor yang mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia -Faktor Fizikal (bentuk mula bumi, tanih, iklim, bahan mentah) -Faktor Kemanusiaan (teknologi, dasar kerajaan, pasaran, modal, infrastruktur dan buruh) Aras 2: Menerangkan dengan contoh faktor-faktor yang mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia -Faktor fizikal – bentuk mula bumi, tanih, iklim, dan banhan mentah -faktor kemanusiaan – teknologi, dasar kerajaan, pasaran, modal, infrastruktur dan buruh |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Bersyukur dengan kurniaan Tuhan |
Pendekatan | Konstruktisme Konstektual Kemahiran berfikir Kajian masa depan |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar |
Refleksi | Murid-murid boleh menguasai tajuk tersebut kerana telah belajar dalam tajuk terdahulu secara tidak langsung. |
Masa | 03:25 – 04:35 (2 masa)/ Rabu (04/8/10) |
Tingkatan | 3F/G |
Bidang Pelajaran | 5 |
Nilai | Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia |
Tajuk | Menghormati Hak Golongan Kurang Berupaya |
Objektif | Pada akhir pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
|
Aktiviti | 1. Perbincangan dengan pelajar (sudut perbincangan) - Apakah sikap yang diamalkan oleh tokoh diatas> - Bagaimanakah cara untuk menyokong golongan kurang berupaya menceburkan diri dalam pelbagai bidang. - Terangkan usaha kerajaan untuk menghargai sumbangan golongan kurang berupaya. Nyatakan 3 contoh kemudahan yang telah disediakan oleh kerajaan untuk golongan kurang berupaya. 2. Menyalin nota dari papan hitam 3. Membuat Latihan |
BBM | Buku Rujukan Latih Tubi Minda KBSM Pendidikan Miral Tingkatan 3 |
Refleksi | Pelajar telah mempunyai pengetahuan sedia ada dan sentiasa dipraktikkan dalam diri mereka. |
Date | 04 August 2010 / Wednesday |
Subject | English Literature |
Form | 3D (35 students) 3G (39 students) |
Time | 12:50-0200 (2 periods) 04:35-05:10 (1 period) |
Topic | Novel- Robinson Crusoe |
Theme | Interesting Event |
Language Outcomes | Language For Aesthetics Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Post Activity | Write a simple notes in about 50 words on interesting events based on Robinson Crusoe novel. |
Moral Values | Responsibility/Caring |
Language Content | Grammar – Simple Past Tense |
Resource Materials | Novel- Robinson Crusoe |
Pedagogical Strategies | MI CCTS CX |
Reflections | Need extra work! |
Day | Thursday |
Date | 05 August 2010 |
Form | 3D(35 students) 3G(39 students) |
Time | 04:35-05:10 (1 period) 05:45-06:20 (1 period) |
Subject | English Language |
Topic/Theme | Route Maps/Directions |
Language Outcomes | Language for Personal Use (Read the questions carefully)
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Activity | Write an essay/composition on directions based on the notes and pictures given not less than 120 words. |
Moral Values | Be polite/responsibility |
Language Content | Grammar Simple Present Tense/Simple Past Tense/present Continuous Tense/Past Continuous Tense |
Pedagogical Strategies | CCTS MI |
Resource Materials | PMR Examination Collections |
Reflections | Students lack of vocabulary. Need more reading. |
Hari | Khamis |
Tarikh | 05 August 2010 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3L (29 pelajar) 3C(36 pelajar) |
Masa | 12:50-02:00 (2 masa) 02:00- 03 :10 (2 masa) |
Tajuk | Kegiatan Ekonomi Utama – Faktor-faktor yang mempengaruhi kegiatan ekonomi |
Konsep |
|
Hasil Pembelajaran | Memahami factor-faktor yang mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: - menyenaraikan factor-faktor yang mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia -Faktor Fizikal (bentuk mula bumi, tanih, iklim, bahan mentah) -Faktor Kemanusiaan (teknologi, dasar kerajaan, pasaran, modal, infrastruktur dan buruh) Aras 2: Menerangkan dengan contoh faktor-faktor yang mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia -Faktor fizikal – bentuk mula bumi, tanih, iklim, dan banhan mentah -faktor kemanusiaan – teknologi, dasar kerajaan, pasaran, modal, infrastruktur dan buruh |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Bersyukur dengan kurniaan Tuhan |
Pendekatan | Konstruktisme Konstektual Kemahiran berfikir Kajian masa depan |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar |
Refleksi | Murid-murid boleh menguasai tajuk tersebut kerana telah belajar dalam tajuk terdahulu secara tidak langsung. |
Day | Friday |
Date | 06 August 2010 |
Form | 3D(35 students) |
Time | 04:00-05:10 (2 periods) |
Subject | English Language |
Topic/Theme | Route Maps/Directions |
Language Outcomes | Language for Personal Use (Read the questions carefully)
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Activity | Write an essay/composition on directions based on the notes and pictures given not less than 120 words. |
Moral Values | Be polite/responsibility |
Language Content | Grammar Simple Present Tense/Simple Past Tense/present Continuous Tense/Past Continuous Tense |
Pedagogical Strategies | CCTS MI |
Resource Materials | PMR Examination Collections |
Reflections | Students lack of vocabulary. Need more reading. |
Masa | 02:00-03:15 (2 masa)/ Jumaat (04/8/10) |
Tingkatan | 3F/G |
Bidang Pelajaran | 5 |
Nilai | Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia |
Tajuk | Melindungi Hak Pengguna |
Objektif | Pada akhir pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
|
Aktiviti | 1. Perbincangan dengan pelajar (sudut perbincangan) - Mengapakah kerajaan melancarkan Minggu Pengguna Malaysia? - Bagaimanakah program tersebut dapat membantu para pengguna? - Bincangkan aktiviti yang boleh dilaksanakan ketika program tersebut berlangsung. 2. Menyalin nota dari papan hitam 3. Membuat Latihan |
BBM | Buku Rujukan Latih Tubi Minda KBSM Pendidikan Miral Tingkatan 3 |
Refleksi | Pelajar telah mempunyai pengetahuan sedia ada dan sentiasa dipraktikkan dalam diri mereka. |
No comments:
Post a Comment