WEEK 32 (09 AUGUST 2010 – 13 AUGUST 2010)
Day | Monday |
Date | 09 AUGUST 2010 |
Subject | English Literature |
Form | 3G (39 students) |
Time | 12:50-02:00 (2 periods) |
Topic | Novel- Robinson Crusoe |
Theme | What incident that you cannot forget in the novel |
Language Outcomes | Language For Aesthetics Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Post Activity | Write a simple note in about 50 words on incident that you cannot forget based on Robinson Crusoe novel. |
Moral Values | Responsibility/Caring |
Language Content | Grammar – Simple Past Tense |
Resource Materials | Novel- Robinson Crusoe |
Pedagogical Strategies | MI CCTS CX |
Reflections | Need extra work! |
Hari | Isnin |
Tarikh | 09 Ogos 2010 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3C (36 pelajar) 3L (29 pelajar) |
Masa | 03:25-04:00 (1 masa) 04:35-05:10 (2 masa) |
Tajuk | Kegiatan Ekonomi Utama – Sumbangan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara |
Konsep |
|
Hasil Pembelajaran | Memahami kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan yang mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: - menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia (peluang pekerjaan, peningkatan taraf hidup, pendapatan Negara, peningkatan infrastruktur, pengurangan import, pemindahan teknologi dan proses pembandaran) Aras 2: Menghuraikan dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia (peluang pekerjaan, peningkatan taraf hidup, pendapatan Negara, peningkatan infrastruktur, pengurangan import, pemindahan teknoloi dan proses pembandaran) |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Bersyukur dengan kurniaan Tuhan |
Pendekatan | Konstruktisme Konstektual Kemahiran berfikir Kajian masa depan |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar |
Refleksi | Murid-murid boleh menguasai tajuk tersebut kerana telah belajar dalam tajuk terdahulu secara tidak langsung. |
Day | Tuesday |
Date | 10 August 2010 |
Class/Form | 3G (39 student) 3D (35 students) |
Time | 02:00-03:15 (2 period) 05:45-06:20 (1 period) |
Topic | Summary Writing |
Theme | Social Issues The Benefits of watching TV for children |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Listen to dialogue: give important details -Ask for and listen politely to questions |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activity | Write a summary "Social Issues" in about 60 words. |
Moral Values | Loving, Caring |
Language Content | Words substitution: Example: all of sudden – substitute to "suddenly" Sequence Connectors: Firstly, next, after that.... |
Pedagogical Strategies | CX and MI |
Resource Materials | Soalan Ramalan PMR 2009 |
Reflections | Objectives achieved! |
Hari | Rabu |
Tarikh | 11 Ogos 2010 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3C (36 pelajar) |
Masa | 05:45-06:20 (1 masa) |
Tajuk | Kegiatan Ekonomi Utama – Sumbangan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara |
Konsep |
|
Hasil Pembelajaran | Memahami kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan yang mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: - menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia (peluang pekerjaan, peningkatan taraf hidup, pendapatan Negara, peningkatan infrastruktur, pengurangan import, pemindahan teknologi dan proses pembandaran) Aras 2: Menghuraikan dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia (peluang pekerjaan, peningkatan taraf hidup, pendapatan Negara, peningkatan infrastruktur, pengurangan import, pemindahan teknoloi dan proses pembandaran) |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Bersyukur dengan kurniaan Tuhan |
Pendekatan | Konstruktisme Konstektual Kemahiran berfikir Kajian masa depan |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar |
Refleksi | Murid-murid boleh menguasai tajuk tersebut kerana telah belajar dalam tajuk terdahulu secara tidak langsung. |
Day | Wednesday |
Date | 11 August 2010 |
Class/Form | 3G (39 student) 3D (35 students) |
Time | 12:50-02:00 (2 period) 04:35-05:10 (1 period) |
Topic | Summary Writing |
Theme | Social Issues The Benefits of collecting stamps |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Listen to dialogue: give important details -Ask for and listen politely to questions |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activity | Write a summary "Social Issues" in about 60 words. |
Moral Values | Loving, Caring |
Language Content | Words substitution: Example: all of sudden – substitute to "suddenly" Sequence Connectors: Firstly, next, after that.... |
Pedagogical Strategies | CX and MI |
Resource Materials | Soalan Ramalan PMR 2009 |
Reflections | Objectives achieved! |
Masa | 03:25 – 04:35 (2 masa)/ Rabu (11/8/10) |
Tingkatan | 3F/G |
Bidang Pelajaran | 6 |
Nilai | Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi |
Tajuk | Mematuhi Peraturan dan Undang-undang |
Objektif | Pada akhir pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
|
Aktiviti | 1. Perbincangan dengan pelajar (sudut perbincangan) - Apakah perasaan anda apabila melihat gambar diatas? -Siapakah yang bertanggungjawab menangani masalah tersebut? -Pada pendapat anda, apakah perasaan pihak berkuasa untuk menangani masalah ini? 2. Menyalin nota dari papan hitam 3. Membuat Latihan |
BBM | Buku Rujukan Latih Tubi Minda KBSM Pendidikan Miral Tingkatan 3 |
Refleksi | Pelajar telah mempunyai pengetahuan sedia ada dan sentiasa dipraktikkan dalam diri mereka. |
Day | Thursday |
Date | 12 August 2010 |
Subject | English Language |
Time | 04:35-05:10 (1 period) 05:45-05:20 (1 period) |
Form | 3G (39 students) 3D (35 students) |
Topic | Paper 1 (Revision) |
Theme | - |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use Ask for questions and respond politely to question |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development | Section A: Graphic and Stimuli Section B: Grammar Section C: Closest In meaning Section D: Comprehension Questions
Section E: Literature Component
|
Post Activity | Write corrections on paper 1. |
Moral Value | Responsibility |
Language Content | Grammar items |
Pedagogical Strategies | CCTS |
Resource Materials | Exam Paper from Jabatan Negeri Sarawak |
Reflections | Need extra work! |
Hari | Khamis |
Tarikh | 12 Ogos 2010 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3C (36 pelajar) 3L (29 pelajar) |
Masa | 12:50-02:00 (2 masa) 02:00-03:10 (2 masa) |
Tajuk | Kegiatan Ekonomi Utama – Sumbangan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara |
Konsep |
|
Hasil Pembelajaran | Memahami kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan yang mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: - menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia (peluang pekerjaan, peningkatan taraf hidup, pendapatan Negara, peningkatan infrastruktur, pengurangan import, pemindahan teknologi dan proses pembandaran) Aras 2: Menghuraikan dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia (peluang pekerjaan, peningkatan taraf hidup, pendapatan Negara, peningkatan infrastruktur, pengurangan import, pemindahan teknoloi dan proses pembandaran) |
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Bersyukur dengan kurniaan Tuhan |
Pendekatan | Konstruktisme Konstektual Kemahiran berfikir Kajian masa depan |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar |
Refleksi | Murid-murid boleh menguasai tajuk tersebut kerana telah belajar dalam tajuk terdahulu secara tidak langsung. |
Date | 13 August 2010 |
Form | 3D(37 students) |
Time | 04:00 -05:10 (2 periods) |
Subject | English Language |
Topic/Theme | Letter Writing (Formal Letter) Application Letter (Application For the post of Sales Girls) (Revision) |
Language Outcomes | Language for Personal Use (Read the questions carefully) |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Activity | Write a letter "Application for the post of sales girls) |
Moral Values | Be polite |
Language Content | Grammar Simple Present Tense/Simple Past Tense/present Continuous Tense/Past Continuous Tense |
Pedagogical Strategies | CCTS MI |
Resource Materials | PMR Examination Collections |
Reflections | Students lack of vocabulary. Need more reading. |
Masa | 03:25 – 04:35 (2 masa)/ Jumaat (13 August 2010) |
Tingkatan | 3F/G |
Bidang Pelajaran | 6 |
Nilai | Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi |
Tajuk | Kebebasan Bersuara |
Objektif | Pada akhir pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
|
Aktiviti | 1. Perbincangan dengan pelajar (sudut perbincangan) - Bagaimanakah sikap yang sepetutnya diamalkan ketika menyuarakan pendapat? - Bincangkan kebaikan berfikir sebelum bersuara? -Adakah anda mengamalkan sikap berfikir sebelum bersuara? 2. Menyalin nota dari papan hitam 3. Membuat Latihan |
BBM | Buku Rujukan Latih Tubi Minda KBSM Pendidikan Moral Tingkatan 3 |
Refleksi | Pelajar telah mempunyai pengetahuan sedia ada dan sentiasa dipraktikkan dalam diri mereka. |
No comments:
Post a Comment