Wednesday, May 4, 2011

LESSON PLAN WEEK 10 (06 MARCH 2011 – 11 MARCH 2011)

MINGGU PEPERIKSAAN GERAK GEMPUR PRA-PMR 1 DARI JPN SARAWAK (RUJUK JADUAL)

JADUAL WAKTU

PEPERIKSAAN PERCUBAAN PMR 1 NEGERI SARAWAK 2011

HARI/TARIKH

WAKTU

KOD KERTAS

MATA PELAJARAN

TEMPOH

JENIS KERTAS

ISNIN

07.03.2011

0730 – 0830

0900 – 1100

1115 – 1230


 

02/2

02/1

21/1

BAHASA MALAYSIA 2

BAHASA MALAYSIA 1

SEJARAH

2 JAM

1 JAM

1 JAM 15 MIN

SUBJEKTIF

OBJEKTIF

OBJEKTIF

SELASA

08.03.2011

0730 – 0830

0900 – 1030

1100 – 1215

12/2

12/1

23/1

BAHASA INGGERIS 2

BAHASA INGGERIS 1

GEOGRAFI

1 JAM 30 MIN

1 JAM

1 JAM 15 MIN

SUBJEKTIF

OBJEKTIF

OBJEKTIF

RABU

09.03.2011

0730 - 0900

0930 – 1030

1100 – 1230

1100 – 1230

1100 – 1230

1100 – 1230

55/2

55/1

76/1

77/1

78/1

79/1

SCIENCE 2

SCIENCE 1

KHB – KT

KHB – ERT

KHB – PERTANIAN

KHB – PK

1 JAM 30 MIN

1 JAM

1 JAM 30 MIN

1 JAM 30 MIN

1 JAM 30 MIN

1 JAM 30 MIN

SUBJEKTIF

OBJEKTIF

OBJEKTIF

OBJEKTIF

OBJEKTIF

OBJEKTIF

KHAMIS

10.03.2011

0730 – 0915

0945 – 1100

1130 – 1230

1130 – 1230

50/2

50/1

037/1

32/1

MATHEMATIC 2

MATHEMATIC 1

BAHASA IBAN 1

BAHASA CINA 1

1 JAM 45 MIN

1 JAM 45 MIN

1 JAM

1 JAM

SUBJEKTIF

OBJEKTIF

OBJEKTIF

OBJEKTIF

JUMAAT

11.03.11

0730 – 0930

0730 – 0930

0730 - 0915

45/1

32/2

037/2

PENDIDIKAN ISLAM

BAHASA CINA 2

BAHASA IBAN 2

2 JAM

2 JAM

1 JAM 15 MIN

SUBJEKTIF

SUBJEKTIF

SUBJEKTIF

  • Kertas Peperiksaan disediakan oleh Jabatan pelajaran negeri Sarawak.
  • Tiada persediaan mengajar untuk tingkatan tiga kerana tiada aktiviti pembelajaran dijalankan

Hari

ISNIN

Tarikh

07 MARCH 2011

Mata Pelajaran

Geografi

Tingkatan

2C (37 pelajar)

Masa

11:30 – 12:40 ( 2 masa)

Tajuk

Graf, Carta dan Rajah

Konsep

Graf

Hasil Pembelajaran

Mengaplikasikan maklumat dalam bentuk rajah(peta minda/rajah kitaran)

Objektif Tingkahlaku

Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:

Aras 1:

  • Mengumpul maklumat
  • Melukis dan melebel rajah berdasarkan maklumat

Aras 2:

  • Mentafsir rajah

Aktiviti Pembelajaran

1. Membincangkan teknik-teknik melukis rajah (peta minda dan kitaran)

2. Menghasilkan buku skrap pelbagai rajah

Unsur Patriotisme

Berusaha membangunkan Negara Malaysia

-Berbangga dengan kepelbagaian aktiviti ekonomi dan eksport Negara Malaysia.

Nilai Murni

Berdikari dan Berdisiplin

Pendekatan

KBKK (Aplikasi)

ICT

BBM

Gambarajah (Peta Minda dan KItaran)

Refleksi

Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar tajuk tersebut di Tingkatan 1.


 

Hari

SELASA

Tarikh

08 MARCH 2011

Mata Pelajaran

Geografi

Tingkatan

2C (37 pelajar)

Masa

09:45 – 10:20 ( 1 masa)

Tajuk

Peta

Konsep

Pola Saling Kaitan

Hasil Pembelajaran

Mengenali Ciri-ciri fizikal dan dan Budaya dalam Peta Bergambar (Pelancongan)

Objektif Tingkahlaku

Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:

Aras 1:

  • Mengenalpasti cirri-ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar(pelancongan)
  • Tempat bersejarah
  • Tempat Rekreasi
  • Pusat membeli-belah
  • Kemudahan pengindapan
  • Kemudahan Pengangkutan

Aktiviti Pembelajaran

  1. Menunjukcara untuk mementukan kedudukan dan taburan cirri-ciri fizikal dan budaya pada peta bergambar pelanconagan.
  2. Mengadakan aktiviti kumpulan untuk mengenalpasti ciri-ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar pelancongan

Unsur Patriotisme

Mencintai Negara Malaysia (Berbangga terhadap kepelbagaian pandang darat fizikal dan budaya Negara Malaysia.

Nilai Murni

Berdikari dan Berdisiplin

Pendekatan

KBKK (Aplikasi)

ICT

BBM

Peta Bergambar dan Broacher

Refleksi

Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar tajuk tersebut di Tingkatan 1.


 

Hari

KHAMIS

Tarikh

10 MARCH 2011

Mata Pelajaran

Geografi

Tingkatan

2C (37 pelajar)

Masa

10:55 – 11:30 ( 1 masa)

Tajuk

Dinamik Penduduk

Konsep

Kepadatan Penduduk

Hasil Pembelajaran

Mengenalpasti taburan penduduk Negara Malaysia dan factor-faktor yang mempengaruhi taburannya.

Objektif Tingkahlaku

Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:

Aras 1:

  • Mengenalpasti taburan penduduk Negara Malaysia
    • Padat (lebih dari 200 orang sekilometer persegi)
    • Sederhana (50 – 200 orang sekilometer persegi)
    • Jarang ( kurang dari 50 orang sekilometer persegi)

Aktiviti Pembelajaran

  • Membincangkan taburan penduduk Malaysia melalui peta
  • Menghasilkan peta minda tentang factor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia.

Unsur Patriotisme

Mencintai Negara Malaysia (Berbangga terhadap kepelbagaian pandang darat fizikal dan budaya Negara Malaysia.

Nilai Murni

Berdikari dan Berdisiplin

Pendekatan

KBKK (Aplikasi)

ICT

BBM

Peta Malaysia

Refleksi

Murid-murid menghadapi masalah dalam membaca peta. Masih tidak menguasai tempat-tempat dan nama Bandar/ lokasi sesuatu kawasan.


 


 


 

No comments: