Hari | Isnin |
Tarikh | 26 March 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3D (43 pelajar) |
Masa | 0200 - 0310 (2 masa) |
Tajuk | Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan Tema B: Sumber Sumber-sumber Utama |
Konsep | Sumber |
Hasil Pembelajaran | Memahami jenis-jenis sumbar utama |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: Mentakrifkan sumber
Menyenaraikan jenis-jenis sumber utama
Mengatakan jenis sumber-sumber yang boleh
|
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KMD BCB |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar Majalah |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar dan membuat kerja kursus tajuk tersebut di Tingkatan 2.
|
Hari | Isnin |
Tarikh | 26 March 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 2A (30 pelajar) |
Masa | 04:35 -05:10 (2 masa) |
Tajuk | Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan Perubahan Penduduk |
Konsep | Kadar Perubahan penduduk
|
Hasil Pembelajaran | Memahami perubahan penduduk Negara Malaysia dan factor-faktor yang mempengaruhinya. |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1:
|
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KMD BCB |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar Majalah |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah membaca tentang isu-isu semasa di majalah dan suratkhabar |
Day | Monday |
Date | 26 MARCH 2012 |
Form | 3L (38 students) 3F (43 students) |
Subject | English Literature |
Time | 03:25-04:00 (1 period) 05:45-06:20 (1period) |
Topic | Novel- Around the world in 80 days |
Theme | Chapter Four: Mr. Fix |
Language Outcomes | Language For Aesthetics Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activity | Describing elements in the story and writing a simple paragraph of each other. |
Moral Values | Responsibility/Caring |
Language Content | Grammar – Simple Past Tense |
Resource Materials | Novel- Around the world in 80 days |
Pedagogical Strategies | MI CCTS CX |
Reflections | Need extra work! |
Hari | Selasa |
Tarikh | 27 March 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3N(37 pelajar) – Pelajar Lemah |
Masa | 04:35 – 05:10 (1 masa) |
Tajuk | Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan Tema B: Sumber Sumber-sumber Utama |
Konsep | Sumber |
Hasil Pembelajaran | Memahami jenis-jenis sumbar utama |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: Mentakrifkan sumber
Menyenaraikan jenis-jenis sumber utama
Mengatakan jenis sumber-sumber yang boleh
|
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KMD BCB |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar Majalah |
Refleksi | Murid-murid mengalami masalah walaupun pernah belajar dan membuat kerja kursus tajuk tersebut di Tingkatan 2.
|
Day | TUESDAY |
Date | 27 MARCH 2012 |
Form | 3L (38 students) 3F (42 students) |
Subject | English Literature |
Time | 02:00 -03:10 (2 periods) 05:45 – 06:20 ( 1 period) |
Topic | Novel- Around The World In 80 days |
Theme | Chapter Four: Detective Fix |
Language Outcomes | Language For Aesthetics Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activity | Describing elements in the story and writing a simple paragraph of each other. |
Moral Values | Responsibility/Caring |
Language Content | Grammar – Simple Past Tense |
Resource Materials | Novel- Dr. Jekyll and Mr. Hyde |
Pedagogical Strategies | MI CCTS CX |
Reflections | Need extra work! |
Day | Wednesday |
Date | 28 March 2012 |
Subject | English Language |
Form | 3L (38 students) 3F (43 students) |
Time | 02:00 – 03:10 (2 periods) 05:10 – 06:20 (2 periods) |
Topic | Reports |
Theme | Newspaper Reports |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Ask for question and respond politely to question) |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development | Introduction:
Content/Body:
Conclusion:
|
Post Activity | Write a report for a newspaper about the accident not less than 120 words |
Moral Value | Responsibility |
Language Content | Simple Past Tense |
Pedagogical Strategies | MI CCTS |
Reflections | Need Extra work! |
Hari | Rabu |
Tarikh | 28 March 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3D(37 pelajar) |
Masa | 03:25 – 04:35 (2 masa) |
Tajuk | Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan Tema B: Sumber Sumber-sumber Utama |
Konsep | Sumber |
Hasil Pembelajaran | Memahami jenis-jenis sumbar utama |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: Mentakrifkan sumber
Menyenaraikan jenis-jenis sumber utama
Mengatakan jenis sumber-sumber yang boleh
|
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KMD BCB |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar Majalah |
Refleksi | Murid-murid mengalami masalah walaupun pernah belajar dan membuat kerja kursus tajuk tersebut di Tingkatan 2.
|
Day | THURSDAY |
Date | 29 March 2012 |
Subject | English Language |
Form | 3L (38 students) 3F (43 students) |
Time | 04:35 – 05:10 (1 period) 05:10 – 06:20 (2 periods) |
Topic | PLBS/NILAM |
Theme | ORAL TALK |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Ask for question and respond politely to question) |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development | Introduction:
Content/Body:
Conclusion:
|
Post Activity | Be prepare for topic of speech |
Moral Value | Responsibility |
Language Content | Simple Past Tense |
Pedagogical Strategies | MI CCTS |
Reflections | Need more reading so that the students not lack of knowledge! |
Hari | JUMAAT |
Tarikh | 30 March 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3N (30 PELAJAR) |
Masa | 03:10 – 03:45 (1 MASA) |
Tajuk | Kerja Kursus Geografi |
Konsep | 1. Perniagaan Runcit 2. Perhutanan |
Hasil Pembelajaran | Menyiapkan Kerja Kursus Dalam Tempoh masa yang ditetapkan February hingga Mei |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Tajuk 1: Perniagan Runcit 1. Menyatakan jenis-jenis perniagaan runcit 2. Faktor-faktor perniagaan runcit 3.Contoh yang terdapat dikws yang dikaji 4. Faktor-faktor mengatasi: Tajuk 2: Perhutanan 1. Apakah masalah perhutanan 2. contoh-contoh 3. Kesan-kesan negative/positif 4. Cara / cadangan mengatasi |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar dikehendaki membuat Kerja Kursus secara berperingkat mengikut kandungan: 1. Tajuk : Perniagaan Runcit 2. Senarai Kandungan – Perkara/butiran dan halaman 3. Penghargaan:
4. Pendahuluan: Menamakan tajuk kajian/sebab-sebab pemilihan kawasan kajian/tempoh masa kajian dijalankan 5.Objektif Kajian:
6. Kawasan kajian:
|
Unsur Patriotisme | Mencintai Negara Malaysia (Menghargai Ciri-ciri Fizikal dan BUdaya di Kawasan Sekitar) |
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) |
BBM | Pembaris, Jangka Tolok, Benang, Pita Ukur |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar cara membuat kerja kursus tersebut di Tingkatan 2 walaupun tajuk tidak sama. Walau bagaimanapun mereka perlu lebih banyak bimbingan. |
Hari | Isnin |
Tarikh | 30 March 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 2A (30 pelajar) |
Masa | 04:35 -05:10 (2 masa) |
Tajuk | Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan Perubahan Penduduk |
Konsep | Penduduk Padat Sederhana Padat Kurang Pendudk |
Hasil Pembelajaran | Memahami perubahan penduduk Negara Malaysia dan factor-faktor yang mempengaruhinya. |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1:
|
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KMD BCB |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar Majalah |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah membaca tentang isu-isu semasa di majalah dan suratkhabar |
No comments:
Post a Comment