CUTI PERISTIWA – ESTER MONDAY (09.04.2012)
Hari | Selasa |
Tarikh | 10 April 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3N (30 pelajar) |
Masa | 04:00 – 04:35 (1 masa) |
Tajuk | Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan Tema B: Sumber Sumber-sumber Utama |
Konsep | Sumber |
Hasil Pembelajaran | Memahami jenis-jenis sumbar utama |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1Memahami Taburan Minaral Negara Malaysia
|
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KMD BCB |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar Majalah |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar dan membuat kerja kursus tajuk tersebut di Tingkatan 2.
|
Day | Tuesday |
Date | 10 April 2012 |
Subject | English Language |
Form | 3L(38 students) 3F(43 students) |
Time | 02:00 – 03:10 (2 periods) 05:45-06:20 (1 period) |
Topic | Writing –Summary Writing |
Theme | How to prepare For a Presentation |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Ask for question and respond politely to question) |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development | 1. Mark the line where you pick the point 2. pick out the main ideas and search for the secondary ideas 3. Separate the relevant from irrelevant details and substitute long expressions with single words. |
Post Activity | Write a summary into 60 words. |
Moral Value | Responsibility |
Language Content | Simple Past Tense |
Pedagogical Strategies | MI CCTS |
Reflections | Need Extra work! |
Hari | Selasa |
Tarikh | 10 April 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 2A (29 pelajar) |
Masa | 04:35 – 05:45 (2 masa) |
Tajuk | Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan Perubahan Penduduk |
Konsep | Migrasi penduduk sebagai tindakbalas terhadap factor (ekonomi/politik(governan)/social,dan polotik) |
Hasil Pembelajaran | Memahami migrasi penduduk Negara Malaysia dan factor-faktor yang mempengaruhinya. |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1:
Contoh: Ekonomi :
Politik:
|
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KMD BCB |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar Majalah |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah membaca tentang isu-isu semasa di majalah dan suratkhabar |
11.04.2012 (RABU) HARI PERTABALAN YANG DIPERTUAN AGONG
Hari | KHAMIS |
Tarikh | 12 April 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3N (30 pelajar) |
Masa | 12:50-02:00 (2 masa) |
Tajuk | Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan Tema B: Sumber Sumber-sumber Utama |
Konsep | Sumber |
Hasil Pembelajaran | Memahami jenis-jenis sumbar utama |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1Memahami Taburan Minaral Negara Malaysia
|
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KMD BCB |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar Majalah |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar dan membuat kerja kursus tajuk tersebut di Tingkatan 2.
|
Day | THURSDAY |
Date | 12 April 2012 |
Form | 3D (42 students) |
Subject | English Literature |
Time | 04:35 -05:10 (1 PERIOD) 05:10 – 06:20 (2 period) |
Topic | Around the world In 80 days |
Theme | Chapter Four: Introducing Detective Fix Chapter Five :Phileas Fogg across the Red Sea and The Indian Ocean |
Language Outcomes | Language For Aesthetics Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activity | Describing elements in the story and writing a simple paragraph of each other. |
Moral Values | Responsibility/Caring |
Language Content | Grammar – Simple Past Tense |
Resource Materials | Novel- Dr. Jekyll and Mr. Hyde |
Pedagogical Strategies | MI CCTS CX |
Reflections | Need extra work! |
Hari | Jumaat |
Tarikh | 13 April 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 3N (43 pelajar) |
Masa | 03:10 -03:45 (1 masa) |
Tajuk | Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan Tema B: Sumber Sumber-sumber Utama |
Konsep | Sumber Hutan |
Hasil Pembelajaran | Memahami taburan hutan Negara Malaysia |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1:
|
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KMD BCB |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar Majalah |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar dan membuat kerja kursus tajuk tersebut di Tingkatan 2.
|
Hari | Jumaat |
Tarikh | 13 April 2012 |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 2A (29 pelajar) |
Masa | 04:25 – 05:10 (1 masa) |
Tajuk | Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan Perubahan Penduduk |
Konsep | Migrasi penduduk sebagai tindakbalas terhadap factor (ekonomi/politik(governan)/social,dan polotik) |
Hasil Pembelajaran | Memahami migrasi penduduk Negara Malaysia dan factor-faktor yang mempengaruhinya. |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1:
Contoh: Ekonomi :
Politik:
|
Aktiviti Pembelajaran |
|
Unsur Patriotisme |
|
Nilai Murni | Berdikari dan Berdisiplin |
Pendekatan | KMD BCB |
BBM | Buku Teks Lembaran Kerja Carta Surat khabar Majalah |
Refleksi | Murid-murid tiada masalah kerana pernah membaca tentang isu-isu semasa di majalah dan suratkhabar |
No comments:
Post a Comment