Sunday, February 10, 2013

LESSON PLAN WEEK 1 (02 JANUARY 2013 – 04 JANUARY 2013)

  • Pelajar-pelajar (Tingkatan Satu) dan Pelajar Asrama melaporkan diri di SMK Serian


     


 

Minggu : 1     (WEDNESDAY)                    Tarikh: 02 Januari 2013

Masa :     12:50-02:00 (2 periods) Form : 3D (37 students)

05:10-06:20 (2 periods) Form : 3N (27 students)

Subjeject : English Language


 

- berkenalan dengan pelajar-pelajar 3D,dan 3N

- memberitahu bilangan buku latihan yang diperlukan

1. Composition

2. Literature –

3. Grammar


 

-mengenalpasti murid-murid yang melanggar peraturan

1. tidak memekai tag nama

2. tidak menggunakan pakaian seragam yang lengkap

3.tidak memakai stokin dan kasut putih

Memastikan pelajar tidak mewarnakan rambut


 

Getting to know the level of students by giving them tasks. Asked them to write about themselves based on their knowlwdge in 30 minutes time.

Reflection:    Most of them take time to think of what they want to write. Need more attention and more work on essay writing.

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Masa : 02:00- 03:10 (2 masa)                    Subjek: Geografi

Tingkatan :3A (28 pelajar)                 Hari : Rabu (02 January 2013)

     3L (37 PELAJAR

  • Berkenalan dengan pelajar
  • Memberitahu peralatan-peralatan yang mesti dibawa semasa pembelajaran geografi
  • Pelajar mesti menyediakan satu buku nota
  • Kerja kursus akandiperkenalkan pada bulan Februari (digubal oleh Kementerian Pendidikan (bahagian Peperiksaan)
  • Wajib untuk pelajar Tingkatan 3 dan tugasan dibuat secara individu
  • Mengenalpasti tajuk-tajuk yang diajar dalam Tingkatan 3
  • Pelajar diuji tajuk-tajuk yamg telah dipelajari dalam Tingkatan 1 DAN 2


 

Refleksi: Pelajar amat aktif dan memberansangkan dalam memberikan jawapan


 

Hari:    KHAMIS                        Tarikh:    03 Januari 2013

Kelas:    3L (37 orang)                     Masa:    04:35 – 05:45 (2 masa)

3A (28 orang) Masa:    03:25-04:00 (1 masa)

Mata Pelajaran :    Geografi

Tema:        Kemahiran Geografi

Tajuk:        Kedudukan Geografi (Rujukan Grid)

Konsep:    Kedudukan

Hasil Pembelajaran:    Mengenalpasti kedudukan dengan menggunakan Rujukan Grid berasaskan Peta Topografi

Objektif Tingkahlaku:    Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:

Aras 1:        - mengenalpasti kedudukan Garisan Timuran dan Garisan Utaraan berasaskan peta Topografi

        -menyatakan rujukan grid 4 angka dan 6 angka berasaskan cirri-ciri geografi yang diberi

        - menamakan cirri-ciri geografi berasaskan Grid 4 angka dan 6 angka

        - pelajar dapat menentukan kedudukan daerah, negeri, Negara dan benua.

Aktiviti:        1. Menjelaskan garisan Timuran dan Garisan Utaraan

        2. Menunjukcara membaca grid 4 angka dan 6 angka

        3.Mengenalpasti kedudukan Malaysia dalam peta dunia

Unsur Patriotisme:    Berbangga dengan kedudukan Malaysia di Iklim yang sesuai jauh dari bencana alam dan kedudukan di tengah-tengah jalan laut dan udara

Pendekatan:    Kecerdasan Pelbagai

ABM:        Peta Dunia/Glob dan Buku Teks

Refleksi:    Objektif Tercapai! Tiada masalah untuk pelajar-pelajar cerdas.    


 


 

Day    : Thursday                    Date    : 03 January 2013         

Class : 3N (27 students) Time : 02:00 -03:10 (2 periods)

    


 

Subjects: English Language

  • Getting to know the level of students by giving them tanks. Asked them to write about themselves based their own idea/knowledge in 30 minutes time.

Reflections:     1. Most of them still confuse when to use 'simple past tense, and 'simple present'

         E.g: I is born in Serian.

         I was born in Serian.

        2. Cannot use proper 'singular' and 'plural'

         He/she/It - is

They/We/Ali and Ahmad     - are

Day    : Friday                    Date    : 04 January 2013         

Class : 3D (37 students) Time : 02:00 -03:10 (2 periods)

    


 

Subjects: English Language

  • Getting to know the level of students by giving them tanks. Asked them to write about themselves based their own idea/knowledge in 30 minutes time.

Reflections:     1. Most of them still confuse when to use 'simple past tense, and 'simple present'

         E.g: I is born in Serian.

         I was born in Serian.

        2. Cannot use proper 'singular' and 'plural'

         He/she/It - is

They/We/Ali and Ahmad     - are


 


 


 


 


 


 


 


 


 

No comments: