Day/Date | Monday (07 January 2013) |
Class/Time | 3N (37 students) 03:25-04:35 (2 periods) |
Subject | English Language – People that touch our lives |
Theme | People- "A Noble work of MERCY Malaysia" |
Topic | Famous People and their Achievements |
Learning Outcomes | Language For Interpersonal Use Ask For and response politely to questions |
Objectives Of The Lesson | At the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activities |
|
Moral Values | Love and Caring |
Language Content | Use Simple present tense and adjectives |
Resources Materials | English Textbook (Form 3) Picture of famous people that |
Reflections | Objectives achieved! |
Hari | Isnin |
Tarikh | 07 Januari 2013 |
Kelas | 3A (27 pelajar) |
Masa | 04:35-05:10 (1 masa) |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tajuk |
|
Hasil Pembelajaran | Menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berterusan berasaskan peta topografi |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1:-menyatakan cara mengenal ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi -menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta Topografi Aras 2: -membandingkan dan membezakan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar berasaskan peta topografi Aras 3- Mengira ketinggian berpandukan selang kontur dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi |
Unsur Patriotisme | Berbangga dengan kedudukan Malaysia di kawasan iklim bencana alam dan kedudukan ditengah-tengah jalan laut dan darat |
Aktiviti | a). Membincangkan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi b). Menjelaskan maksud selang kontur @ sela kontur c). Melengkapkan pengurusan grafik tentang symbol-simbol ketinggian dalam peta topografi |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) |
BBM | Buku Teks, Kertas Graf |
Refleksi | Objektif tercapai. Pelajar dapat menjawab setiap aktiviti yang diberikan dengan aktif. |
Day/Date | Tuesday (08 January 2013) |
Class/Time | 3D(37 students) 02:00 - 3:10 (2 periods) |
Subject | English Language – People that touch our lives |
Theme | People- "A Noble work of MERCY Malaysia" |
Topic | Famous People and their Achievements |
Learning Outcomes | Language For Interpersonal Use Ask For and response politely to questions |
Objectives Of The Lesson | At the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activities |
|
Moral Values | Love and Caring |
Language Content | Use Simple present tense and adjectives |
Resources Materials | English Textbook (Form 3) Picture of famous people that |
Reflections | Objectives achieved! |
Day | Wednesday |
Date | 09 January 2013 |
Form | 3D (37 students) 3N (27 students) |
Time | 12:50-02:00 (2 periods) 05:10-06:20 (2 periods) |
Subject | English Language |
Theme | People |
Topic | They Touch Our Lives |
Learning Outcomes |
|
Language aspects | Grammar Simple present tense for habitual: "Tom studies everyday" *The Simple present says that something was true in the present, and will be true in the future. It expresses general statements of facts and timeless truths. |
Pedagogical Strategies | Preparation For the real world |
Specific Objectives |
|
Teaching Materials | Text book (English Form 3) |
Reflections | Objectives Achieves for Form 3D but not for Form 3N. They need more explanations and guide from the teacher. |
Hari | Rabu |
Tarikh | 09 Januari 2013 |
Kelas | 3L (37 pelajar) |
Masa | 03:25-04:35 (2 masa) |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tajuk |
|
Hasil Pembelajaran | Menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berterusan berasaskan peta topografi |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1:-menyatakan cara mengenal ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi -menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta Topografi Aras 2: -membandingkan dan membezakan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar berasaskan peta topografi Aras 3- Mengira ketinggian berpandukan selang kontur dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi |
Unsur Patriotisme | Berbangga dengan kedudukan Malaysia di kawasan iklim bencana alam dan kedudukan ditengah-tengah jalan laut dan darat |
Aktiviti | a). Membincangkan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi b). Menjelaskan maksud selang kontur @ sela kontur c). Melengkapkan pengurusan grafik tentang symbol-simbol ketinggian dalam peta topografi |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) |
BBM | Buku Teks, Kertas Graf |
Refleksi | Objektif tercapai. Pelajar dapat menjawab setiap aktiviti yang diberikan dengan aktif. |
Day | Thursday |
Date | 10 January 2013 |
Class/Form | 3N (37 students) |
Time | 04:35-05:10 (1 period) |
Subject | English Language – They Touch Our Lives |
Topic | Summary Writing |
Theme | Ludwig Von Beethoven |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Listen to dialogue : give important details -Ask for and listen politely to questions |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activity | Write a summary about Ludwig Von Beethoven into 60 words (Count the number of words used) |
Moral Values | Loving and Caring |
Language Contents | Word substitution e.g: All of a sudden – substitute with 'suddenly' |
Pedagogical Strategies | CX and MI |
Resource Materials | Soalan Ramalan (PMR) |
Reflections | Objectives not achieved! They need extra ordinary work! |
Hari | Khamis |
Tarikh | 10 Januari 2013 |
Kelas/Tingkatan | 3A (27 pelajar) 3L (37 pelajar) |
Masa | 02:00 – 03:10 (2 masa) 05:45-06:20 ( 1 masa) |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tajuk |
|
Hasil Pembelajaran | Menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berterusan berasaskan peta topografi |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran, murid-murid dapat: Aras 1: - menyatakan cara mengenal ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi -menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi Aras 2: - membandingkan dan membezakan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi Aras 3:- Mengira ketiggian berpandukan selang kontur dalam peta kalar yang berasaskan peta topografi |
Unsur Patriotisme | Berbangga dengan kedudukan Malaysia di kawasaan iklim bencana alam dan kedudukan ditengah-tengah jalan laut dan darat |
Aktiviti Pembelajaran | a). Membincangkan simbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi b). Menjelaskan maksud selang kontur @ sela kontur c).Melengkapkan pengurusan grafik tentang simbol-simbol ketinggian dalam peta topografi |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) |
BBM | Buku Teks, Kertas Graf |
Refleksi | Objektif Tercapai. Kaedah berkumpulan digunakan untuk perbincangan dengan pelajar. |
Day | Friday |
Date | 11 January 2013 |
Class/Form | 3D (37 students) |
Time | 05:10 -06:20 (2 periods) |
Subject | English Language – They Touch Our Lives |
Topic | Summary Writing |
Theme | Ludwig Von Beethoven |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use -Listen to dialogue: give important details -Ask for and listen politely to questions |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activity | Write a summary "Ludwig Von Beethoven" into 60 words (Count the number of words used) |
Moral Values | Loving and Caring |
Language Content | Word substitution e.g: All of a sudden – substitute with 'suddenly' |
Pedagogical Strategies | CX and MI |
Resource Materials | Soalan Ramalan (PMR) |
Reflections | Objectives achieved! |
No comments:
Post a Comment