Hari | Isnin |
Tarikh | 21 Februari 2013 |
Tingkatan | 3A |
Masa | 02:00 – 03:00 (2 masa) |
Tajuk | Arah |
Konsep | Bearing Arah
|
Hasil Pembelajaran | Menentukan bearing dengan menggunakan jangka susut di atas peta lakar berdasarkan peta topografi |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: Mengukur bearing sesuatu tempat dengan menggunakan jangka sudut di atas peta lakar berasaskan peta topografi |
Unsur Patriotisme | - |
Aktiviti Pengajaran dan Pembelajaran |
|
Pendekatan | Pembelajaran Masteri |
BBM | Peta Topo Alat-alat Geometri |
Refleksi | Objektif belum tercapai sepenuhnya memandangkan masa tidak mencukupi untuk guru menunjuk cara secara individu kepada pelajar. Masa hanya diperuntukkan 2 masa.(Bersambung) |
Day | Monday |
Date | 21 January 2013 |
Form | 3N(45 students) |
Time | 03:25 – 04:35 (2 periods) |
Subject | English Language |
Theme | They Touch Your Lives |
Topic | ESSAY WRITING/COMPOSITION Malaysia's Fourth Prime Minister – Tun Mahathir Mohammad |
Learning Outcomes | Language For Interpersonal Use
|
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Lesson Development |
|
Post Activity | Write an essay about Tun Mahathir Mohammad based on the notes given not less than 120 words. |
Moral Values | Friendly and Equally |
Language Content | Grammar "Simple Past Tense" Studied, graduated... |
Resource materials | English Text book (Form 3) |
Reflections | Objectives achieved! Students managed to differentiate simple present and simple past. |
Day | Selasa |
Date | 22 January 2013 |
Form | 3D(37 students) |
Time | 05:10 – 06:20 (2 periods) |
Subject | English (Literature Component) |
Topic | Novel- around The World In 80 days |
Language aspect | Plot – the story in the novel
Chapter 2: Phileas Fogg says something he might regret. |
Skills |
b). Recognizing elements in the story such as characters and setting and discussing how it relates to one's life. c). Understanding other people's culture, traditions, customs and beliefs. |
Specific Objectives | By the end of the lesson, students should be able to:
|
Activities |
|
CCTS | Identify main ideas and supporting details |
Moral Values | Kindness, Concerned, Human decency, sympathy, pity, justice and civic minded |
Teaching Materials | Text book and reference books (Dr. Jekyll and Mr. Hyde) |
Reflections | The objectives Achieved. |
Hari | Selasa |
Tarikh | 22 Januari 2013 |
Kelas | 3L (38 pelajar) |
Masa | 02:00 – 03:10 (2 masa) |
Mata Pelajaran | Geografi UJIAN TOPIKAL 1. KEDUDUKAN – JENIS2 RUJUKAN GRID - JENIS2 KETINGGIAN - KONTUR DAN BENTUK MUKA BUMI |
Tajuk |
|
Hasil Pembelajaran | Menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berterusan berasaskan peta topografi |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1:-menyatakan cara mengenal ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi -menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta Topografi Aras 2: -membandingkan dan membezakan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar berasaskan peta topografi Aras 3- Mengira ketinggian berpandukan selang kontur dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi |
Unsur Patriotisme | Berbangga dengan kedudukan Malaysia di kawasan iklim bencana alam dan kedudukan ditengah-tengah jalan laut dan darat |
Aktiviti | a). Membincangkan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi b). Menjelaskan maksud selang kontur @ sela kontur c). Melengkapkan pengurusan grafik tentang symbol-simbol ketinggian dalam peta topografi |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) |
BBM | Buku Teks, Kertas Graf |
Refleksi | Objektif tercapai. Pelajar dapat menjawab setiap aktiviti yang diberikan dengan aktif. |
Hari | Rabu |
Tarikh | 23 Januari 2013 |
Kelas | 3A (29 pelajar) |
Masa | 04 :35 – 05:10 ( 1 masa) |
Mata Pelajaran | Geografi UJIAN TOPIKAL 1. KEDUDUKAN – JENIS2 RUJUKAN GRID - JENIS2 KETINGGIAN - KONTUR DAN BENTUK MUKA BUMI |
Tajuk |
|
Hasil Pembelajaran | Menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berterusan berasaskan peta topografi |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1:-menyatakan cara mengenal ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi -menentukan ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta Topografi Aras 2: -membandingkan dan membezakan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar berasaskan peta topografi Aras 3- Mengira ketinggian berpandukan selang kontur dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi |
Unsur Patriotisme | Berbangga dengan kedudukan Malaysia di kawasan iklim bencana alam dan kedudukan ditengah-tengah jalan laut dan darat |
Aktiviti | a). Membincangkan symbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi b). Menjelaskan maksud selang kontur @ sela kontur c). Melengkapkan pengurusan grafik tentang symbol-simbol ketinggian dalam peta topografi |
Pendekatan | KBKK (Aplikasi) |
BBM | Buku Teks, Kertas Graf |
Refleksi | Terpakse dibatalkan kerana menghadiri Mesyuarat Sumber Manusia dan akan dibuat selepas cuti Tahun Baru Cina. |
Day | Wednesday |
Date | 23 January 2013 |
Subject | English Language |
Time | 12:50 – 02:00 (2 periods) 02:00 – 03:10 (2 periods) |
Form | 3D (37 students) 3N (27 students) |
Topic | Grammar |
Theme | Subject – Verb Agreement (Concord) |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use Ask for questions and respond politely to question |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to: Use proper subject Verb-Agreement |
Lesson Development |
|
Post Activity | Write in about 10 sentences about subject – verb agreements. |
Moral Value | Responsibility |
Language Content | Grammar items |
Pedagogical Strategies | CCTS |
Resource Materials | Common error in Grammar |
Reflections | Dibatalkan kerana pelajar-pelajar menghadiri perhimpunan dan akan disambung esok 28/01/2011 |
Hari | Khamis |
Tarikh | 24 Februari 2013 |
Tingkatan | 3L (37 pelajar) 3A(29 pelajar) |
Masa | 02:00 – 02:30 (2 masa) 05:10 - 06:20 ( 1 masa) |
Tajuk | Arah |
Konsep | Bearing Arah
|
Hasil Pembelajaran | Menentukan bearing dengan menggunakan jangka susut di atas peta lakar berdasarkan peta topografi |
Objektif Tingkahlaku | Pada akhir pengajaran murid-murid dapat: Aras 1: Mengukur bearing sesuatu tempat dengan menggunakan jangka sudut di atas peta lakar berasaskan peta topografi |
Unsur Patriotisme | - |
Aktiviti Pengajaran dan Pembelajaran |
|
Pendekatan | Pembelajaran Masteri |
BBM | Peta Topo Alat-alat Geometri |
Refleksi | Objektif tercapai. |
Day | Friday |
Date | 28 January 2011 |
Subject | English Language |
Time | 05:10 – 06:20 (2 periods) |
Form | 3D (37 students) |
Topic | Grammar |
Theme | Subject – Verb Agreement (Concord) |
Language Outcomes | Language For Interpersonal Use Ask for questions and respond politely to question |
Objectives of the lesson | By the end of the lesson, students should be able to: Use proper subject Verb-Agreement |
Lesson Development |
|
Post Activity | Write in about 10 sentences about subject – verb agreements. |
Moral Value | Responsibility |
Language Content | Grammar items |
Pedagogical Strategies | CCTS |
Resource Materials | Common error in Grammar |
Reflections | Objectives achieved! |
No comments:
Post a Comment