Sunday, August 18, 2013

LESSON PLAN WEEK 28 (08 JULY 2013 – 12 JULY 2013)

Hari Isnin
Tarikh08 July 2013
Mata PelajaranGeografi
Tingkatan3A (29 pelajar)
Masa03:25-04:25 (2 masa)
TajukBahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
KonsepSaling-kaitan
Hasil PembelajaranMemahami kepentingan kegiatan ekonomi Terhadap Pembangunan Negara Malaysia
Objektif TingkahlakuPada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
  • Peluang pekerjaan
  • Peningkatan taraf hidup
  • Pendapatan Negara
  • Peningkatan infrastruktur
  • Pengurangan import
  • Pemindahan teknologi
  • Proses pembandaran


Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
  • Peluang pekerjaan
  • Peningkatan taraf hidup
  • Pendapatan Negara
  • Peningkatan infrastruktur
  • Pengurangan import
  • Pemindahan teknologi
  • Proses pembandaran
Aktiviti Pembelajaran
  • Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia
  • Menghasilkan peta minta
  • Menyalin nota
Unsur Patriotisme
  • Mencintai Negara Malaysia
  • Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
  • Berusha membangunkan Negara Malaysia
  • Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
Nilai MurniBerdikari dan Berdisiplin
Pendekatan KMD
BCB
BBMBuku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
  • Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan Negara Malaysia

 

DayMonday
Date08 July 2013
Class/Form3D (37 students)
3N (25 students)
Time12:50 – 02:00 ( 2 periods)
04:35 – 05:45 (2 periods)
TopicSummary Writing
ThemeThe Advantages of Collecting Stamps
Language OutcomesLanguage For Interpersonal Use
-Listen to dialogue: give important details
-Ask for and listen politely to questions
Objectives of the lessonBy the end of the lesson, students should be able to:
  1. Test their ability in extracting points from the passage
  2. Summarize the passage into one paragraph
  3. Make a summary not more than 60 words (use own words without changing the original meaning)
Lesson Development
  1. Ask the students read true the whole text
  2. Ask students list out words they could not understand
  3. Make the lines where you pick points to write your summary
  4. Pick out main ideas
  5. Search for secondary ideas
  6. Important to separate the relevant e irrelevant details
  7. Substitute long expressions with single words
Post ActivityWrite a summary in about 60 words.
Moral ValuesLoving, Caring
Language ContentWords substitution:
Example: all of sudden – substitute to "suddenly"
Sequence Connectors: Firstly, next, after that ....
Pedagogical StrategiesCX and MI
Resource MaterialsReference Book – Best Techniques in PMR
Reflections Objectives achieved!

 

Hari Selasa
Tarikh09 July 2013
Mata PelajaranGeografi
Tingkatan3A (29 pelajar)
Masa05:10-05:45 (1 masa)
TajukBahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
KonsepSaling-kaitan
Hasil PembelajaranMemahami kepentingan kegiatan ekonomi Terhadap Pembangunan Negara Malaysia
Objektif TingkahlakuPada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
  • Peluang pekerjaan
  • Peningkatan taraf hidup
  • Pendapatan Negara
  • Peningkatan infrastruktur
  • Pengurangan import
  • Pemindahan teknologi
  • Proses pembandaran


Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
  • Peluang pekerjaan
  • Peningkatan taraf hidup
  • Pendapatan Negara
  • Peningkatan infrastruktur
  • Pengurangan import
  • Pemindahan teknologi
  • Proses pembandaran
Aktiviti Pembelajaran
  • Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia
  • Menghasilkan peta minta
  • Menyalin nota
Unsur Patriotisme
  • Mencintai Negara Malaysia
  • Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
  • Berusha membangunkan Negara Malaysia
  • Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
  
Nilai MurniBerdikari dan Berdisiplin
Pendekatan KMD
BCB
BBMBuku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
  • Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan Negara Malaysia

 

DayTuesday
Date09 July 2013
SubjectEnglish Literature
Form3N (29 students)
Time12:50 – 02:00 (2 periods)
Topic

Revision – Around The World In 80 Days
ThemeCharacteristic of Phileas Fogg/ Passeparetout/Aouda
Language OutcomesLanguage For Aesthetics Use
  • Talk about elements of a novel (summary, characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)
Objectives of the lessonBy the end of the lesson, students should be able to:
  1. Understanding and telling in one's own words the story band giving one's opinion
  2. Recognizing elements in a story (MORAL VALUE)
Post ActivityDescribing the story and writing a simple paragraph of each other.
Moral ValuesResponsibility/Caring
Language ContentGrammar – Simple Past Tense
Resource MaterialsNovel- around The world In 80 Days
Pedagogical StrategiesMI
CCTS
CX
ReflectionsNeed extra work!

 

DayWEDNESDAY
Date10 July 2013
Class/Form3N (25 students)
Time12:50 -02:00 (2 periods)
TopicSummary Writing
ThemeThe Advantages of collecting stamps
Language OutcomesLanguage For Interpersonal Use
-Listen to dialogue: give important details
-Ask for and listen politely to questions
Objectives of the lessonBy the end of the lesson, students should be able to:
  1. Test their ability in extracting points from the passage
  2. Summarize the passage into one paragraph
  3. Make a summary not more than 60 words (use own words without changing the original meaning)
Lesson Development
  1. Ask the students read true the whole text
  2. Ask students list out words they could not understand
  3. Make the lines where you pick points to write your summary
  4. Pick out main ideas
  5. Search for secondary ideas
  6. Important to separate the relevant e irrelevant details
  7. Substitute long expressions with single words
Post ActivityWrite a summary in about 60 words.
Moral ValuesLoving, Caring
Language ContentWords substitution:
Example: all of sudden – substitute to "suddenly"
Sequence Connectors: Firstly, next, after that ....
Pedagogical StrategiesCX and MI
Resource MaterialsReference Book – Best Techniques in PMR
Reflections Objectives achieved!

 

DayWednesday
Date10 JUNE 2013
SubjectEnglish Literature
Form3D (37 students)
Time03:25 -04:35 (2 periods)
Topic

Revision – Around The World In 80 Days
ThemeCharacteristic of Phileas Fogg/Passepartout/Aouda
Language OutcomesLanguage For Aesthetics Use
  • Talk about elements of a novel (summary, characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)
Objectives of the lessonBy the end of the lesson, students should be able to:
  1. Understanding and telling in one's own words the story band giving one's opinion
  2. Recognizing elements in a story
  3. Write a summary of chapter 10
  4. Answer the questions based on the text given
Post ActivityDescribing the story and writing a simple paragraph of each other.
Moral ValuesResponsibility/Caring
Language ContentGrammar – Simple Past Tense
Resource MaterialsNovel- Dr. Jekyll and Mr. Hyde
Pedagogical StrategiesMI
CCTS
CX
ReflectionsNeed extra work!

 

Hari Rabu
Tarikh10 July 2013
Mata PelajaranGeografi
Tingkatan3L (30 pelajar)
Masa03:25-03:35 (2 masa)
TajukBahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
KonsepSaling-kaitan
Hasil PembelajaranMemahami kepentingan kegiatan ekonomi Terhadap Pembangunan Negara Malaysia
Objektif TingkahlakuPada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
  • Peluang pekerjaan
  • Peningkatan taraf hidup
  • Pendapatan Negara
  • Peningkatan infrastruktur
  • Pengurangan import
  • Pemindahan teknologi
  • Proses pembandaran


Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
  • Peluang pekerjaan
  • Peningkatan taraf hidup
  • Pendapatan Negara
  • Peningkatan infrastruktur
  • Pengurangan import
  • Pemindahan teknologi
  • Proses pembandaran
Aktiviti Pembelajaran
  • Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia
  • Menghasilkan peta minta
  • Menyalin nota
Unsur Patriotisme
  • Mencintai Negara Malaysia
  • Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
  • Berusha membangunkan Negara Malaysia
  • Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
  
Nilai MurniBerdikari dan Berdisiplin
Pendekatan KMD
BCB
BBMBuku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
  • Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan Negara Malaysia

 

DayThursday
Date1 1 July 2013
SubjectEnglish Language
Form3D(37 students)
Time03:25-04:35 (2 periods)
TopicPie Charts – Most movies students really admire
ThemeEssay Writing
Language OutcomesLanguage For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
Objectives of the lessonBy the end of the lesson, students should be able to:
Write an essay based on the pie-charts given
Lesson DevelopmentIntroduction :

Body:

  •  

     
Conclusion:

Post ActivityBased on the notes and pie-chart given below, write a composition of less than 120 words.
Moral ValueResponsibility
Language ContentSimple Past Tense/sentence connectors - :Besides/Consequently/Furthermore
:walk straight/ next to/
Pedagogical StrategiesMI
CCTS
ReflectionsNeed Extra work!

 

Hari Khamis
Tarikh11 July 2013
Mata PelajaranGeografi
Tingkatan3A (29 pelajar)
Masa05:10-06:20 (2 masa)
TajukBahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
KonsepSaling-kaitan
Hasil PembelajaranMemahami kepentingan kegiatan ekonomi Terhadap Pembangunan Negara Malaysia
Objektif TingkahlakuPada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
  • Peluang pekerjaan
  • Peningkatan taraf hidup
  • Pendapatan Negara
  • Peningkatan infrastruktur
  • Pengurangan import
  • Pemindahan teknologi
  • Proses pembandaran


Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
  • Peluang pekerjaan
  • Peningkatan taraf hidup
  • Pendapatan Negara
  • Peningkatan infrastruktur
  • Pengurangan import
  • Pemindahan teknologi
  • Proses pembandaran
Aktiviti Pembelajaran
  • Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia
  • Menghasilkan peta minta
  • Menyalin nota
Unsur Patriotisme
  • Mencintai Negara Malaysia
  • Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
  • Berusha membangunkan Negara Malaysia
  • Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
  
Nilai MurniBerdikari dan Berdisiplin
Pendekatan KMD
BCB
BBMBuku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
  • Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan Negara Malaysia

 

Hari Jumaat
Tarikh12 July 2013
Mata PelajaranGeografi
Tingkatan3L (30 pelajar)
Masa02:30-03:45 (2 masa)
TajukBahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
KonsepSaling-kaitan
Hasil PembelajaranMemahami kepentingan kegiatan ekonomi Terhadap Pembangunan Negara Malaysia
Objektif TingkahlakuPada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
  • Peluang pekerjaan
  • Peningkatan taraf hidup
  • Pendapatan Negara
  • Peningkatan infrastruktur
  • Pengurangan import
  • Pemindahan teknologi
  • Proses pembandaran


Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
  • Peluang pekerjaan
  • Peningkatan taraf hidup
  • Pendapatan Negara
  • Peningkatan infrastruktur
  • Pengurangan import
  • Pemindahan teknologi
  • Proses pembandaran
Aktiviti Pembelajaran
  • Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia
  • Menghasilkan peta minta
  • Menyalin nota
Unsur Patriotisme
  • Mencintai Negara Malaysia
  • Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
  • Berusha membangunkan Negara Malaysia
  • Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
  
Nilai MurniBerdikari dan Berdisiplin
Pendekatan KMD
BCB
BBMBuku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
  • Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan Negara Malaysia

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


No comments: