Hari
|
Isnin
|
Tarikh
|
07 July 2014
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tingkatan
|
3A (34 pelajar)
3K (27 pelajar)
|
Masa
|
0230 - 0310 (1 masa)
05:45-06:20 (1 masa)
|
Tajuk
|
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
|
Konsep
|
8.2 Faktor-faktor yang mempengaruhi Kegiatan ekonomi
|
Hasil Pembelajaran
|
Memahami factor-faktor mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan factor-faktor yang mempengaruhi kegiatan ekonomi utama Negara Malaysia.
·
Faktor fizikal
-bentuk muka bumi
-tanih
-iklim
-bahan mentah
·
Faktor kemanusiaan
-teknologi
-dasar kerajaan
-pasaran
-modal
-infrastruktur
-buruh
Aras 2:
Menerangkan dengan contoh factor-faktor yang mempengaruhi kegiatan
ekonomi Negara Malaysia:
·
Faktor fizikal
-bentuk muka bumi
-tanih
-iklim
·
Faktor kemanusiaan:
-teknilogi
-dasar kerajaan
-pasaran
-modal
-insfrastruktur
|
Aktiviti Pembelajaran
|
·
Membincangkan factor-faktor utama yang
mempengaruhi kegiatan ekonomi utama Negara Malaysia dengan berpandukan
pelbagai media
·
Menghasilkan peta minta
·
Menyalin nota
|
Unsur Patriotisme
|
·
Mencintai Negara Malaysia
·
Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh
menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
|
Nilai Murni
|
Berdikari dan Berdisiplin
|
Pendekatan
|
KMD
BCB
|
BBM
|
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
|
Refleksi
|
-
Para pelajar peka terhadap isu-isu alam
sekitar (Earth Hour)
-
Peka terhadap kesan dan akibat hasil daripada
aktiviti manusia terhadap alam sekitar
-
Melibatkan diri dalam usaha menyelesaikan
masalah alam sekitar (Global Warming)
|
Day
|
Monday
|
Date
|
07 July 2014
|
Class/Form
|
3G (34 students)
3E (34 students)
|
Time
|
1250-02:00 (2 periods)
03:25-04:25 (2 periods)
|
Topic
|
Summary Writing
|
Theme
|
Beethoven
|
Language Outcomes
|
Language For Interpersonal Use
-Listen to dialogue: give important details
-Ask for and listen politely to questions
|
Objectives of the lesson
|
By the end of the lesson, students should be able to:
1. Test
their ability in extracting points from the passage
2. Summarize
the passage into one paragraph
3. Make
a summary not more than 60 words (use own words without changing the original
meaning)
|
Lesson Development
|
1. Ask
the students read true the whole text
2. Ask
students list out words they could not understand
3. Make
the lines where you pick points to write your summary
4. Pick
out main ideas
5. Search
for secondary ideas
6. Important
to separate the relevant e irrelevant details
7. Substitute
long expressions with single words
|
Post Activity
|
Write a summary in about 60 words.
|
Moral Values
|
Loving, Caring
|
Language Content
|
Words substitution:
Example: all of sudden – substitute to “suddenly”
Sequence Connectors: Firstly, next, after that ....
|
Pedagogical Strategies
|
CX and MI
|
Resource Materials
|
Reference Book – Best Techniques in PMR
|
Reflections
|
Objectives achieved!
|
Hari
|
Selasa
|
Tarikh
|
08 July 2014
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tingkatan
|
3A (37 pelajar)
|
Masa
|
0200 - 0310 (2 masa)
|
Tajuk
|
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
|
Konsep
|
8.2 Faktor-faktor yang mempengaruhi Kegiatan ekonomi
|
Hasil Pembelajaran
|
Memahami factor-faktor mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan factor-faktor yang mempengaruhi kegiatan ekonomi utama Negara Malaysia.
·
Faktor fizikal
-bentuk muka bumi
-tanih
-iklim
-bahan mentah
·
Faktor kemanusiaan
-teknologi
-dasar kerajaan
-pasaran
-modal
-infrastruktur
-buruh
Aras 2:
Menerangkan dengan contoh factor-faktor yang mempengaruhi kegiatan
ekonomi Negara Malaysia:
·
Faktor fizikal
-bentuk muka bumi
-tanih
-iklim
·
Faktor kemanusiaan:
-teknilogi
-dasar kerajaan
-pasaran
-modal
-insfrastruktur
|
Aktiviti Pembelajaran
|
·
Membincangkan factor-faktor utama yang
mempengaruhi kegiatan ekonomi utama Negara Malaysia dengan berpandukan
pelbagai media
·
Menghasilkan peta minta
·
Menyalin nota
|
Unsur Patriotisme
|
·
Mencintai Negara Malaysia
·
Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh
menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
|
Nilai Murni
|
Berdikari dan Berdisiplin
|
Pendekatan
|
KMD
BCB
|
BBM
|
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
|
Refleksi
|
-
Para pelajar peka terhadap isu-isu alam
sekitar (Earth Hour)
-
Peka terhadap kesan dan akibat hasil daripada
aktiviti manusia terhadap alam sekitar
-
Melibatkan diri dalam usaha menyelesaikan
masalah alam sekitar (Global Warming)
|
Day
|
Tuesday
|
Date
|
08 July 2014
|
Subject
|
English Literature
|
Form
|
3G (34 students)
3E (32 students)
|
Time
|
04:35 – 05:10 (1 period)
05:45 – 06:20 (1 period)
|
Topic
|
Novel- Around The World In 80 Days
|
Theme
|
CHAPTER 9: Phileas Fogg spends A Lot oF Money
|
Language Outcomes
|
Language For Aesthetics Use
·
Talk about elements of a novel (summary,
characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)
|
Objectives of the lesson
|
By the end of the lesson, students should be able to:
(a) Understanding
and telling in one’s own words the story band giving one’s opinion
(b) Recognizing
elements in a story (MORAL VALUE)
|
Post Activity
|
Describing the story and writing a simple paragraph of each other.
|
Moral Values
|
Responsibility/Caring
|
Language Content
|
Grammar – Simple Past Tense
|
Resource Materials
|
Novel-
|
Pedagogical Strategies
|
MI
CCTS
CX
|
Reflections
|
Need extra work!
|
Hari
|
Wednesday
|
Tarikh
|
09 July 2014
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tingkatan
|
3K (27 pelajar)
3A (34 pelajar)
|
Masa
|
1250-0200 (2 masa)
03:25-04:00 (1 masa)
|
Tajuk
|
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
|
Konsep
|
8.2 Faktor-faktor yang mempengaruhi Kegiatan ekonomi
|
Hasil Pembelajaran
|
Memahami factor-faktor mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan factor-faktor yang mempengaruhi kegiatan ekonomi utama Negara Malaysia.
·
Faktor fizikal
-bentuk muka bumi
-tanih
-iklim
-bahan mentah
·
Faktor kemanusiaan
-teknologi
-dasar kerajaan
-pasaran
-modal
-infrastruktur
-buruh
Aras 2:
Menerangkan dengan contoh factor-faktor yang mempengaruhi kegiatan
ekonomi Negara Malaysia:
·
Faktor fizikal
-bentuk muka bumi
-tanih
-iklim
·
Faktor kemanusiaan:
-teknilogi
-dasar kerajaan
-pasaran
-modal
-insfrastruktur
|
Aktiviti Pembelajaran
|
·
Membincangkan factor-faktor utama yang
mempengaruhi kegiatan ekonomi utama Negara Malaysia dengan berpandukan pelbagai
media
·
Menghasilkan peta minta
·
Menyalin nota
|
Unsur Patriotisme
|
·
Mencintai Negara Malaysia
·
Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh
menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
|
Nilai Murni
|
Berdikari dan Berdisiplin
|
Pendekatan
|
KMD
BCB
|
BBM
|
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
|
Refleksi
|
-
Para pelajar peka terhadap isu-isu alam
sekitar (Earth Hour)
-
Peka terhadap kesan dan akibat hasil daripada
aktiviti manusia terhadap alam sekitar
-
Melibatkan diri dalam usaha menyelesaikan
masalah alam sekitar (Global Warming)
|
Day
|
Thursday
|
Date
|
10 July 2014
|
Subject
|
English Language
|
Form
|
3E(44 students)
|
Time
|
05:10-06:20 (2 periods)
|
Topic
|
Comic Strip
|
Theme
|
Essay Writing
|
Language Outcomes
|
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
|
Objectives of the lesson
|
By the end of the lesson, students should be able to:
Write an essay based on the picture given
|
Lesson Development
|
Introduction :
·
Body:
·
Conclusion:
·
|
Post Activity
|
Based on the notes and pictures given below, write a composition of
less than 120 words.
|
Moral Value
|
Responsibility
|
Language Content
|
Simple Past Tense/sentence connectors -
:Besides/Consequently/Furthermore
:walk straight/ next to/
|
Pedagogical Strategies
|
MI
CCTS
|
Reflections
|
Need Extra work!
|
Hari
|
Jumaat
|
Tarikh
|
11 July 2014
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tingkatan
|
3K (27 pelajar)
|
Masa
|
05:10-05:45 (1 masa)
|
Tajuk
|
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
|
Konsep
|
8.2 Faktor-faktor yang mempengaruhi Kegiatan ekonomi
|
Hasil Pembelajaran
|
Memahami factor-faktor mempengaruhi kegiatan ekonomi Negara Malaysia
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan factor-faktor yang mempengaruhi kegiatan ekonomi utama Negara Malaysia.
·
Faktor fizikal
-bentuk muka bumi
-tanih
-iklim
-bahan mentah
·
Faktor kemanusiaan
-teknologi
-dasar kerajaan
-pasaran
-modal
-infrastruktur
-buruh
Aras 2:
Menerangkan dengan contoh factor-faktor yang mempengaruhi kegiatan
ekonomi Negara Malaysia:
·
Faktor fizikal
-bentuk muka bumi
-tanih
-iklim
·
Faktor kemanusiaan:
-teknilogi
-dasar kerajaan
-pasaran
-modal
-insfrastruktur
|
Aktiviti Pembelajaran
|
·
Membincangkan factor-faktor utama yang
mempengaruhi kegiatan ekonomi utama Negara Malaysia dengan berpandukan
pelbagai media
·
Menghasilkan peta minta
·
Menyalin nota
|
Unsur Patriotisme
|
·
Mencintai Negara Malaysia
·
Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh
menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
|
Nilai Murni
|
Berdikari dan Berdisiplin
|
Pendekatan
|
KMD
BCB
|
BBM
|
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
|
Refleksi
|
-
Para pelajar peka terhadap isu-isu alam
sekitar (Earth Hour)
-
Peka terhadap kesan dan akibat hasil daripada
aktiviti manusia terhadap alam sekitar
-
Melibatkan diri dalam usaha menyelesaikan
masalah alam sekitar (Global Warming)
|
Day
|
Friday
|
Date
|
11 July 2014
|
Subject
|
English Language
|
Form
|
3E(34 students)
3G (34 students)
|
Time
|
):00 -02:30 (1 PERIOD)
05:45-06:20 (1 period)
|
Topic
|
Comic Strip
|
Theme
|
Essay Writing
|
Language Outcomes
|
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
|
Objectives of the lesson
|
By the end of the lesson, students should be able to:
Write an essay based on the picture given
|
Lesson Development
|
Introduction :
·
Body:
·
Conclusion:
·
|
Post Activity
|
Based on the notes and pictures given below, write a composition of
less than 120 words.
|
Moral Value
|
Responsibility
|
Language Content
|
Simple Past Tense/sentence connectors -
:Besides/Consequently/Furthermore
:walk straight/ next to/
|
Pedagogical Strategies
|
MI
CCTS
|
Reflections
|
Need Extra work!
|
No comments:
Post a Comment