Tuesday, November 4, 2014

LESSON PLAN WEEK 39 (2014)


 
Isnin
Tarikh
22 September 2014
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
3A(34 pelajar)
3K (21 pelajar)
Masa
0230 - 0310 (1 masa)
0545-0620  (1 masa)
Tajuk
ULANGKAJI TOPIK TINGKATAN 1/2/3
Konsep
-
Hasil Pembelajaran
Memahami/mengulangkaji topic-topik yang telah diajar
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
·         Memahami topik di Bahagian A: Kedudukan dan Bahagian B
 
Aktiviti Pembelajaran
·         Membincangkan  topick  dan demi topik
·         Menghasilkan peta minta
·         Menyalin nota
Unsur Patriotisme
·         Mencintai Negara Malaysia
·         Bersyukur
·         Berusha membangunkan Negara Malaysia
·         Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
Nilai Murni
Berdikari dan Berdisiplin
Pendekatan
KMD
BCB
BBM
Buku Teks
Lembaran Kerja
Refleksi
·         Pelajar perlu lebih banyak membaca untuk menambah pengetahuan sedia ada.



 
Day
MONDAY
Date
22 SEPTEMBER 2014
Subject
English Literature
Form
3G (34 students)
3E (34 students)
Time
04:35 – 05:10 (1 period)
 
Topic
 
AROUND THE WORLD IN 80 DAYS
(MORAL VALUES)
Theme
Characteristic/theme/moral values/plot and setting of AROUND THE WORLD IN 80 DAYS
 
Language Outcomes
Language For Aesthetics Use
·         Talk about elements of a novel (summary, characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
(a)    Understanding and telling in one’s own words the story band giving one’s opinion
(b)   Recognizing elements in a story (MORAL VALUE)
Post Activity
Describing the story and writing a simple paragraph of each other.
Moral Values
Responsibility/Caring
Language Content
Grammar – Simple Past Tense
Resource Materials
Novel- Robinson Crusoe
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
CX
Reflections
Need extra work!

 
Hari
Selasa
Tarikh
23 September 2014
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
3A (34 pelajar)
Masa
1250-0200 (2 masa)
Tajuk
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara (Ulangkaji Bab Tingkatan 1/2/3) – ulangkaji
Konsep
Saling-kaitan
Hasil Pembelajaran
Memahami kepentingan   kegiatan ekonomi Terhadap Pembangunan  Negara Malaysia
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
 
Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan  kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
Aktiviti Pembelajaran
·         Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia
·         Menghasilkan peta minta
·         Menyalin nota
Unsur Patriotisme
·         Mencintai Negara Malaysia
·         Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
·         Berusha membangunkan Negara Malaysia
·         Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
 
·          
Nilai Murni
Berdikari dan Berdisiplin
Pendekatan
KMD
BCB
BBM
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
·         Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan Negara Malaysia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Day
TUESDAY
Date
23 SEPTEMBER 2014
Subject
English Literature
Form
3G (34 students)
3E (34 students)
Time
0325-0400 (1 period)
0510-0620 (2 PERIODS)
Topic
 
AROUND THE WORLD IN 80 DAYS
(MORAL VALUES)
Theme
Characteristic/theme/moral values/plot and setting of AROUND THE WORLD IN 80 DAYS
 
Language Outcomes
Language For Aesthetics Use
·         Talk about elements of a novel (summary, characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
(a)    Understanding and telling in one’s own words the story band giving one’s opinion
(b)   Recognizing elements in a story (MORAL VALUE)
Post Activity
Describing the story and writing a simple paragraph of each other.
Moral Values
Responsibility/Caring
Language Content
Grammar – Simple Past Tense
Resource Materials
Novel- Robinson Crusoe
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
CX
Reflections
Need extra work!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
RABU(25 SEPTEMBER 2014)
PELAJAR-PELAJAR TINGKATAN 3 MENDUDUKI
 UJIAN PSIKOMETRIK
(JAM 0100-0610)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Day
THURSDAY
Date
25 SEPTEMBER 2014
Subject
English Language
Form
3E(34 students)
Time
0545-0620 (2 periods)
Topic
STORY
Theme
Essay Writing
Language Outcomes
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
Write an essay based on the speeches given
Lesson Development
Introduction :
·          
Body:
·          
 
Conclusion:
·          
 
Post Activity
Based on the note  given below, write a composition of less than 120 words.
Moral Value
Responsibility
Language Content
Simple Past Tense/sentence connectors - :Besides/Consequently/Furthermore
:walk straight/ next to/
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
Reflections
Need Extra work!
 
*Tidak dapat dijalankan kerana perhimpunan sekolah dan dibawa ke hari Jumaat (26 September 2014)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Day
Friday
Date
26 SEPTEMBER 2014
Subject
English Language
Form
3E(34 students)
3G (34 students)
Time
0545-0620 (1 period)
0200-0230 (1 period)
Topic
STORY
Theme
Essay Writing
Language Outcomes
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
Write an essay based on the speeches given
Lesson Development
Introduction :
·          
Body:
·          
 
Conclusion:
·          
 
Post Activity
Based on the note  given below, write a composition of less than 120 words.
Moral Value
Responsibility
Language Content
Simple Past Tense/sentence connectors - :Besides/Consequently/Furthermore
:walk straight/ next to/
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
Reflections
Need Extra work!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hari
Jumaat
Tarikh
26 September 2014
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
3K (34 pelajar)
Masa
0510-0545 (1 masa)
Tajuk
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara (Ulangkaji Bab Tingkatan 1/2/3) – ulangkaji
Konsep
Saling-kaitan
Hasil Pembelajaran
Memahami kepentingan   kegiatan ekonomi Terhadap Pembangunan  Negara Malaysia
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
 
Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan  kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
Aktiviti Pembelajaran
·         Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia
·         Menghasilkan peta minta
·         Menyalin nota
Unsur Patriotisme
·         Mencintai Negara Malaysia
·         Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
·         Berusha membangunkan Negara Malaysia
·         Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
 
·          
Nilai Murni
Berdikari dan Berdisiplin
Pendekatan
KMD
BCB
BBM
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
·         Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan Negara Malaysia
 
 
*27 SEPTEMBER 2014  (SABTU) – ACARA MERENTAS DESA RUMAH-RUMAH SUKAN SMK SERIAN



No comments: