Tuesday, November 4, 2014

LESSON PLAN WEEK 40 (2014)


HARI
Isnin
Tarikh
29  September 2014
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
3A(34 pelajar)
3K (21 pelajar)
Masa
0230 - 0310 (1 masa)
0545-0620  (1 masa)
Tajuk
ULANGKAJI TOPIK TINGKATAN 1/2/3
Konsep
-
Hasil Pembelajaran
Memahami/mengulangkaji topic-topik yang telah diajar
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
·         Memahami topik di Bahagian A: Kedudukan dan Bahagian B
 
Aktiviti Pembelajaran
·         Membincangkan  topick  dan demi topik
·         Menghasilkan peta minta
·         Menyalin nota
Unsur Patriotisme
·         Mencintai Negara Malaysia
·         Bersyukur
·         Berusha membangunkan Negara Malaysia
·         Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
Nilai Murni
Berdikari dan Berdisiplin
Pendekatan
KMD
BCB
BBM
Buku Teks
Lembaran Kerja
Refleksi
·         Pelajar perlu lebih banyak membaca untuk menambah pengetahuan sedia ada.



 
Day
MONDAY
Date
29  SEPTEMBER 2014
Subject
English Literature
Form
3G (34 students)
3E (34 students)
Time
04:35 – 05:10 (1 period)
 
Topic
 
AROUND THE WORLD IN 80 DAYS
(MORAL VALUES)
Theme
Characteristic/theme/moral values/plot and setting of AROUND THE WORLD IN 80 DAYS
 
Language Outcomes
Language For Aesthetics Use
·         Talk about elements of a novel (summary, characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
(a)    Understanding and telling in one’s own words the story band giving one’s opinion
(b)   Recognizing elements in a story (MORAL VALUE)
Post Activity
Describing the story and writing a simple paragraph of each other.
Moral Values
Responsibility/Caring
Language Content
Grammar – Simple Past Tense
Resource Materials
Novel- Robinson Crusoe
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
CX
Reflections
Need extra work!

 
Hari
Selasa
Tarikh
30  September 2014
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
3A (34 pelajar)
Masa
1250-0200 (2 masa)
Tajuk
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara (Ulangkaji Bab Tingkatan 1/2/3) – ulangkaji
Konsep
Saling-kaitan
Hasil Pembelajaran
Memahami kepentingan   kegiatan ekonomi Terhadap Pembangunan  Negara Malaysia
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
 
Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan  kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
Aktiviti Pembelajaran
·         Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia
·         Menghasilkan peta minta
·         Menyalin nota
Unsur Patriotisme
·         Mencintai Negara Malaysia
·         Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
·         Berusha membangunkan Negara Malaysia
·         Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
 
·          
Nilai Murni
Berdikari dan Berdisiplin
Pendekatan
KMD
BCB
BBM
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
·         Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan Negara Malaysia

 
Day
TUESDAY
Date
30  SEPTEMBER 2014
Subject
English Literature
Form
3G (34 students)
3E (34 students)
Time
0325-0400 (1 period)
0510-0620 (2 PERIODS)
Topic
 
AROUND THE WORLD IN 80 DAYS
(MORAL VALUES)
Theme
Characteristic/theme/moral values/plot and setting of AROUND THE WORLD IN 80 DAYS
 
Language Outcomes
Language For Aesthetics Use
·         Talk about elements of a novel (summary, characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
(a)    Understanding and telling in one’s own words the story band giving one’s opinion
(b)   Recognizing elements in a story (MORAL VALUE)
Post Activity
Describing the story and writing a simple paragraph of each other.
Moral Values
Responsibility/Caring
Language Content
Grammar – Simple Past Tense
Resource Materials
Novel- Robinson Crusoe
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
CX
Reflections
Need extra work!

 
Day
WEDNESDAY
Date
01 OCTOBER 2014
Subject
English Language
Form
3E(34 students)
Time
0545-0620 (2 periods)
Topic
STORY
Theme
Essay Writing
Language Outcomes
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
Write an essay based on the speeches given
Lesson Development
Introduction :
·          
Body:
·          
 
Conclusion:
·          
 
Post Activity
Based on the note  given below, write a composition of less than 120 words.
Moral Value
Responsibility
Language Content
Simple Past Tense/sentence connectors - :Besides/Consequently/Furthermore
:walk straight/ next to/
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
Reflections
Need Extra work!
 

Hari
RABU
Tarikh
01 0CTOBER 2014
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
3A (34 pelajar)
Masa
1250-0200 (2 masa)
Tajuk
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara (Ulangkaji Bab Tingkatan 1/2/3) – ulangkaji
Konsep
Saling-kaitan
Hasil Pembelajaran
Memahami kepentingan   kegiatan ekonomi Terhadap Pembangunan  Negara Malaysia
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
 
Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan  kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
Aktiviti Pembelajaran
·         Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia
·         Menghasilkan peta minta
·         Menyalin nota
Unsur Patriotisme
·         Mencintai Negara Malaysia
·         Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
·         Berusha membangunkan Negara Malaysia
·         Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
 
·          
Nilai Murni
Berdikari dan Berdisiplin
Pendekatan
KMD
BCB
BBM
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
·         Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan Negara Malaysia


 
Day
THURSDAY
Date
02 OCTOBER 2014
Subject
English Literature
Form
3G (34 students)
3E (34 students)
Time
0325-0400 (1 period)
0510-0620 (2 PERIODS)
Topic
 
AROUND THE WORLD IN 80 DAYS
(MORAL VALUES)
Theme
Characteristic/theme/moral values/plot and setting of AROUND THE WORLD IN 80 DAYS
 
Language Outcomes
Language For Aesthetics Use
·         Talk about elements of a novel (summary, characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
(a)    Understanding and telling in one’s own words the story band giving one’s opinion
(b)   Recognizing elements in a story (MORAL VALUE)
Post Activity
Describing the story and writing a simple paragraph of each other.
Moral Values
Responsibility/Caring
Language Content
Grammar – Simple Past Tense
Resource Materials
Novel- Robinson Crusoe
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
CX
Reflections
Need extra work!

 
Day
WEDNESDAY
Date
03 OCTOBER 2014
Subject
English Language
Form
3G(34 Students)
3E(34 students)
Time
02:00-035 (1 period)
0545-0620 (1 period)
Topic
STORY
Theme
Essay Writing
Language Outcomes
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
Write an essay based on the speeches given
Lesson Development
Introduction :
·          
Body:
·          
 
Conclusion:
·          
 
Post Activity
Based on the note  given below, write a composition of less than 120 words.
Moral Value
Responsibility
Language Content
Simple Past Tense/sentence connectors - :Besides/Consequently/Furthermore
:walk straight/ next to/
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
Reflections
Need Extra work!

Day
WEDNESDAY
Date
03 OCTOBER 2014
Subject
English Language
Form
3G(34 Students)
3E(34 students)
Time
02:00-035 (1 period)
0545-0620 (1 period)
Topic
STORY
Theme
Essay Writing
Language Outcomes
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
Write an essay based on the speeches given
Lesson Development
Introduction :
·          
Body:
·          
 
Conclusion:
·          
 
Post Activity
Based on the note  given below, write a composition of less than 120 words.
Moral Value
Responsibility
Language Content
Simple Past Tense/sentence connectors - :Besides/Consequently/Furthermore
:walk straight/ next to/
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
Reflections
Need Extra work!


 
Hari
JUMAAT
Tarikh
03 0CTOBER 2014
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
3K (34 pelajar)
Masa
05:10-05:45 (1 masa)
Tajuk
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara (Ulangkaji Bab Tingkatan 1/2/3) – ulangkaji
Konsep
Saling-kaitan
Hasil Pembelajaran
Memahami kepentingan   kegiatan ekonomi Terhadap Pembangunan  Negara Malaysia
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
 
Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan  kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
Aktiviti Pembelajaran
·         Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia
·         Menghasilkan peta minta
·         Menyalin nota
Unsur Patriotisme
·         Mencintai Negara Malaysia
·         Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
·         Berusha membangunkan Negara Malaysia
·         Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
 
·          
Nilai Murni
Berdikari dan Berdisiplin
Pendekatan
KMD
BCB
BBM
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
·         Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan Negara Malaysia



 









No comments: