Tuesday, November 4, 2014

LESSON PLAN WEEK 26 (2014)


Hari
Isnin
Tarikh
16 JUN 2014
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
3A (34 pelajar)
3K (27 Pelajar)
Masa
02:30-03:10 (1 masa)
05:45 – 06:20 (1 masa)
Tajuk
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
 
Konsep
7.3 KEPENTINGAN PELBAGAI SUMBER (tanih/mineral/air/tenaga dan hutan)
Hasil Pembelajaran
Memahami KEPENTINGAN PENEROKAAN PELBAGAIAN SUMBER Negara Malaysia
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menerangkan kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia seperti:
·         Bahan mentah
·         Pekerjaan
·         Pendapatan Negara
·         Pembukaan Tanah Baru
·         Insfrastruktur
Aras 2:
Menjelaskan dengan contoh kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia:
·         Bahan mentah
·         Pekerjaan
·         Pendapatan
·         Pendapatan Negara
·         Pembukaan Tanah Baru
·         Insfrastruktur
Aras 3:
Menghubungkaitkan kepentingan penerokaan sumber kepada pembangunan Negara Malaysia seperti:
·         Perbandaran
·         Perindustrian
·         Insfrastruktur
Aktiviti Pembelajaran
·         Melabelkan jenis-jenis tanih berdasarkan tanaman di Malaysia
·         Mengumpul maklumat tentang pelbagai jenis mineral dan kepentingannya
·         Membincangkan kepentingan penerokaan sumber air /tenaga dan hutan di Malaysia
Unsur Patriotisme
·         Mencintai Negara Malaysia-
-          Bersyukur terhadap kepelbagaian sumber Negara Malaysia.
Nilai Murni
Berdikari dan Berdisiplin
Pendekatan
KMD
BCB
BBM
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar tajuk tersebut di Tingkatan 2.
 



 
Day
Monday
Date
16 JUNE 2014
Subject
English Language
Form
3G(34 students)
3E (34 students)
Time
12:50-02:00 (2 periods)
03:25-04:25 (2 periods)
Topic
Corrections For Examination semester 1
Theme
-
Language Outcomes
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
Answering the new q format of examination question
Lesson Development
Section A : Graphic and stimuli
Section B : Choose the best meaning
Section C : Best meaning
Section D : Article
                   Passage
Section E: Poem
-          Write an essay based on the question given
-          Write a novel “Around The World In 80 Days”
 
Post Activity
Answering the question. -corrections
Moral Value
Responsibility
Language Content
Simple Past Tense
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
Reflections
Need Extra work!

 
Hari
Selasa
Tarikh
17 JUN 2014
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
3A (34 pelajar)
Masa
0200 - 0310 (2 masa)
Tajuk
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
 
Konsep
7.3 KEPENTINGAN PELBAGAI SUMBER (tanih/mineral/air/tenaga dan hutan)
Hasil Pembelajaran
Memahami KEPENTINGAN PENEROKAAN PELBAGAIAN SUMBER Negara Malaysia
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menerangkan kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia seperti:
·         Bahan mentah
·         Pekerjaan
·         Pendapatan Negara
·         Pembukaan Tanah Baru
·         Insfrastruktur
Aras 2:
Menjelaskan dengan contoh kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia:
·         Bahan mentah
·         Pekerjaan
·         Pendapatan
·         Pendapatan Negara
·         Pembukaan Tanah Baru
·         Insfrastruktur
Aras 3:
Menghubungkaitkan kepentingan penerokaan sumber kepada pembangunan Negara Malaysia seperti:
·         Perbandaran
·         Perindustrian
·         Insfrastruktur
Aktiviti Pembelajaran
·         Melabelkan jenis-jenis tanih berdasarkan tanaman di Malaysia
·         Mengumpul maklumat tentang pelbagai jenis mineral dan kepentingannya
·         Membincangkan kepentingan penerokaan sumber air /tenaga dan hutan di Malaysia
Unsur Patriotisme
·         Mencintai Negara Malaysia-
-          Bersyukur terhadap kepelbagaian sumber Negara Malaysia.
Nilai Murni
Berdikari dan Berdisiplin
Pendekatan
KMD
BCB
BBM
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar di Tingkatan 2.


 
Day
Tuesday
Date
17 JUNE 2014
Subject
English Literature
Form
3G (34 students)
3E (34 students)
Time
04:35 – 05:10 (1 period)
05:45 – 06:20 (1 period)
Topic
 
Novel- Around The World In 80 Days
 
Theme
CHAPTER 7: Phlieas fogg Passepartout, and Sir Francis Have an adventure
 
Language Outcomes
Language For Aesthetics Use
·         Talk about elements of a novel (summary, characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
(a)    Understanding and telling in one’s own words the story band giving one’s opinion
(b)   Recognizing elements in a story (MORAL VALUE)
Post Activity
Describing the story and writing a simple paragraph of each other.
Moral Values
Responsibility/Caring
Language Content
Grammar – Simple Past Tense
Resource Materials
Novel-
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
CX
Reflections
Need extra work!

Day
Wednesday
Date
18 JUNE 2014
Subject
English Language
Form
3G(34 students)
Time
12:50-02:00 (2 periods)
Topic
Answering  questions
Theme
Paper One
Language Outcomes
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
Answering objectives question
Lesson Development
Section A : Graphic and stimuli
Section B : Choose the best meaning
Section C : Best meaning
Section D : Article
                   Passage
Section E: Poem
-Essay Writing
-Literature
 
Post Activity
Answering the questions
Moral Value
Responsibility
Language Content
Simple Past Tense
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
Reflections
Need Extra work!


 
Day
Wednesday
Date
18 JUNE 2014
Subject
English Language
Form
3G(34 students)
Time
12:50-02:00 (2 periods)
Topic
Answering  questions
Theme
Paper One
Language Outcomes
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
Answering objectives question
Lesson Development
Section A : Graphic and stimuli
Section B : Choose the best meaning
Section C : Best meaning
Section D : Article
                   Passage
Section E: Poem
-Essay Writing
-Literature
 
Post Activity
Answering the questions
Moral Value
Responsibility
Language Content
Simple Past Tense
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
Reflections
Need Extra work!

 
Hari
Rabu
Tarikh
18 JUN 2014
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
3A (34 pelajar)
3K (27 pelajar)
Masa
12:50 -02:00 (2 masa)
04:35-05:10  masa)
Tajuk
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
 
Konsep
7.3 KEPENTINGAN PELBAGAI SUMBER (tanih/mineral/air/tenaga dan hutan)
Hasil Pembelajaran
Memahami KEPENTINGAN PENEROKAAN PELBAGAIAN SUMBER Negara Malaysia
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menerangkan kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia seperti:
·         Bahan mentah
·         Pekerjaan
·         Pendapatan Negara
·         Pembukaan Tanah Baru
·         Insfrastruktur
Aras 2:
Menjelaskan dengan contoh kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia:
·         Bahan mentah
·         Pekerjaan
·         Pendapatan
·         Pendapatan Negara
·         Pembukaan Tanah Baru
·         Insfrastruktur
Aras 3:
Menghubungkaitkan kepentingan penerokaan sumber kepada pembangunan Negara Malaysia seperti:
·         Perbandaran
·         Perindustrian
·         Insfrastruktur
Aktiviti Pembelajaran
·         Melabelkan jenis-jenis tanih berdasarkan tanaman di Malaysia
·         Mengumpul maklumat tentang pelbagai jenis mineral dan kepentingannya
·         Membincangkan kepentingan penerokaan sumber air /tenaga dan hutan di Malaysia
Unsur Patriotisme
·         Mencintai Negara Malaysia-
-          Bersyukur terhadap kepelbagaian sumber Negara Malaysia.
Nilai Murni
Berdikari dan Berdisiplin
Pendekatan
KMD
BCB
BBM
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar di Tingkatan 2.


 
Day
Thursday
Date
19 JUNE 2014
Subject
English Literature
Form
3E (34 students)
Time
05:10-06:20 (2 periods)
Topic
 
Novel- Around The World In 80 Days
 
Theme
CHAPTER 7: Phileas Fogg, Passepartout and sir Francis Have an adventure
 
Language Outcomes
Language For Aesthetics Use
·         Talk about elements of a novel (summary, characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
(a)    Understanding and telling in one’s own words the story band giving one’s opinion
(b)   Recognizing elements in a story
(c)    Write a summary of chapter 10
(d)   Answer the questions based on the text given
Post Activity
Describing the story and writing a simple paragraph of each other.
Moral Values
Responsibility/Caring
Language Content
Grammar – Simple Past Tense
Resource Materials
Novel-
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
CX
Reflections
Need extra work!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hari
Jumaat
Tarikh
20 JUN 2014
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
3K (27 pelajar)
Masa
04:35 – 05:10 (1 masa)
Tajuk
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
 
Konsep
7.3 KEPENTINGAN PELBAGAI SUMBER (tanih/mineral/air/tenaga dan hutan)
Hasil Pembelajaran
Memahami KEPENTINGAN PENEROKAAN PELBAGAIAN SUMBER Negara Malaysia
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menerangkan kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia seperti:
·         Bahan mentah
·         Pekerjaan
·         Pendapatan Negara
·         Pembukaan Tanah Baru
·         Insfrastruktur
Aras 2:
Menjelaskan dengan contoh kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia:
·         Bahan mentah
·         Pekerjaan
·         Pendapatan
·         Pendapatan Negara
·         Pembukaan Tanah Baru
·         Insfrastruktur
Aras 3:
Menghubungkaitkan kepentingan penerokaan sumber kepada pembangunan Negara Malaysia seperti:
·         Perbandaran
·         Perindustrian
·         Insfrastruktur
Aktiviti Pembelajaran
·         Melabelkan jenis-jenis tanih berdasarkan tanaman di Malaysia
·         Mengumpul maklumat tentang pelbagai jenis mineral dan kepentingannya
·         Membincangkan kepentingan penerokaan sumber air /tenaga dan hutan di Malaysia
Unsur Patriotisme
·         Mencintai Negara Malaysia-
-          Bersyukur terhadap kepelbagaian sumber Negara Malaysia.
Nilai Murni
Berdikari dan Berdisiplin
Pendekatan
KMD
BCB
BBM
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
Murid-murid tiada masalah kerana pernah tajuk tersebut.






 





No comments: