Hari
|
Isnin
|
Tarikh
|
16 JUN 2014
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tingkatan
|
3A (34 pelajar)
3K (27 Pelajar)
|
Masa
|
02:30-03:10 (1 masa)
05:45 – 06:20 (1 masa)
|
Tajuk
|
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
|
Konsep
|
7.3 KEPENTINGAN PELBAGAI SUMBER (tanih/mineral/air/tenaga dan
hutan)
|
Hasil Pembelajaran
|
Memahami KEPENTINGAN PENEROKAAN PELBAGAIAN SUMBER Negara Malaysia
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menerangkan kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia
seperti:
·
Bahan mentah
·
Pekerjaan
·
Pendapatan Negara
·
Pembukaan Tanah Baru
·
Insfrastruktur
Aras 2:
Menjelaskan dengan contoh kepentingan penerokaan pelbagai sumber
Negara Malaysia:
·
Bahan mentah
·
Pekerjaan
·
Pendapatan
·
Pendapatan Negara
·
Pembukaan Tanah Baru
·
Insfrastruktur
Aras 3:
Menghubungkaitkan kepentingan penerokaan sumber kepada pembangunan
Negara Malaysia seperti:
·
Perbandaran
·
Perindustrian
·
Insfrastruktur
|
Aktiviti Pembelajaran
|
·
Melabelkan jenis-jenis tanih berdasarkan
tanaman di Malaysia
·
Mengumpul maklumat tentang pelbagai jenis
mineral dan kepentingannya
·
Membincangkan kepentingan penerokaan sumber
air /tenaga dan hutan di Malaysia
|
Unsur Patriotisme
|
·
Mencintai Negara Malaysia-
-
Bersyukur terhadap kepelbagaian sumber Negara
Malaysia.
|
Nilai Murni
|
Berdikari dan Berdisiplin
|
Pendekatan
|
KMD
BCB
|
BBM
|
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
|
Refleksi
|
Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar tajuk tersebut di Tingkatan
2.
|
Day
|
Monday
|
Date
|
16 JUNE 2014
|
Subject
|
English Language
|
Form
|
3G(34 students)
3E (34 students)
|
Time
|
12:50-02:00 (2 periods)
03:25-04:25 (2 periods)
|
Topic
|
Corrections For Examination semester 1
|
Theme
|
-
|
Language Outcomes
|
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
|
Objectives of the lesson
|
By the end of the lesson, students should be able to:
Answering the new q format of
examination question
|
Lesson Development
|
Section A : Graphic and stimuli
Section B : Choose the best meaning
Section C : Best meaning
Section D : Article
Passage
Section E: Poem
-
Write an essay based on the question given
-
Write a novel “Around The World In 80 Days”
|
Post Activity
|
Answering the question. -corrections
|
Moral Value
|
Responsibility
|
Language Content
|
Simple Past Tense
|
Pedagogical Strategies
|
MI
CCTS
|
Reflections
|
Need Extra work!
|
Hari
|
Selasa
|
Tarikh
|
17 JUN 2014
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tingkatan
|
3A (34 pelajar)
|
Masa
|
0200 - 0310 (2 masa)
|
Tajuk
|
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
|
Konsep
|
7.3 KEPENTINGAN PELBAGAI SUMBER (tanih/mineral/air/tenaga dan
hutan)
|
Hasil Pembelajaran
|
Memahami KEPENTINGAN PENEROKAAN PELBAGAIAN SUMBER Negara Malaysia
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menerangkan kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia
seperti:
·
Bahan mentah
·
Pekerjaan
·
Pendapatan Negara
·
Pembukaan Tanah Baru
·
Insfrastruktur
Aras 2:
Menjelaskan dengan contoh kepentingan penerokaan pelbagai sumber
Negara Malaysia:
·
Bahan mentah
·
Pekerjaan
·
Pendapatan
·
Pendapatan Negara
·
Pembukaan Tanah Baru
·
Insfrastruktur
Aras 3:
Menghubungkaitkan kepentingan penerokaan sumber kepada pembangunan
Negara Malaysia seperti:
·
Perbandaran
·
Perindustrian
·
Insfrastruktur
|
Aktiviti Pembelajaran
|
·
Melabelkan jenis-jenis tanih berdasarkan
tanaman di Malaysia
·
Mengumpul maklumat tentang pelbagai jenis
mineral dan kepentingannya
·
Membincangkan kepentingan penerokaan sumber
air /tenaga dan hutan di Malaysia
|
Unsur Patriotisme
|
·
Mencintai Negara Malaysia-
-
Bersyukur terhadap kepelbagaian sumber Negara
Malaysia.
|
Nilai Murni
|
Berdikari dan Berdisiplin
|
Pendekatan
|
KMD
BCB
|
BBM
|
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
|
Refleksi
|
Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar di Tingkatan 2.
|
Day
|
Tuesday
|
Date
|
17 JUNE 2014
|
Subject
|
English Literature
|
Form
|
3G (34 students)
3E (34 students)
|
Time
|
04:35 – 05:10 (1 period)
05:45 – 06:20 (1 period)
|
Topic
|
Novel- Around The World In 80 Days
|
Theme
|
CHAPTER 7: Phlieas fogg Passepartout, and Sir Francis Have an
adventure
|
Language Outcomes
|
Language For Aesthetics Use
·
Talk about elements of a novel (summary,
characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)
|
Objectives of the lesson
|
By the end of the lesson, students should be able to:
(a) Understanding
and telling in one’s own words the story band giving one’s opinion
(b) Recognizing
elements in a story (MORAL VALUE)
|
Post Activity
|
Describing the story and writing a simple paragraph of each other.
|
Moral Values
|
Responsibility/Caring
|
Language Content
|
Grammar – Simple Past Tense
|
Resource Materials
|
Novel-
|
Pedagogical Strategies
|
MI
CCTS
CX
|
Reflections
|
Need extra work!
|
Day
|
Wednesday
|
Date
|
18 JUNE 2014
|
Subject
|
English Language
|
Form
|
3G(34 students)
|
Time
|
12:50-02:00 (2 periods)
|
Topic
|
Answering questions
|
Theme
|
Paper One
|
Language Outcomes
|
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
|
Objectives of the lesson
|
By the end of the lesson, students should be able to:
Answering objectives question
|
Lesson Development
|
Section A : Graphic and stimuli
Section B : Choose the best meaning
Section C : Best meaning
Section D : Article
Passage
Section E: Poem
-Essay Writing
-Literature
|
Post Activity
|
Answering the questions
|
Moral Value
|
Responsibility
|
Language Content
|
Simple Past Tense
|
Pedagogical Strategies
|
MI
CCTS
|
Reflections
|
Need Extra work!
|
Day
|
Wednesday
|
Date
|
18 JUNE 2014
|
Subject
|
English Language
|
Form
|
3G(34 students)
|
Time
|
12:50-02:00 (2 periods)
|
Topic
|
Answering questions
|
Theme
|
Paper One
|
Language Outcomes
|
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
|
Objectives of the lesson
|
By the end of the lesson, students should be able to:
Answering objectives question
|
Lesson Development
|
Section A : Graphic and stimuli
Section B : Choose the best meaning
Section C : Best meaning
Section D : Article
Passage
Section E: Poem
-Essay Writing
-Literature
|
Post Activity
|
Answering the questions
|
Moral Value
|
Responsibility
|
Language Content
|
Simple Past Tense
|
Pedagogical Strategies
|
MI
CCTS
|
Reflections
|
Need Extra work!
|
Hari
|
Rabu
|
Tarikh
|
18 JUN 2014
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tingkatan
|
3A (34 pelajar)
3K (27 pelajar)
|
Masa
|
12:50 -02:00 (2 masa)
04:35-05:10 masa)
|
Tajuk
|
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
|
Konsep
|
7.3 KEPENTINGAN PELBAGAI SUMBER (tanih/mineral/air/tenaga dan hutan)
|
Hasil Pembelajaran
|
Memahami KEPENTINGAN PENEROKAAN PELBAGAIAN SUMBER Negara Malaysia
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menerangkan kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia
seperti:
·
Bahan mentah
·
Pekerjaan
·
Pendapatan Negara
·
Pembukaan Tanah Baru
·
Insfrastruktur
Aras 2:
Menjelaskan dengan contoh kepentingan penerokaan pelbagai sumber
Negara Malaysia:
·
Bahan mentah
·
Pekerjaan
·
Pendapatan
·
Pendapatan Negara
·
Pembukaan Tanah Baru
·
Insfrastruktur
Aras 3:
Menghubungkaitkan kepentingan penerokaan sumber kepada pembangunan
Negara Malaysia seperti:
·
Perbandaran
·
Perindustrian
·
Insfrastruktur
|
Aktiviti Pembelajaran
|
·
Melabelkan jenis-jenis tanih berdasarkan
tanaman di Malaysia
·
Mengumpul maklumat tentang pelbagai jenis
mineral dan kepentingannya
·
Membincangkan kepentingan penerokaan sumber
air /tenaga dan hutan di Malaysia
|
Unsur Patriotisme
|
·
Mencintai Negara Malaysia-
-
Bersyukur terhadap kepelbagaian sumber Negara
Malaysia.
|
Nilai Murni
|
Berdikari dan Berdisiplin
|
Pendekatan
|
KMD
BCB
|
BBM
|
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
|
Refleksi
|
Murid-murid tiada masalah kerana pernah belajar di Tingkatan 2.
|
Day
|
Thursday
|
Date
|
19 JUNE 2014
|
Subject
|
English Literature
|
Form
|
3E (34 students)
|
Time
|
05:10-06:20 (2 periods)
|
Topic
|
Novel- Around The World In 80 Days
|
Theme
|
CHAPTER 7: Phileas Fogg, Passepartout and sir Francis Have an
adventure
|
Language Outcomes
|
Language For Aesthetics Use
·
Talk about elements of a novel (summary, characteristic,
theme, moral values, plot, and setting of the novel)
|
Objectives of the lesson
|
By the end of the lesson, students should be able to:
(a) Understanding
and telling in one’s own words the story band giving one’s opinion
(b) Recognizing
elements in a story
(c) Write
a summary of chapter 10
(d) Answer
the questions based on the text given
|
Post Activity
|
Describing the story and writing a simple paragraph of each other.
|
Moral Values
|
Responsibility/Caring
|
Language Content
|
Grammar – Simple Past Tense
|
Resource Materials
|
Novel-
|
Pedagogical Strategies
|
MI
CCTS
CX
|
Reflections
|
Need extra work!
|
Hari
|
Jumaat
|
Tarikh
|
20 JUN 2014
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tingkatan
|
3K (27 pelajar)
|
Masa
|
04:35 – 05:10 (1 masa)
|
Tajuk
|
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
|
Konsep
|
7.3 KEPENTINGAN PELBAGAI SUMBER (tanih/mineral/air/tenaga dan
hutan)
|
Hasil Pembelajaran
|
Memahami KEPENTINGAN PENEROKAAN PELBAGAIAN SUMBER Negara Malaysia
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menerangkan kepentingan penerokaan pelbagai sumber Negara Malaysia
seperti:
·
Bahan mentah
·
Pekerjaan
·
Pendapatan Negara
·
Pembukaan Tanah Baru
·
Insfrastruktur
Aras 2:
Menjelaskan dengan contoh kepentingan penerokaan pelbagai sumber
Negara Malaysia:
·
Bahan mentah
·
Pekerjaan
·
Pendapatan
·
Pendapatan Negara
·
Pembukaan Tanah Baru
·
Insfrastruktur
Aras 3:
Menghubungkaitkan kepentingan penerokaan sumber kepada pembangunan
Negara Malaysia seperti:
·
Perbandaran
·
Perindustrian
·
Insfrastruktur
|
Aktiviti Pembelajaran
|
·
Melabelkan jenis-jenis tanih berdasarkan
tanaman di Malaysia
·
Mengumpul maklumat tentang pelbagai jenis
mineral dan kepentingannya
·
Membincangkan kepentingan penerokaan sumber
air /tenaga dan hutan di Malaysia
|
Unsur Patriotisme
|
·
Mencintai Negara Malaysia-
-
Bersyukur terhadap kepelbagaian sumber Negara
Malaysia.
|
Nilai Murni
|
Berdikari dan Berdisiplin
|
Pendekatan
|
KMD
BCB
|
BBM
|
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
|
Refleksi
|
Murid-murid tiada masalah kerana pernah tajuk tersebut.
|
No comments:
Post a Comment