Tuesday, November 4, 2014

LESSON PLAN WEEK 32 (2014)


Hari
Isnin
Tarikh
04 AUGUST 2014
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
3A (34 pelajar)
3K (34 pelajar)
Masa
0230 - 0310 (1masa)
0545-0620 (1 masa)
Tajuk
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
Konsep
Saling-kaitan
Hasil Pembelajaran
Memahami kepentingan   kegiatan ekonomi Terhadap Pembangunan  Negara Malaysia
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
 
Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan  kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
Aktiviti Pembelajaran
·         Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia
·         Menghasilkan peta minta
·         Menyalin nota
Unsur Patriotisme
·         Mencintai Negara Malaysia
·         Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
·         Berusha membangunkan Negara Malaysia
·         Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
Nilai Murni
Berdikari dan Berdisiplin
Pendekatan
KMD
BCB
BBM
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
·         Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan Negara Malaysia

Day
Monday
Date
04 AUGUST 2014
Subject
English Literature
Form
3G (34 students)
3E (32 students)
Time
1250-0200 (2 periods)
0325-0425 (2 periods)
Topic
AROUND THE WORLD IN 80 DAYS
CHAPTER 13 : MR FOGG AND PARTY CROSS THE PASIFIC OCEAN
 
Theme
Characteristic of MR FOGG /PASSERPARTOUT
 
Language Outcomes
Language For Aesthetics Use
·         Talk about elements of a novel (summary, characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
(a)    Understanding and telling in one’s own words the story band giving one’s opinion
(b)   Recognizing elements in a story (MORAL VALUE)
Post Activity
Describing the story and writing a simple paragraph of each other.
Moral Values
Responsibility/Caring
Language Content
Grammar – Simple Past Tense
Resource Materials
Novel
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
CX
Reflections
Need extra work!



 
Hari
SELASA
Tarikh
05 AUGUST 2014
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
3A (34 pelajar)
Masa
0200 - 0310 (1masa)
Tajuk
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
Konsep
Saling-kaitan
Hasil Pembelajaran
Memahami kepentingan   kegiatan ekonomi Terhadap Pembangunan  Negara Malaysia
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
 
Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan  kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
Aktiviti Pembelajaran
·         Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia
·         Menghasilkan peta minta
·         Menyalin nota
Unsur Patriotisme
·         Mencintai Negara Malaysia
·         Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
·         Berusha membangunkan Negara Malaysia
·         Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
Nilai Murni
Berdikari dan Berdisiplin
Pendekatan
KMD
BCB
BBM
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
·         Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan Negara Malaysia

 
Day
TUESDAY
Date
05 August 2014
Subject
English Language
Form
3G(34 students)
3E (34 STUDENTS)
Time
0510-0620 (2 periods)
0325-0400 (1 PERIOD)
Topic
Guided writing
Theme
Calvin and Clavier left at home.....
Language Outcomes
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
Write an essay based on the pie-charts given
Lesson Development
Introduction :
·          
Body:
·          
 
Conclusion:
·          
 
Post Activity
Based on the notes given below, write a composition of less than 120 words.
Moral Value
Responsibility
Language Content
Simple Past Tense/sentence connectors - :Besides/Consequently/Furthermore
:walk straight/ next to/
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
Reflections
Need Extra work!

 
Hari
RABU
Tarikh
06 AUGUST 2014
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
3K (27 pelajar)
3A (34 PELAJAR)
Masa
1250-0200 (2masa)
0425-0510 (1 MASA)
Tajuk
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
Konsep
Saling-kaitan
Hasil Pembelajaran
Memahami kepentingan   kegiatan ekonomi Terhadap Pembangunan  Negara Malaysia
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
 
Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan  kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
Aktiviti Pembelajaran
·         Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia
·         Menghasilkan peta minta
·         Menyalin nota
Unsur Patriotisme
·         Mencintai Negara Malaysia
·         Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
·         Berusha membangunkan Negara Malaysia
·         Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
Nilai Murni
Berdikari dan Berdisiplin
Pendekatan
KMD
BCB
BBM
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
·         Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan Negara Malaysia

 
Day
WEDNESDAY
Date
06 August 2014
Class/Form
3G (32 students)
Time
04 35-0510 (1 MASA)
Topic
Summary Writing
Theme
The Aim and the activities carried out in the gotong royong
Language Outcomes
 Language For Interpersonal Use
-Listen to dialogue: give important details
-Ask for and listen politely to questions
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
1.       Test their ability in extracting points from the passage
2.       Summarize the passage into one paragraph
3.       Make a summary not more than 60 words (use own words without changing the original meaning)
Lesson Development
1.       Ask the students read true the whole text
2.       Ask students list out words they could not understand
3.       Make the lines where you pick points to write your summary
4.       Pick out main ideas
5.       Search for secondary ideas
6.       Important to separate the relevant e irrelevant details
7.       Substitute long expressions with single words
Post Activity
Write a summary in about 60 words.
Moral Values
Loving, Caring
Language Content
Words substitution:
Example: all of sudden – substitute to “suddenly”
Sequence Connectors: Firstly, next, after that ....
Pedagogical Strategies
CX and MI
Resource Materials
Reference Book – Best Techniques in PMR
Reflections
Objectives achieved!

Day
THURSDAY
Date
07 August 2014
Subject
English Language
Form
3E (34 STUDENTS)
Time
0510-0620 (2 periods)
Topic
Guided writing
Theme
Calvin and Clavier left at home.....
Language Outcomes
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
Write an essay based on the pie-charts given
Lesson Development
Introduction :
·          
Body:
·          
 
Conclusion:
·          
 
Post Activity
Based on the notes given below, write a composition of less than 120 words.
Moral Value
Responsibility
Language Content
Simple Past Tense/sentence connectors - :Besides/Consequently/Furthermore
:walk straight/ next to/
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
Reflections
Need Extra work!
 
Day
FRIDAY
Date
08 AUGUST 2014
Subject
English Literature
Form
3G (34 students)
3E (32 students)
Time
0200  - 0230(1 period)
0545-0620 (1 period)
Topic
AROUND THE WORLD IN 80 DAYS
CHAPTER 13 : MR FOGG AND PARTY CROSS THE PASIFIC OCEAN
 
Theme
Characteristic of MR FOGG /PASSERPARTOUT
 
Language Outcomes
Language For Aesthetics Use
·         Talk about elements of a novel (summary, characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)
Objectives of the lesson
By the end of the lesson, students should be able to:
(a)    Understanding and telling in one’s own words the story band giving one’s opinion
(b)   Recognizing elements in a story (MORAL VALUE)
Post Activity
Describing the story and writing a simple paragraph of each other.
Moral Values
Responsibility/Caring
Language Content
Grammar – Simple Past Tense
Resource Materials
Novel
Pedagogical Strategies
MI
CCTS
CX
Reflections
Need extra work!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hari
JUMAAT
Tarikh
08 AUGUST 2014
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
3K (27 pelajar)
Masa
 0510 -0545 (1 MASA)
Tajuk
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
Konsep
Saling-kaitan
Hasil Pembelajaran
Memahami kepentingan   kegiatan ekonomi Terhadap Pembangunan  Negara Malaysia
Objektif Tingkahlaku
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
 
Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan  kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia:
·         Peluang pekerjaan
·         Peningkatan taraf hidup
·         Pendapatan Negara
·         Peningkatan infrastruktur
·         Pengurangan import
·         Pemindahan teknologi
·         Proses pembandaran
Aktiviti Pembelajaran
·         Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan Negara Malaysia
·         Menghasilkan peta minta
·         Menyalin nota
Unsur Patriotisme
·         Mencintai Negara Malaysia
·         Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
·         Berusha membangunkan Negara Malaysia
·         Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
Nilai Murni
Berdikari dan Berdisiplin
Pendekatan
KMD
BCB
BBM
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
Refleksi
·         Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan Negara Malaysia
 
 






 

No comments: