Hari
|
Isnin
|
Tarikh
|
04 AUGUST 2014
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tingkatan
|
3A (34 pelajar)
3K (34 pelajar)
|
Masa
|
0230 - 0310 (1masa)
0545-0620 (1 masa)
|
Tajuk
|
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
|
Konsep
|
Saling-kaitan
|
Hasil Pembelajaran
|
Memahami kepentingan kegiatan
ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
Malaysia
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan
Negara Malaysia:
·
Peluang pekerjaan
·
Peningkatan taraf hidup
·
Pendapatan Negara
·
Peningkatan infrastruktur
·
Pengurangan import
·
Pemindahan teknologi
·
Proses pembandaran
Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan
Negara Malaysia:
·
Peluang pekerjaan
·
Peningkatan taraf hidup
·
Pendapatan Negara
·
Peningkatan infrastruktur
·
Pengurangan import
·
Pemindahan teknologi
·
Proses pembandaran
|
Aktiviti Pembelajaran
|
·
Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi
terhadap pembangunan Negara Malaysia
·
Menghasilkan peta minta
·
Menyalin nota
|
Unsur Patriotisme
|
·
Mencintai Negara Malaysia
·
Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh
menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
·
Berusha membangunkan Negara Malaysia
·
Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
|
Nilai Murni
|
Berdikari dan Berdisiplin
|
Pendekatan
|
KMD
BCB
|
BBM
|
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
|
Refleksi
|
·
Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan
Negara Malaysia
|
Day
|
Monday
|
Date
|
04 AUGUST 2014
|
Subject
|
English Literature
|
Form
|
3G (34 students)
3E (32 students)
|
Time
|
1250-0200 (2 periods)
0325-0425 (2 periods)
|
Topic
|
AROUND THE WORLD IN 80 DAYS
CHAPTER 13 : MR FOGG AND PARTY CROSS THE PASIFIC OCEAN
|
Theme
|
Characteristic of MR FOGG /PASSERPARTOUT
|
Language Outcomes
|
Language For Aesthetics Use
·
Talk about elements of a novel (summary,
characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)
|
Objectives of the lesson
|
By the end of the lesson, students should be able to:
(a) Understanding
and telling in one’s own words the story band giving one’s opinion
(b) Recognizing
elements in a story (MORAL VALUE)
|
Post Activity
|
Describing the story and writing a simple paragraph of each other.
|
Moral Values
|
Responsibility/Caring
|
Language Content
|
Grammar – Simple Past Tense
|
Resource Materials
|
Novel
|
Pedagogical Strategies
|
MI
CCTS
CX
|
Reflections
|
Need extra work!
|
Hari
|
SELASA
|
Tarikh
|
05 AUGUST 2014
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tingkatan
|
3A (34 pelajar)
|
Masa
|
0200 - 0310 (1masa)
|
Tajuk
|
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
|
Konsep
|
Saling-kaitan
|
Hasil Pembelajaran
|
Memahami kepentingan kegiatan
ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
Malaysia
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan
Negara Malaysia:
·
Peluang pekerjaan
·
Peningkatan taraf hidup
·
Pendapatan Negara
·
Peningkatan infrastruktur
·
Pengurangan import
·
Pemindahan teknologi
·
Proses pembandaran
Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan
Negara Malaysia:
·
Peluang pekerjaan
·
Peningkatan taraf hidup
·
Pendapatan Negara
·
Peningkatan infrastruktur
·
Pengurangan import
·
Pemindahan teknologi
·
Proses pembandaran
|
Aktiviti Pembelajaran
|
·
Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi
terhadap pembangunan Negara Malaysia
·
Menghasilkan peta minta
·
Menyalin nota
|
Unsur Patriotisme
|
·
Mencintai Negara Malaysia
·
Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh
menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
·
Berusha membangunkan Negara Malaysia
·
Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
|
Nilai Murni
|
Berdikari dan Berdisiplin
|
Pendekatan
|
KMD
BCB
|
BBM
|
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
|
Refleksi
|
·
Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan
Negara Malaysia
|
Day
|
TUESDAY
|
Date
|
05 August 2014
|
Subject
|
English Language
|
Form
|
3G(34 students)
3E (34 STUDENTS)
|
Time
|
0510-0620 (2 periods)
0325-0400 (1 PERIOD)
|
Topic
|
Guided writing
|
Theme
|
Calvin and Clavier left at home.....
|
Language Outcomes
|
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
|
Objectives of the lesson
|
By the end of the lesson, students should be able to:
Write an essay based on the pie-charts given
|
Lesson Development
|
Introduction :
·
Body:
·
Conclusion:
·
|
Post Activity
|
Based on the notes given below, write a composition of less than 120
words.
|
Moral Value
|
Responsibility
|
Language Content
|
Simple Past Tense/sentence connectors -
:Besides/Consequently/Furthermore
:walk straight/ next to/
|
Pedagogical Strategies
|
MI
CCTS
|
Reflections
|
Need Extra work!
|
Hari
|
RABU
|
Tarikh
|
06 AUGUST 2014
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tingkatan
|
3K (27 pelajar)
3A (34 PELAJAR)
|
Masa
|
1250-0200 (2masa)
0425-0510 (1 MASA)
|
Tajuk
|
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
|
Konsep
|
Saling-kaitan
|
Hasil Pembelajaran
|
Memahami kepentingan kegiatan
ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
Malaysia
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan
Negara Malaysia:
·
Peluang pekerjaan
·
Peningkatan taraf hidup
·
Pendapatan Negara
·
Peningkatan infrastruktur
·
Pengurangan import
·
Pemindahan teknologi
·
Proses pembandaran
Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan
Negara Malaysia:
·
Peluang pekerjaan
·
Peningkatan taraf hidup
·
Pendapatan Negara
·
Peningkatan infrastruktur
·
Pengurangan import
·
Pemindahan teknologi
·
Proses pembandaran
|
Aktiviti Pembelajaran
|
·
Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi
terhadap pembangunan Negara Malaysia
·
Menghasilkan peta minta
·
Menyalin nota
|
Unsur Patriotisme
|
·
Mencintai Negara Malaysia
·
Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh
menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
·
Berusha membangunkan Negara Malaysia
·
Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
|
Nilai Murni
|
Berdikari dan Berdisiplin
|
Pendekatan
|
KMD
BCB
|
BBM
|
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
|
Refleksi
|
·
Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan
Negara Malaysia
|
Day
|
WEDNESDAY
|
Date
|
06 August 2014
|
Class/Form
|
3G (32 students)
|
Time
|
04 35-0510 (1 MASA)
|
Topic
|
Summary Writing
|
Theme
|
The Aim and the activities carried out in the gotong royong
|
Language Outcomes
|
Language For Interpersonal Use
-Listen to dialogue: give important details
-Ask for and listen politely to questions
|
Objectives of the lesson
|
By the end of the lesson, students should be able to:
1. Test
their ability in extracting points from the passage
2. Summarize
the passage into one paragraph
3. Make
a summary not more than 60 words (use own words without changing the original
meaning)
|
Lesson Development
|
1. Ask
the students read true the whole text
2. Ask
students list out words they could not understand
3. Make
the lines where you pick points to write your summary
4. Pick
out main ideas
5. Search
for secondary ideas
6. Important
to separate the relevant e irrelevant details
7. Substitute
long expressions with single words
|
Post Activity
|
Write a summary in about 60 words.
|
Moral Values
|
Loving, Caring
|
Language Content
|
Words substitution:
Example: all of sudden – substitute to “suddenly”
Sequence Connectors: Firstly, next, after that ....
|
Pedagogical Strategies
|
CX and MI
|
Resource Materials
|
Reference Book – Best Techniques in PMR
|
Reflections
|
Objectives achieved!
|
Day
|
THURSDAY
|
Date
|
07 August 2014
|
Subject
|
English Language
|
Form
|
3E (34 STUDENTS)
|
Time
|
0510-0620 (2 periods)
|
Topic
|
Guided writing
|
Theme
|
Calvin and Clavier left at home.....
|
Language Outcomes
|
Language For Interpersonal Use
-Ask for question and respond politely to question)
|
Objectives of the lesson
|
By the end of the lesson, students should be able to:
Write an essay based on the pie-charts given
|
Lesson Development
|
Introduction :
·
Body:
·
Conclusion:
·
|
Post Activity
|
Based on the notes given below, write a composition of less than 120
words.
|
Moral Value
|
Responsibility
|
Language Content
|
Simple Past Tense/sentence connectors -
:Besides/Consequently/Furthermore
:walk straight/ next to/
|
Pedagogical Strategies
|
MI
CCTS
|
Reflections
|
Need Extra work!
|
Day
|
FRIDAY
|
Date
|
08 AUGUST 2014
|
Subject
|
English Literature
|
Form
|
3G (34 students)
3E (32 students)
|
Time
|
0200 - 0230(1 period)
0545-0620 (1 period)
|
Topic
|
AROUND THE WORLD IN 80 DAYS
CHAPTER 13 : MR FOGG AND PARTY CROSS THE PASIFIC OCEAN
|
Theme
|
Characteristic of MR FOGG /PASSERPARTOUT
|
Language Outcomes
|
Language For Aesthetics Use
·
Talk about elements of a novel (summary,
characteristic, theme, moral values, plot, and setting of the novel)
|
Objectives of the lesson
|
By the end of the lesson, students should be able to:
(a) Understanding
and telling in one’s own words the story band giving one’s opinion
(b) Recognizing
elements in a story (MORAL VALUE)
|
Post Activity
|
Describing the story and writing a simple paragraph of each other.
|
Moral Values
|
Responsibility/Caring
|
Language Content
|
Grammar – Simple Past Tense
|
Resource Materials
|
Novel
|
Pedagogical Strategies
|
MI
CCTS
CX
|
Reflections
|
Need extra work!
|
Hari
|
JUMAAT
|
Tarikh
|
08 AUGUST 2014
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Tingkatan
|
3K (27 pelajar)
|
Masa
|
0510 -0545 (1 MASA)
|
Tajuk
|
Bahagian B: Geografi Fizikal dan Kemanusiaan
Tema B: Sumber
8.3 Sumbngan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
|
Konsep
|
Saling-kaitan
|
Hasil Pembelajaran
|
Memahami kepentingan kegiatan
ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
Malaysia
|
Objektif Tingkahlaku
|
Pada akhir pengajaran murid-murid dapat:
Aras 1:
Menyenaraikan kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan
Negara Malaysia:
·
Peluang pekerjaan
·
Peningkatan taraf hidup
·
Pendapatan Negara
·
Peningkatan infrastruktur
·
Pengurangan import
·
Pemindahan teknologi
·
Proses pembandaran
Aras 2:
Menghuraikan dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan
Negara Malaysia:
·
Peluang pekerjaan
·
Peningkatan taraf hidup
·
Pendapatan Negara
·
Peningkatan infrastruktur
·
Pengurangan import
·
Pemindahan teknologi
·
Proses pembandaran
|
Aktiviti Pembelajaran
|
·
Membincangkan kepentingan kegiatan ekonomi
terhadap pembangunan Negara Malaysia
·
Menghasilkan peta minta
·
Menyalin nota
|
Unsur Patriotisme
|
·
Mencintai Negara Malaysia
·
Bersyukur kerana Negara Malaysia boleh
menjalankan pelbagai kegiatan ekonomi
·
Berusha membangunkan Negara Malaysia
·
Berbangga dengan pembangunan Negara Malaysia
|
Nilai Murni
|
Berdikari dan Berdisiplin
|
Pendekatan
|
KMD
BCB
|
BBM
|
Buku Teks
Lembaran Kerja
Carta
Surat khabar
Majalah
|
Refleksi
|
·
Pelajar peka dengan pembangunan dan perubahan
Negara Malaysia
|
No comments:
Post a Comment